Урок " Становище Австрійської та Російської імперій в першій половині ХІХ ст."

Про матеріал
Конспект розробки допоможе сформувати уявлення про становище (економічне, політичне, соціальне та національне) в імперіях, виділити провідні риси, спільні та відмінні; систематизувати уявлення про становище націй у складі імперій за аналогією українців
Перегляд файлу

Тема: Становище (розвиток) Австрійської та Російської імперій в першій половині ХІХ ст.

Мета: сформувати уявлення про становище (економічне, політичне, соціальне та національне) в імперіях, виділити провідні риси, спільні та відмінні; проаналізувати джерела по історії України виділивши спільні та відмінні риси; систематизувати уявлення про становище націй у складі імперій за аналогією українців; виховати поважне ставлення до власної історії

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація знань, умінь та навичок

Які асоціації ( у термінах та поняттях) у вас викликає речення  - Російська та Австр. імперії на укр.землях на поч. 19 ст? (Мозковий штурм)

Наприклад: панщина,кріпацтво, нац.рухи, пригноблення народів, феодальні порядки, русифікація (румунізація, мадяризація), відсутність громадянських прав та політичних

3. Вивчення нового матеріалу (працють кілька чоловік біля дошки, з одночасним записом учнів у класі))

1. У яких 3-ох напрямках діяли імперії? (поясніть поняття)

 (Уніфікація, денаціоналізація, асиміляція) 

2. Розкидайте поняття та терміни до відповідних колонок  (плутанка)

Австрія (1)

Росія(2)

Реформи, відміна кріпацтва, таємні організації, декабристи, повстання Кобилиці, Кармалюка, ГРР, військові поселення, уніфікація, Галичина, Буковина, Пд. України, губернії, дистрикти, сировинний придаток укр. землі, парламент, україномовні початкові школи

  1. Учень зачитує джерело і виділяє спільні риси в діях імперій . (Довідник практичний. Історія України ст. 164)
  2. Заповнити таблицю (за аналогією з укр. землями)

Характеристика

становища

Росія

Австрія

Політичне

 

 

Економічне

 

 

Соціальне

 

 

Національне

 

 

 Коментована характеристика , після завершення роботи. Задіяно до 8 чоловік

(метод сніжного кома)

  1. Закріплення знань, умінь, навичок (Австрія чи Росія...)
  1. Клаптикова держава...
  2. «Весна народів» принесла зміни...
  3. Відміна кріпацтва відбулось...
  4. Використання земель як сировинного придатку...
  5. Парламент введений
  6. Необмежена монархія зберігалась...

6. Підсумковий етап уроку.

Я на цьому уроці вивчив(-ла) ... мені було складно чи запам’яталось...

7. Домашнє завдання: Написати есе на тему «Неможливо жити по-старому, не хочуть жити по-новому» ( використовуючи приклади держав 19 ст.)

doc
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку