Заняття гуртка "Декор і зв'язок із формою".

Про матеріал
Дати поняття про орнаментацію; види та форми орнаментів, кераміки. Удосконалити вміння і навички створення орнаментів різних видів. Перетворення реальних форм у декоративні.
Перегляд файлу

 

          Тема:  Декор і зв'язок із формою.

 

Підсвідомо – психологічне розвантаження учнів з паралельним ненав’язливим засвоєнням нових знань та вмінь.

Розвиток позитивного емоційно – образного сприйняття навколишнього світу.

 

Дидактична мета:

Дати поняття про орнаментацію; види та форми орнаментів, кераміки.

Удосконалити вміння і навички створення орнаментів різних видів.

Перетворення реальних форм у декоративні.

 

Розвиваюча мета:

Сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів.

Формувати творче і образне мислення.

Розвивати фантазію.

 

Виховна мета:

Виховувати емоційно – естетичне сприйняття виразності форми в декоративному аспекті.

Виховувати естетичне ставлення до творів народного мистецтва.

Виховувати любов до рідного краю його культури та традицій.

 

Візуальний ряд:

Репродукції, фотографії, таблиці, роздатковий матеріал, презентація.

 

 Тип уроку:

Комбінований.                                    

 

 Міжпредметні    зв’язки:

 Українознавство, історія, література.

 

 Музичний фон:

Українські народні пісні.

 

 Обладнання:

Папір, олівець, гумка, маркер, фломастери, кольорові олівці, акварель, гуаш, пензлі, вода.

 

 

Хід уроку.

       1.Організація класу:

- привітання з учнями;

- перевірка готовності до уроку;

- повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 

 

2.Актуалізація опорних знань (опитування учнів,кросворд).

- Діти подивиться навкруги, що незвичного є у класі?

- Про що вам говорить тема нашого уроку?

- На вашу думку з чим пов’язане слово – форма?

- На сьогоднішньому уроці ми будемо…(учні підсумовують і визначають завдання уроку).

 Перед  тим, як приступити до виконання нашого уроку давайте розгадаємо кросворд – той ряд, який набере більше зірочок – першим буде обирати назву команди і матеріал для роботи.  

  1. Назвіть літери ( скорочену назву),які означають – декоративно – прикладне мистецтво (ДПМ).
  2. Яке зображення нагадує нашу тінь (Силует).
  3. Як називають вид мистецтва, коли працюють простим олівцем (Графіка).
  4. Як називають жанр графіки – де зображено квіти, овочі, фрукти, предмети побуту, посуд (Натюрморт).
  5. Що зображено на керамічних виробах, вишитих сорочках, рушниках (Орнамент).

Ключове слово: Декор..

 

 

 

 

 

 

 

 

д

п

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

с

и

л

у

е

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

г

р

а

ф

і

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

а

т

ю

р

м

о

р

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

р

н

а

м

е

н

т

 

 

 

 

 

3.Мотивація навчальної діяльності.

 Поки капітани команд роздадуть дидактичні матеріали, ви послухаєте казку про глечик і візерунок.

  В одному маленькому селі жив талановитий гончар. За що він не брався у своєму ремеслі, все йому вдавалося. Був у нього один глечик з пузатими рум’яними боками, витонченою ручкою. А який візерунок на ньому! Очей не відвести: різнобарвні квіти і обереги, стрункі лінії.

 Але той гончар був бідний, і вирішив він продати глечик. Як тяжко і сумно йому було продавати, але робити було нічого.

 Прийшов у місто на базар. Став продавати. А назустріч йшов роботящий чоловік з мукою, йому саме потрібен був глек. Обмінялися вони товаром і розійшлися.

 Як прийшов чоловік додому, одразу узявся за роботу. Чого тільки він не носив тим глечиком: і молоко, і квас, і узвар, і воду джерельну. При нагоді навіть жито і пшеницю зберігав у ньому. До будь – якої справи брав.

 Запишався глечик, що господар завжди його виділяє серед іншого посуду, і став насміхатися: то образить сито, то куманець;  поглузує з миски, з горнятка.

 - Я тут найголовніший, навіть без візерунка господар буде мене любити.

 Образився візерунок і вночі потихеньку забрався з боків глечика.

 Наступного ранку, господар, увійшовши в сіни, не побачив улюбленого глечика. Усі глечики, які були у нього, - без візерунка. І взяв до роботи чоловік перший, який потрапив під руку.

 Зрозумів глечик свою провину, низько вклонився візерунку та вирішив перепросити його.

 І став глечик такий ж гарний, яким і був раніше.

 - Діти, який висновок ми робимо із казки…( складно уявити побутовий предмет без візерунку і форми, не лише зручна форма потрібна, але й візуальне сприйняття).

 А тепер ми переглянемо презентацію, щоб мати уявлення що зображати на аркуші паперу.

 Презентація (учні розглядають типові форми орнаментів, мотиви, символи, закономірності побудови).

 

4.Практична робота.

Фізрозминка ( руку, очі, плечі). Звучить аудіозапис.

 Учні виконують роботу. Учитель контролює діяльність.

 Якщо ми подивимось на чудові метикуваті візерунки народних майстрів, то побачимо гармонійно поєднанні між собою трикутники, ромби, круги, лінії. Ці елементи сприймаються нами як звичайні геометричні фігури. Але для наших пращурів вони були символічними зображеннями людей, тварин, води, землі, сонця. У візерунку не повинно бути зайвого елемента!

 Символи згодом руками майстрів перетворилися у візерунки – орнаментальні композиції. І саме в композиції виявляється справжня творчість майстра, його характер, індивідуальний почерк.

По закінченню роботи учні пишуть на розданих аркушах свої враження від уроку.

7.Підсумок уроку.

Організація кращих робіт у виставку. Аналіз і оцінка діяльності учнів. Підсумки  роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

doc
Додано
24 жовтня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку