Урок "Стовпчасті та кругові діаграми"

Про матеріал
Сформувати уявлення про поняття „діаграми”, ознайомити учнів із поданням інформації у вигляді діаграм. Навчати учнів описувати стовпчасті та кругові діаграми, будувати їх; розв’язувати завдання, що передбачають побудову та аналіз стовпчастих та кругових діаграм. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв’язувати прикладні задачі. Формування ключових компетентностей:
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Формування компетентностей: Формування предметних компетентностей: сформувати уявлення про діаграми; будувати діаграми, що відповідають умовам задачі; вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях; Формування ключових компетентностей: сприяти формуванню життєвої компетентності здобувачів освіти; розвивати графічну культуру, пам'ять, логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати наполегливість, працьовитість, зосередженість.

Номер слайду 3

Сьогодні на уроці: Подання інформації у вигляді діаграм. Види діаграм. «Читання» діаграм. Побудова стовпчастих і кругових діаграм.

Номер слайду 4

Поняття діаграми Що таке діаграма? З якою метою використовують діаграми? Яку інформацію доречно подавати у вигляді діаграм? Які діаграми ви зустрічали? У яких випадках зручно подавати інформацію у вигляді стовпчастої діаграми? А у яких випадках зручно подавати інформацію у вигляді кругової діаграми?

Номер слайду 5

“Мозковий штурм” На якому рисунку зображено 75%, 50% 25%?

Номер слайду 6

“Мозковий штурм” 50% 25% 75% 50% = 0,5 25% = 0,25 75% = 0,75 Половина Чверть Три чверті

Номер слайду 7

Для наочного зображення числових значень величин використовують діаграми. Діаграма ( в перекладі з грецького diagramma – зображення, малюнок, креслення) - графічне зображення, співвідношення між різними величинами або між значеннями однієї і тієї ж величини.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Лінійна діаграма Складається з кількох відрізків; Більшому значенню величини відповідає довший відрізок; Відрізки можуть розташовуватись вертикально або горизонтально Значення величин підписуються

Номер слайду 10

Стовпчаста діаграма Складається з кількох прямокутників однакової ширини; Більшому значенню величини відповідає довший прямокутник; Прямокутники можуть розташовуватись вертикально або горизонтально на однаковій відстані один від одного; Значення величин підписуються.

Номер слайду 11

Кругова діаграма Складається з круга, поділеного радіусами на частини; Більшому значенню величини відповідає більший сектор; Може розташовува-тись вертикально або горизонтально Значення величин підписуються

Номер слайду 12

Інформація, зображена у вигляді діаграми виглядає більш наочно, легко сприймається, тому добре запам’ятовується. «Читаючи» діаграму можна оцінити, як змінюються величини, порівняти їх, побачити динаміку процесу зміни величин. Діаграми дають можливість користувачу отримати додаткову інформацію. Переваги подання інформації у вигляді діаграм

Номер слайду 13

ПОБУДОВА КРУГОВОЇ ДІАГРАМИ № 1 В парку ростуть дерева: 50% - берези, 10% - дуби, 30% - ялини, 10% - клени. Побудувати кругову діаграму, що ілюструє задачу. 360⁰ − 100%; 360⁰ : 100%= 3,6 ⁰ - 1%; 50% ∙ 3,6 ⁰ = 180 ⁰ - берези; 10% ∙ 3,6 ⁰ = 36 ⁰ - дуби; 30% ∙ 3,6 ⁰ = 108 ⁰- ялини; 10% ∙ 3,6 ⁰ = 36 ⁰ - клени.

Номер слайду 14

ПОБУДОВА КРУГОВОЇ ДІАГРАМИ № 2. Розв’яжіть двома способами Побудувати кругову діаграму розподілу учнів 6 класу. Всього в класі – 5 учнів, з них – 4 хлопчики, 1 – дівчинка. І спосіб. Поділимо круг на сектори пропорційно до кількості учнів. Нехай k – коефіцієнт пропорційності 4k + 1k = 360° 5k = 360° K = 72° Отже 4*72°= 288° - хлопчиків 1*72° = 72° - дівчаток

Номер слайду 15

ПОБУДОВА КРУГОВОЇ ДІАГРАМИ № 2 Побудувати кругову діаграму розподілу учнів 6 класу. Всього в класі – 5 учнів, з них – 4 хлопчиків, 1 – дівчинка. ІІ спосіб: 4:5 *360° = 288° - хлопчиків 1:5* 360° = 72° - дівчаток

Номер слайду 16

ПОБУДОВА КРУГОВОЇ ДІАГРАМИ № 722 (самостійна робота з самоперевіркою) В одному саду ростуть фруктові дерева, серед яких – 50 яблунь, 30 груш і 40 слив. За цими даними побудуйте кругову діаграму. 1) 50+40+30=120 (дерев) – всього; 2) 360ᵒ : 120 = 3ᵒ - 1 дерево; 3) 50 ∙ 3ᵒ = 150ᵒ - яблунь; 4) 30 ∙ 3ᵒ = 90ᵒ - груш; 5) 40 ∙ 3ᵒ = 120ᵒ - слив.

Номер слайду 17

ПОБУДОВА СТОВПЧАСТОЇ ДІАГРАМИ № 729 (колективна робота) У 6-В класі після уроків 12 учнів відвідують спортивну секцію, 6 учнів – музичну школу, 5 учнів – художню школу, 8 учнів – танцювальний гурток, а 3 учні проводять час удома. За цими даними побудуйте стовпчасту діаграму.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

ПОБУДОВА СТОВПЧАСТОЇ ДІАГРАМИ № 737 У листопаді кількість сонячних, хмарних і дощових днів відносяться, як 6:5:4 відповідно. Скільки було сонячних, хмарних і дощових днів у листопаді? За цими даними побудуйте стовпчасту діаграму.

Номер слайду 20

Нехай х- коефіцієнт пропорційності, тоді 6х – сонячні дні, 5х – хмарні дні, 4х – дощові дні. Всього у листопаді 30 днів. Маємо рівняння: 6х + 5х + 4х = 30; 15х = 30; х = 2. Отже, 6 ∙ 2 = 12 (днів) – сонячних; 5 ∙ 2 = 10 (днів) – похмурих; 4 ∙ 2 = 8 (днів) – дощових.

Номер слайду 21

Фізкультхвилинка Ви, мабуть, трішечки втомились. Давайте проведемо з Вами зарядку для очей! Бо звичайну, вранішню, ви ж завжди виконуєте. А про очі забувати не можна! Виконання вправи на вдих проводимо очима по горизонтальній стороні дверей, на видих – очима по вертикальній стороні дверей і т. д. по периметру дверей 3 рази.

Номер слайду 22

Який відсоток поля засіяли ячменем? Чого засіяли більше вівса чи жита? Чого засіяли найбільше? Скільки? Чого засіяли найменше? Скільки? За діаграмою визнач: Працюємо усно

Номер слайду 23

За діаграмами визначте чого більше на нашій планеті – суші чи світового океану? Працюємо усно

Номер слайду 24

За діаграмою визначте вміст вітаміну С в продуктах харчування (мг/100г)

Номер слайду 25

Прочитай діаграму: Працюємо усно

Номер слайду 26

За діаграмою визначте: 1.Скільки було соняч-них днів у місяці? 2.Скільки було хмар-них днів? 3. Скільки було днів, коли йшов дощ? 4. Яких днів було більше? менше? Працюємо усно

Номер слайду 27

Прочитай діаграму: Найбільші лимани та озера України Працюємо усно

Номер слайду 28

Серед дерев, що ростуть у парку, берези становлять 55%, дуби 10%, решта – дерева інших порід. Яка з діаграм відповідає цим даним? Відповідь: В). Працюємо усно

Номер слайду 29

Підсумок уроку Які діаграми найчастіше використовуються? З чого зазвичай складається лінійна діаграма? Як ще іншими словами можна назвати кругову діаграму? За допомогою кругової діаграми треба порівняти 5 частин цілого. На скільки секторів треба поділити круг? Стовпчасті та кругові з відрізків секторна на п’ять

Номер слайду 30

Якою фігурою на круговій діаграмі зображають: ціле; частину цілого? Якими фігурами на стовпчастій діаграмі зображають величини, що порівнюються? За допомогою стовпчастої діаграми треба порівняти 6 величин. Скільки стовпчиків треба зобразити? кругом секторами круга стовпчиками шість

Номер слайду 31

Рефлексія Метод «незакінчених речень»: «На початку уроку я поставив перед собою мету і досягнув її…» «Цей урок мені запам’ятався …» «На уроці мені сподобалося…»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лебедева Юля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
3 січня 2022
Переглядів
2188
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку