Урок "STEM - урок образотворчого мистецтва в 7 класі"

Про матеріал
Мета уроку: формування ключових компетентностей: загальнокультурної компетентності: оволодіння досягненнями національної культури; соціальної компетентності: продуктивно співпрацювати з партнерами в групі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з однокласниками; міжпредметної естетичної компетентності: вміння знаходити інформацію про фарби: хімічний склад, історичні данні про виникнення фарб, про митців які працювали з даними фарбами , висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва; предметних мистецьких компетентностей: розширити знання про живопис. Розвивати художній смак, інтерес до живопису. Виховувати почуття національної свідомості, гордості за спадщину рідного краю, любов до народного мистецтва. Обладнання: ПК, телевізор, мультимедійні презентації
Перегляд файлу

Лісківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Кілійської міської ради Одеської області

 

 

 

 

 

 

STEM - урок образотворчого мистецтва в 7 класі

на  тему:

 « Як створити фарбу? Як веде себе фарба в різних умовах? Практичне заняття «Створюємо фарбу. Малюнок в одному тоні.»

 

 

 

 

Підготувала вчитель

образотворчого мистецтва

«спеціаліст вищої категорії »

Лісківського ЗЗСО І-ІІІ ст..

Малая Оксана Андріївна

урок проведено 06.12.2018.

 

 

 

2019р.

 

 Мета уроку: формування ключових компетентностей: загальнокультурної компетентності: оволодіння досягненнями національної культури; соціальної компетентності: продуктивно співпрацювати з партнерами в групі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з однокласниками;

міжпредметної естетичної компетентності: вміння знаходити інформацію про фарби: хімічний склад, історичні данні про виникнення фарб, про митців які працювали з даними фарбами , висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва;

предметних мистецьких компетентностей: розширити знання про живопис. Розвивати художній смак, інтерес до живопису. Виховувати почуття національної свідомості, гордості за спадщину рідного краю, любов до народного мистецтва.

Обладнання: ПК, телевізор, мультимедійні презентації

                          Перебіг  уроку

1. Організаційний момент (2 хв) Слайд №1

- привітання учнів;

- готовність учнів до уроку ;

- психоемоційний настрій ( «Коло побажань»)( додаток №1)

2. Актуалізація опорних знань (2 хв) Слайд №2

2.1. Експрес - опитування:

1. Що таке живопис?

Учень. Живопис, малярство — вид пластичного мистецтва, створення зорових образів за допомогою фарб, нанесених на живописну основу: дошку, метал, папір, полотно, скло (вітраж), стіну (фреска), посуд тощо.

2. Які фарби ви знаєте?

Учень. Для малювання на папері,картоні  або холсті використовують такі фарби: акварель, гуаш, олійні фарби,акрилові.

3. Що спільного з таблицею на дошці та портретом? Слайд №3

Учень. Відомо, що Ісак Ньютон знаходив спільність між сонячним спектром і музичною октавою шляхом  порівняня відносин «довжин» кольорових ділянок спектра й відносин частот музичної гами він вивів  математичний закон  відносності певних кольорів певним музичним звукам. (Додаток 2)

3. Мотивація навчальної діяльності (створення проблемної ситуації) (5 хв) слайд №4

Вчитель. Небо блакитне, сонце жовте, трава зелена. А чи так?(слайд№5) Чому трава зелена, допомагають відповісти на це запитання шкільні науки.(Слайд №6) Хімія нам пояснює: під дією сонця на листя активується процес фотосинтезу, велику роль в якому відіграє зелений пігмент. Фізика пояснює це тим, що сонячне світло складається із семи складових спектру. Трава приймає на себе всі складові спектру, а віддзеркалює тільки зелений. Чому хлорофіл віддзеркалює зелений спектр? Тому, що для процесу фотосинтезу зелений промені, які виходять від сонця, не потрібні. Червоні та фіолетові поглинаються для енергії клітини. А зелені не потрібні…

А як же бачить навколишній світ художник? (Слайд №7)

Художник майже ніколи не буде малювати небо блакитним, сонце жовтим, траву зеленою, тому що постійно спостерігає за кольором, вивчає його характер, поведінку, властивості. Жовтий на сонці та жовтий у яєшні має велику відмінність, і якщо йому потрібно для картини, то може поміняти їх місцями. І на небі може з’явитись яєшня, а в тарілці – сонце. Він може, навіть, без жовтого пігмента намалювати сяюче сонце!. Ми працюємо фарбою з раннього дитинства. Хтось захоплюється гуашшю, інші закохані в акварель. Але чи всі знають про те, як виготовляють фарби.

Всі фарби: акварельні, гуашеві, темперні, олійні – виготовляють на одній основі протягом тисячоліть.

Основа всіх фарб – пігмент та зв’язуюча речовина. Від того, на чому замішують фарби, і залежить вийде вона акварельною чи гуашевою. А пігмент у всіх фарб один.

Проблемне питання: Як ви вважаєте, яка тема та мета нашого уроку? (Учні формулюють тему та мету уроку)Слайд №8))

        5. STEM-компонент (формування практичних вмінь та навичок):

(кожна група підготувала інформацію про фарби) (додатки - папки)

1. група «Акварель» (1 хв)

2. група «Гуаш»( 1 хв)

3. група «Олійні фарби»(1 хв)

6. Практична робота «Виготовлення фарби. Малюнок в одному тоні»   

( додаток №3),( додаток№4)

Учні виготовляють фарби та заповнюють таблицю «Як веде себе фарба в різних умовах». 1 група змішує хну та яєчний жовток, 2 група сік з буряка + яєчний жовток, 3 група сажа – яєчний жовток.

Виконання малюнка в одному тоні (сажа + жовток).

Запитання під час практичної роботи:

  1. Яку назву має малюнок виконаний  в одному тоні

В.У. малюнок в одному тоні має назву «Гризайль»

2. Що ви знаєте про Леонардо да Вінчі?

В.У. Леонардо да Вінчі – італійський художник, вчений, винахідник, письменник,музикант приклад «універсальної людини».

7. Виставка робіт.

Учні переглядають роботи однокласників,оцінювання.

8. Підсумок уроку.

«Мікрофон»

1.Ваші враження від уроку?

Учень. Сподобалося виготовляти фарбу, а потім нею малювати.

Учень.  Багато дізналася нового  про створення фарб.

Учень. Цікаве поєднання уроку образотворчого мистецтва з іншими предметами (хімією, інформатикою, музикою).

Вчитель. Дякую за урок! З вами гарно було працювати. (Слайд №9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

 

 

Додаток№1

C:\Users\Admin\Documents\семінар ОТМ\фото семінар\DSCN1968.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток№2

Таблиця Ньютона

звук

колір

до

    

ре

 

Мі

 

Фа

 

Соль

 

Ля

 

сі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

C:\Users\Admin\Documents\семінар ОТМ\фото семінар\DSCN1976.JPG

 

 

 

 

 

Додаток №4

Таблиця «Як веде себе фарба в різних умовах»

Учень      _________________________________ клас______________

 

Акварель

гуаш

олія

Як себе поводить з водою

 

 

 

На який матеріал наноситься 

 

 

 

 

Таблиця «Як веде себе фарба в різних умовах»

Учень     Іванов Петро            клас  7

 

Акварель

гуаш

олія

Як себе поводить з водою

Поглинає воду

Розводиться водою, швидко висихає

Поглинає воду

Розводиться водою, швидко висихає

Відштовхує воду

Розводиться з олією

На який матеріал наноситься 

папір

Папір, картон

Полотно, картон ,

дерево

 

docx
Додав(-ла)
Малая Оксана
Додано
23 жовтня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку