Урок "Стовпчасті діаграми"

Про матеріал
Пропоную розробку уроку математики в 6 класі з теми «Діаграми». Дана розробка буде корисною вчителям математики, які є прихильниками традиційного викладу даного матеріалу.
Перегляд файлу

Математика. Урок для 6 класу.  

Тема. Стовпчасті діаграми

Мета: ознайомити учнів із стовпчатими  діаграмами; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають читання та побудову діаграм; формувати вміння аналізувати інформацію; розвивати логічне і абстрактне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики, акуратність під час зображення рисунків.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

Задача аналогічна домашній. Задача (для самостійного розв'язування). У селі 90 будинків. З них 15 під залізним дахом, 45 під черепицею, а 30 під шифером. Зобразіть на круговій діаграмі співвідношення будинків залежно від виду даху.

 

II. Актуалізація опорних знань.

 Градусні міри кутів, що відповідають секторам 1, 2, 3 відповідно, дорівнюють 90°; 120°; 150° (див. рис.)

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image1769.jpg

Якій з умов відповідає утворена кругова діаграма?

а) У саду мого дідуся росте 9 яблунь, груш — 15, вишень — 12.

б) У бабусі  у дворі є 60 курей, 40 гусей і 55 індиків.

  1.               На якому з даних рисунків заштриховано    75%,    25%,    50%  круга?

           А.                                             В.                                        С.

                       

 

III. Засвоєння знань

Розглянемо діаграми. Яку інформацію ми можемо отримати?

Снимок3  Снимок9

  1.               Задача.

Побудуйте стовпчасту діаграму атмосферних опадів у м. Києві, якщо їх середньомісячна кількість (у міліметрах) становить: у січні – 35; у лютому – 25; у березні – 29; у квітні – 36; у травні – 50; у червні – 74; у липні – 66; у серпні – 52; у вересні – 32; у жовтні – 42; у листопаді – 38; у грудні – 35. Для побудови оберіть будь-які дві пори року.

Проаналізуємо умову та виконаємо побудову для декількох випадків для більшої наглядності. На горизонтальну вісь нанесемо місяці, а на вертикальну кількість опадів.

Задача (Побудова стовпчастої діаграми)

Задача (Побудова стовпчастої діаграми)

Діаграма, яка відображає кількість опадів за порами року і відповіддю до задачію

Задача (Побудова стовпчастої діаграми)

 

Спробуємо побудувати стовпчасту діаграму за умовою задачі.

Задача 2.

У колекції Романа три види марок: про птахів – 30 марок, про тварин – 40, про автомобілі – 50 марок. Побудуйте діаграму співвідношення між цими марками.

Аналіз умови задачі.

Якщо одну марку зобразити прямокутником 1 мм, то 30 — прямокутником із висотою 30 мм; 40 — прямокутником із висотою 40 мм, а 50 марок - ….?.

Маємо:  отже, щоб побудувати стовпчасту діаграму, треба:

1)  обрати масштаб (1 мм — це ... одиниць величини);

2)  зобразити величини прямокутниками, висота яких є відповідними значеннями даних величин, виражених в обраному масштабі.

Для нашої задачі:

Кількість

50

 

40

 

 

30

 

 

 

 

 

20

 

 

 

10

 

 

 

0

 

 

 

                                      Автомобілі                   Тварини                         Птахи      Види марок

IV. Формування вмінь

Розв'язуємо задачі. Побудова діаграм.

Задача 1. У селищі 22 будинки двоповерхові, 38 — одноповерхові, а 55 чотириповерхові.. Побудуйте стовпчасту діаграм (один будинок — 1 мм).

Задача 2.

По використанню учнем 6-го класу вільного від навчання часу, визначте відсоток перебування на свіжому повітрі. Перегляд телевізора – 35%, заняття спортом - 15%, допомога батькам - 2%, читання книжок - 19%, гра на комп'ютері - 25% . Який масштаб зручно обрати для побудови діаграми?

Задача 3.

На зимових канікулах кожен учень 6 класу планує відвідати який-небудь культурний заклад. Відвідати театр планують 7 учнів, виставку - 2 учня, цирк – 3 учня, сходити в кіно -  10 учнів, на концерт рок-групи – 6 учнів.

Який масштаб зручно обрати для побудови діаграми?

Побудуйте за цими даними стовпчасту діаграму. Дайте відповіді на запитання:

  1.               Скільки учнів навчається у класі?
  2.               Який заклад планує відвідати найбільша кількість учнів?
  3.               Яка частина учнів класу планує відвідати  концерт рок-групи?

V. Підсумок уроку

1. Повторюємо алгоритм побудови стовпчастих діаграм.

2. За діаграмою знайдіть відповіді на запитання

- Яка з річок має найменшу довжину?

- Яка з річок має найбільшу довжину?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Домашнє завдання

Повторити розділи «Теорія ймовірностей», «Коло, круг та кругові діаграми».

Задача 1. У сім'ї Петренків 45 % сімейного бюджету складає заробітна плата батька, 30 % зарплата матері, 20 % пенсія бабусі і залишок— стипендія сина. Побудуйте: а) кругову діаграму; б) стовпчасту діаграму.

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
7731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку