Урок " Стихійні явища природи Африки. Екологічні проблеми.Найвідоміші об`єкти віднесені до ЮНЕСКО

Про матеріал
Розробка уроку з географії 7 класу з використанням активних та інтерактивних форм навчальної діяльності
Перегляд файлу

Тема. Стихійні явища природи Африки. Екологічні проблеми. Найвідоміші об`єкти, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО.

Мета: сформувати в учнів знання про причини виникнення екологічних проблем та стихійних явищ на материку,  геогафію їх поширення та уміння виявляти заходи боротьби з ними; навчити оцінювати вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка. ознайомити їз природою найвідоміших об`єктів, віднесених до світової природної спадщини ЮНЕСКО , розвивати навички роботи з тематичними картами; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення материка.

 

Обладнання: карта " Природні зони Африки", атласи, демонстративний матеріал органічного світу Африки, дидактичні таблиці, ІКТ.

 

Тип уроку -- комбінований

 

 

Хід уроку

 І.Організаційний етап

Вчитель.

  Сьогодні наш урок -- це урок, на якому ви, діти, будете оперувати багатьма термінами і поняттями, висловлювати свої думки і приймати рішення, продовжувати мадрувати спекотним материком Африкою.

 Рефлексія. А зараз усміхніться один одному, побажайте успіхів і в "мандри".

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навиків

 2.1 Географічний крос

Закінчити речення.

1. На території Африки сформувалися такі природні зони...

2.Навколо екватора сформувалася природна зона..

3.На крайньому півдні та  півночі Африки сформувалася природна зона...

4.Найбільшу площу Африки займає природна зона..

5.Найбільш різноманітний органічний світ є у природній зоні...

6. Два сезонні періоди характерні для природної зони...

7. Найбільша кількість опадів випадає у природній зоні...

8. Священим деревом саван є...

9. Вельвічія росте у...

10. Хамсін -- це вітер у ...

11. Кількість площ вологих екваторіальних лісів ...

12. Зона пустель у північній Африці займає більшу площу, ніж у південній тому що...

 

2.2 Ярмарок

Наш ярмарок незвичний. На ньому географічний товар, високі ціни, плата за них -- ваші знання. Учням демонструються зображення рослин та тварин Африки. "Товар" отримують ті діти, які дали найповнішу відповідь про рослину чи тварину, яку демонструє вчитель.

 

2.3 Зачитування учнями сенкану. ( Який мали скласти на домашнє завдання).

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Вчитель. Ви вже знаєте, що в Африці сформувалися певні природні зони. На попередніх уроках ознайомилися із їхніми характеристиками, географією поширення, господарською діяльністю людини, яка спричинила ряд екологічних проблем. Яких саме, де географія їх поширення, які є способи вирішення екологічних проблем -- це наші завдання сьогоднішнього уроку.

І тому мандруємо далі:

                        Ми по Африці крокуєм,

                        Пізнаєм країни всі,

                        Річку Ніл перепливемо,

                        Всі пустелі обійдемо.

                        Від бушменів і пігмеїв

                        Ми дізнаємось про те,

                        Що в гілеях гинуть пальми,

                        Пропадають шимпанзе,

                        А Сахара наступає на савану кожен день.

 

ІY Оголошення теми і мети уроку.

 Вчитель. Отже, тема сьогоднішнього уроку : "Стихійні явища природи Африки. Екологічні проблеми. Найвідоміші об`єкти, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО."

 

Y. Формування нових знань , умінь, навиків

Вчитель. Під впливом господарської діяльності людини змінилися природні комплекси Африки, виникли екологічні проблеми, які людині тепер потрібно вирішити.

Попробуємо і ми попрацювати над вирішенням екологічних проблем в Африці та запропонувати свої заходи.

 

 

Гра " Килим ідей"

 

Робота в групах.

Кожна група отримує лист аркушу А-3 , на якому записана одна екологічна проблема Африки.

 

Етап перший

Опрацювати матеріал у підручнку (параграф18) пункт 2 і дати відповідь на запитання:

 Чому виникла проблема?

1 група

Чому Сахара просувається на південь та зменшує площу савани?

2 група

Чому території вологих екаваторіальних лісів зменшуються?

3 група

Чому зникають різновидності рослин і тварин у савані?

 

Етап другий

Кожній групі запропонувати заходи по вирішенні цієї проблеми.

 

Етап третій

Учні вирішують , чому важливо відвернути  проблему.

 

Етап четвертий

 Презентація виконаної роботи учнями кожної групи та доповнення вчителя. Підведення підсумку .

 

Розповідь вчителя про стихійні явищана материку та проблеми пов`язані з ними, зокрема проблему голоду.

 

Домашня заготівка учнів-екологів

Вчитель. Сьогодні у нас на уроці працює група екологів. Їхнім завданням було підготувати презентацію про природоохоронні території на материку Африки та ознайомити нас із природою найвідоміших парків.

Виступи екологів та демонстрація презентації ( 4-5 слайдів).

 

Географічний практикум

 Знайти в атласах природоохоронні території Африки:  Крюгера, Нгоронгоро, Серенгеті, Рувензорі та нанести на контурні карти.

 

YІ Закріплення одержаних знань, умінь, навиків

 

Взаємоопитування.

Гра " Чомучка"

Завдання. Скласти  запитання з вивченої теми на уроці, починаючи словом       " Чому". Учням класу -- відповісти на запитання.

 

YІІ. Підсумок уроку.

 

Вчитель

-- Що нового взнав ( взнала ) на уроці?

-- На якому етапі уроку було найважче працювати?

-- Мені більше потрібно попрацювати над...

 

Оцінювання .

 

YІІІ Домашнє завдання.

1. Опрацювати параграф 18.

2. Скласти розповідь на тему " Моя подорож національним парком Африки".

 

 

docx
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку