Урок "Сприйняття мистецтва. Екстер’єр – обличчя будинку. Зображення на площині. Виконання побудови простого за формою будинку у кутовому вигляді з урахуванням правил лінійної пер"

Про матеріал
Пропоную розробку укроку для учнів 7-го класу із практичною роботою та петапним виконанням.
Перегляд файлу

 

Тема: Сприйняття мистецтва. Екстер’єр – обличчя будинку.

Зображення на площині. Виконання побудови простого за формою будинку у  кутовому вигляді з урахуванням правил лінійної перспективи.

Мета уроку: формування ключових компетентностей : вміння вчитися орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно виконувати практичне завдання;

Математичної та базової компетентності: інтелектуальний розвиток в учнів (розвиток логічного і просторового мислення, інформаційної та графічної культури, пам’яті, уваги, інтуїції тощо)

Міжпредметної  естетичної компетентності:  спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення національної , європейської та світової культури;

Предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів з перспективним зображенням будинку, поглибити знання з лінійної  перспективи, зображати будинок у кутовій перспективі, розвивати аналітичне та конструктивне мислення; виховувати любов до природи рідного краю.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Альбом, простий олівець, гумка, лінійка, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На минулому уроці ми малювали що? (власну кімнату)

Інтер. Гра «Незакінчене речення»

Внутрішня частина будівлі архітектурно та художньо оформлена  –називається ? Як ? (інтер’єр )

Інтер’єр поділяється на дві основні групи? (житловий і громадський).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Мабуть, багато хто з вас у ранньому дитинстві грався кубиками: будував вежі, фортеці, замки. Ставши трохи старшими, ви певно пробували малювати казкові палаци, міста. Я прошу вийти до дошки трьох добровольців і намалювати найпростіший будинок, щоб видно було його дві сторони. (діти малюють)

Учитель. Діти подивіться на ці малюнки і скажіть, чи впорались наші добровольці  із завданням? А для чого і з якою митою будують архітектурні споруди?  (захисту від природних умов,  проживання, навчання, відпочинку, будівлі відіграють важливу роль у житті людини )

А які вимоги висуваються для споруд? Які мають бути споруди?

  1. Користь – для чого будується споруда її функціональність.
  2. Міцність – конструкції архітектурної споруди.
  3. Краса – естетичний бік будівлі.

Тема сьогоднішнього уроку: Екстер’єр  будівлі. Зображення будинку в кутовій перспективі.

Як ви думаєте , що таке Екстер’єр?

 Екстер’єр – це зображення архітектурних споруд зовні.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Навколишню дійсність художники зображають відповідно до того, як виглядають предмети з обраної точки зору. Розмір і форма предметів зорово змінюються в залежності від ступеня їхньої віддаленості (ближче – більші, далі - менші) й різного положення стосовно точки зору виконавцем картини.

Розгляньте фотографії із зображенням нескладної форми в кутовій перспективі. 

Людське око бачить  лише ту грань, яка знаходиться у фронтальному положенні, та яка залишається квадратом: художник бачить її без змін. Цю різницю в зовнішньому вигляді предметів й уявні зміни називають – перспективним, тобто « побаченими скрізь».

  Перспективу поділяють на лінійну й повітряну. Сьогодні на уроці ми будемо вивчати лінійну перспективу, тобто ту, яка пов’язана зі змінами форми, розмірів, напрямків контурів, зазвичай її зображують лінією.

 Перспектива – це видиме  скорочення розмірів предметів, що віддаляються від нас. Знаючи закони перспективи, можна в картині передавати глибину простору.

Точка сходження – це точка до якої спрямовані паралельні лінії, що ведуть у глибину.

Точка зору -  точка, з якої дивиться глядач.

ІV. Практична робота

Послідовність малювання будиночка в кутовій перспективі.

  1.  Визначаємо величину та місце зображення на аркуші.
  2. Проводимо лінію горизонту відносно рівня зору спостерігача  (на якій висоті лінія горизонту перетинає будинок)
  3. Будуємо каркас будинку: намічаємо переднє ребро каркасу будинку, яке буде найближчим та найбільшим; визначаємо напрям (під яким кутом) видимих ребер основи, що віддаляються від нас. Визначаємо напрям верхніх  і горизонтальних ребер. При цьому передаємо на малюнку перспективні явища: паралельні горизонтальні лінії граней стін будинку при умовному продовженні їх ніби зливаються в одній точці сходження. Лінійний малюнок основи будинку завершуємо проведення двох віддалених вертикальних ребер.
  4. Щоб зайти перспективу середину стіни, необхідно перетнути її площину діагоналями. Отримаємо точку перетину, через яку проведемо вертикальну лінію – вісь стіни, яка розділяє стіну навпіл, на ній відмічаємо найвищу точку даху.
  5. Виконуємо побудову даху.
  6. Виконуємо побудову дверей та вікон.
  7. Виконуємо побудову плит на землі навколо будинку.
  8. Наводять тісними рухами видимі лінії. Додаткові лінії не стираємо(Саме останній етап показує розуміння учнями зображення об’єкта за допомогою двох точок сходження)

Руханка для очей. З яких геометричних фігур складається будинок?

(квадрат, трикутник, прямокутник)по черзі називаю а діти очима малюють фігури.

 

D:\обр мист\7 клас\обр мист 7 кл диск\Г (Тема 5)\Візуальний ряд\1.png

Перевірити рисунок. Аналізуємо малюнки.

V. Закріплення вивченого матеріалу. 

Що таке екстер’єр ? (- це зображення архітектурних споруд зовні)

Яка точка називається точкою сходження? –(це точка до якої спрямовані паралельні лінії, що ведуть у глибину)

Яку точку ми називаємо точкою зору?(- точка, з якої дивиться глядач)

VІ.  Підсумок уроку.    

Обговорення дитячих малюнків. Що вдалося, і які труднощі спіткали вас?

Домашнє завдання.

Підготувати рефератну розповідь про одну архітектурну пам’ятку за власним вибором.

1

 

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
1522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку