Лісківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Кілійської міської ради Одеської області
STEM - урок образотворчого мистецтва в 7 класі
на тему:
« Як створити фарбу? Як веде себе фарба в різних умовах? Практичне заняття «Створюємо фарбу. Малюнок в одному тоні.»
Підготувала вчитель
образотворчого мистецтва
«спеціаліст вищої категорії »
Лісківського ЗЗСО І-ІІІ ст..
Малая Оксана Андріївна
урок проведено 06.12.2018.
2019р.
Мета уроку: формування ключових компетентностей: загальнокультурної компетентності: оволодіння досягненнями національної культури; соціальної компетентності: продуктивно співпрацювати з партнерами в групі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з однокласниками;
міжпредметної естетичної компетентності: вміння знаходити інформацію про фарби: хімічний склад, історичні данні про виникнення фарб, про митців які працювали з даними фарбами , висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва;
предметних мистецьких компетентностей: розширити знання про живопис. Розвивати художній смак, інтерес до живопису. Виховувати почуття національної свідомості, гордості за спадщину рідного краю, любов до народного мистецтва.
Обладнання: ПК, телевізор, мультимедійні презентації
Перебіг уроку
1. Організаційний момент (2 хв) Слайд №1
- привітання учнів;
- готовність учнів до уроку ;
- психоемоційний настрій ( «Коло побажань»)( додаток №1)
2. Актуалізація опорних знань (2 хв) Слайд №2
2.1. Експрес - опитування:
1. Що таке живопис?
Учень. Живопис, малярство — вид пластичного мистецтва, створення зорових образів за допомогою фарб, нанесених на живописну основу: дошку, метал, папір, полотно, скло (вітраж), стіну (фреска), посуд тощо.
2. Які фарби ви знаєте?
Учень. Для малювання на папері,картоні або холсті використовують такі фарби: акварель, гуаш, олійні фарби,акрилові.
3. Що спільного з таблицею на дошці та портретом? Слайд №3
Учень. Відомо, що Ісак Ньютон знаходив спільність між сонячним спектром і музичною октавою шляхом порівняня відносин «довжин» кольорових ділянок спектра й відносин частот музичної гами він вивів математичний закон відносності певних кольорів певним музичним звукам. (Додаток 2)
3. Мотивація навчальної діяльності (створення проблемної ситуації) (5 хв) слайд №4
Вчитель. Небо блакитне, сонце жовте, трава зелена. А чи так?(слайд№5) Чому трава зелена, допомагають відповісти на це запитання шкільні науки.(Слайд №6) Хімія нам пояснює: під дією сонця на листя активується процес фотосинтезу, велику роль в якому відіграє зелений пігмент. Фізика пояснює це тим, що сонячне світло складається із семи складових спектру. Трава приймає на себе всі складові спектру, а віддзеркалює тільки зелений. Чому хлорофіл віддзеркалює зелений спектр? Тому, що для процесу фотосинтезу зелений промені, які виходять від сонця, не потрібні. Червоні та фіолетові поглинаються для енергії клітини. А зелені не потрібні…
А як же бачить навколишній світ художник? (Слайд №7)
Художник майже ніколи не буде малювати небо блакитним, сонце жовтим, траву зеленою, тому що постійно спостерігає за кольором, вивчає його характер, поведінку, властивості. Жовтий на сонці та жовтий у яєшні має велику відмінність, і якщо йому потрібно для картини, то може поміняти їх місцями. І на небі може з’явитись яєшня, а в тарілці – сонце. Він може, навіть, без жовтого пігмента намалювати сяюче сонце!. Ми працюємо фарбою з раннього дитинства. Хтось захоплюється гуашшю, інші закохані в акварель. Але чи всі знають про те, як виготовляють фарби.
Всі фарби: акварельні, гуашеві, темперні, олійні – виготовляють на одній основі протягом тисячоліть.
Основа всіх фарб – пігмент та зв’язуюча речовина. Від того, на чому замішують фарби, і залежить вийде вона акварельною чи гуашевою. А пігмент у всіх фарб один.
Проблемне питання: Як ви вважаєте, яка тема та мета нашого уроку? (Учні формулюють тему та мету уроку)Слайд №8))
5. STEM-компонент (формування практичних вмінь та навичок):
(кожна група підготувала інформацію про фарби) (додатки - папки)
1. група «Акварель» (1 хв)
2. група «Гуаш»( 1 хв)
3. група «Олійні фарби»(1 хв)
6. Практична робота «Виготовлення фарби. Малюнок в одному тоні»
( додаток №3),( додаток№4)
Учні виготовляють фарби та заповнюють таблицю «Як веде себе фарба в різних умовах». 1 група змішує хну та яєчний жовток, 2 група сік з буряка + яєчний жовток, 3 група сажа – яєчний жовток.
Виконання малюнка в одному тоні (сажа + жовток).
Запитання під час практичної роботи:
В.У. малюнок в одному тоні має назву «Гризайль»
2. Що ви знаєте про Леонардо да Вінчі?
В.У. Леонардо да Вінчі – італійський художник, вчений, винахідник, письменник,музикант приклад «універсальної людини».
7. Виставка робіт.
Учні переглядають роботи однокласників,оцінювання.
8. Підсумок уроку.
«Мікрофон»
1.Ваші враження від уроку?
Учень. Сподобалося виготовляти фарбу, а потім нею малювати.
Учень. Багато дізналася нового про створення фарб.
Учень. Цікаве поєднання уроку образотворчого мистецтва з іншими предметами (хімією, інформатикою, музикою).
Вчитель. Дякую за урок! З вами гарно було працювати. (Слайд №9)
Додатки
Додаток№1
Додаток№2
Таблиця Ньютона
звук |
колір |
до |
|
ре |
|
Мі |
|
Фа |
|
Соль |
|
Ля |
|
сі |
|
Додаток №3
Додаток №4
Таблиця «Як веде себе фарба в різних умовах»
Учень _________________________________ клас______________
|
Акварель |
гуаш |
олія |
Як себе поводить з водою |
|
|
|
На який матеріал наноситься |
|
|
|
Таблиця «Як веде себе фарба в різних умовах»
Учень Іванов Петро клас 7
|
Акварель |
гуаш |
олія |
Як себе поводить з водою |
Поглинає воду Розводиться водою, швидко висихає |
Поглинає воду Розводиться водою, швидко висихає |
Відштовхує воду Розводиться з олією |
На який матеріал наноситься |
папір |
Папір, картон |
Полотно, картон , дерево |