Урок-STEM "Використання похідної в життєвих ситуаціях,задачі на оптимізацію ,інтеграція математика та інформатика"

Про матеріал

Урок практичне застосування похідної stem-підхід.Питання для обговорення за матеріалами кейсу

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Застосування похідноїЗадачі на оптимізацію. МАТЕМАТИКА,ІНФОРМАТИКА

Номер слайду 2

Ключові питання кейсу. Чи потрібна похідна в реальному житті?Які задачі з математики,інформатики повсякденному житті можна розв'язати за допомогою похідної?

Номер слайду 3

Алгоритм роботи

Номер слайду 4

Кейс містить. Математика, інформатика

Номер слайду 5

У наш час з такими проблемами стикаються представники різних спеціальностей:інженери-технологи проектують виробництво так, щоб продукції випускалося якнайбільше;конструктори літальних апаратів розробляють прилади з якомога меншою масою;економісти намагаються спланувати зв'язки заводу з джерелами сировини так, щоб транспортні витрати виявились мінімальними, і т. д.

Номер слайду 6

Задачі такого типу носять загальну назву —задачі на оптимізацію(від латин. optimum — найкращий). У найпростіших задачах на оптимізацію маємо справу з двома величинами, одна з яких залежить від іншої, причому необхідно знайти таке значення другої величини, при якому перша досягає свого найменшого або найбільшого значення (найкращого за даних умов).

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Задачі на оптимізацію розв'язують за схемою, що складається з трьох етапів математичного моделювання: 1) Складання математичної моделі; 2) робота з моделлю; 3) відповідь на запитання задачі.

Номер слайду 9

І етап (складання математичної моделі)Виділіть величину оптимізації, проаналізувавши умову задачі (величину, про найбільше або найменше значення якої йде мова). Позначте її буквою у (або S, V, R, t — залежно від умови, змісту). Прийміть одну з невідомих величин, які задіяні в задачі, через котру порівняно легко можна виразити величину оптимізації, за незалежну змінну. Позначте її буквою х (або якоюсь іншою). Визначте реальні границі зміни незалежної змінної (відповідно до умов задачі), тобто область визначення X для шуканої величини оптимізації. Виходячи з умов задачі, виразіть у через х. Математична модель являє собою функцію y = f(x) з областю визначення X, яку знайшли на кроці 2.

Номер слайду 10

II етап (робота з моделлю)Використовуючи алгоритм, знайдіть утіn або уmах залежно від того, що потрібно в умові задачі, для функції y = f(x), x є X. III етап (відповідь на питання задачі)Дайте конкретну відповідь на питання задачі, спираючись на результати, отримані на II етапі.

Номер слайду 11

хх. HV = 32 Задача(розглянути приклад)Відкритий бак з квадратною основою повинен мати об’єм 32м3. За яких розмірів на його виготовлення піде найменше матеріалу?

Номер слайду 12

Нехай сторона основи бака дорівнює х м (х>0). Тоді площа основи – х2 м2. V = Sосн . H = x2 . H; H = V/x2;S = x2 + 4x . H = x2 + 4x . V/x2 = x2 + 4 V/x;S = x2 + 128/x;S ’ = 2x – 128/x2 = (2x3 – 128)/x2 = 2(x3 – 64)/x2;S ’ = 0, якщо x3 – 64 = 0;(х – 4)(х2 + 4х + 16) = 0;х2 + 4х + 16 > 0, отже х = 44min+

Номер слайду 13

Відповідь: Площа поверхні бака буде мінімальною, якщо в його основі лежатиме квадрат зі стороною 4 м. H = 32/42 = 32/16 = 2 (м)Найменше матеріалу піде на виготовлення бака розмірами 4 х 4 х 2.

Номер слайду 14

Життєві ситуації1. Прямокутну ділянку землі треба обгородити сіткою так, щоб її площа дорівнювала 400 м2 і на огорожу пішло найменше погонних метрів сітки. Обчисліть периметр такої ділянки. 2. Визначте розміри циліндричної закри­тої консервної банки, об'єм якої дорівнює 𝑽см𝟑, щоб її повна поверхня була найменшою, тобто затрати жерсті на її виготовлення були наймен­шими. Розробити план рішень задач

Номер слайду 15

Задачі оптимізації(інформатика)Розглянемо приклад такої задачі й алгоритм її розв'язування з використанням табличного процесора Excel. Завдання. Розв'язати задачу оптимізаційного моделювання. Задача. Цех може виробляти стільці і столи. На виробництво стільця йде 5 одиниць матеріалу, на виробництво столу — 20 одиниць. Стілець вимагає 10 людино-годин, стіл — 15. Є 400 одиниць ма-теріалу і 450 людино-годин. Прибуток при виробництві стільця — 1125 грн, при виробництві столу — 2000 грн. Скільки треба зробити стільців і столів, щоб отримати максимальний прибуток? Інструкція виконання практичної роботи. Відеопояснення. Висновки

Номер слайду 16

Висновки:

pptx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку