Тема:Створення графічних зображень в редакторі Paint.
Мета:Ознайомити дітей з середовищем графічного редактора Paint,навчити користуватись програмою , розвивати навички роботи з мишею,виховувати бережливе ставлення до техніки,любов до предмету інформатика
Обладнання : програма Paint,плакат «Середовище Paint»,картки з електронними завдання.
План
1.Організаційна частина
2.Актуалізація опорних знань а) перевірка домашнього завдання б) правила техніки безпеки в кабінеті інформатики
в) правила поведінки в кабінеті інформатики
3.Виклад нового матеріалу
а) вступна бесіда про зображувальні засоби
б) ознайомлення з програмою Paint
в) ознайомлення з зображувальними прийомами
4.Практична частина
а) вступний інструктаж
б) розсаджування учнів за комп’ютери
в) робота з картками
г) виконання електронних завдань
5.Закріплення нового матеріалу
6.Підсумок уроку. Завдання додому.
Хід уроку
1.Організаційна частина
- Добрий день,діти!Сіли всі гарненько за парти,заховайте всі зайві речі залиште лише зошит,ручку та щоденник і слухайте мене уважно. Мене звати _____________.І урок інформатики проведу у вас я.
- Скажіть,будь-ласка,хто сьогодні відсутній? (відповіді учнів) - А хто знає причину,чому вони відсутні? (відповіді учнів)
2.Актуалізація опорних знань
а)перевірка домашнього завдання
- На минулому уроці вам було задане домашнє завдання .___________,скажи,що вам було задано на домашнє завдання? (відповіді учнів)
-А тепер всі відкрийте зошити і покладіть на край столу.(Перевіряю,чи всі виконали домашнє завдання)
б)правила поведінки в кабінеті інформатики
-Діти,на попередніх уроках ви говорили про правила поведінки в кабінеті інформатики та про правила організації свого робочого місця .Тому зараз ми перевіримо,як ви засвоїли ці правила .Отже,слухаємо мене уважно,не викрикуємо,піднімаємо руку та даємо повну відповідь.
- Скажіть,які правила поведінки в кабінеті інформатики ви запам’ятали? (відповіді учнів) - Скажи,________,що таке робоче місце учня? (відповіді учнів) - Скажіть,діти,а які речі вважаються зайвими в кабінеті інформатики? (відповіді учнів)
- Добре,молодці!Ви всі пам’ятаєте правила поведінки сподіваюсь їх дотримуєтесь
в)правила техніки безпеки в кабінеті інформатики
- Які ви знаєте правила техніки в кабінеті інформатики? (відповіді учнів) - Що потрібно зробити,коли ви почули запах горілого? (відповіді учнів) -А можна чіпати проводи біля комп’ютера?
3.Виклад нового матеріалу
- Діти,ви любите малювати? (відповіді учнів) -А що ви любите малювати ? (відповіді учнів) - За допомогою чого ви малюєте? (відповіді учнів) -А якщо ви допустили помилку при малюванні,то що ви робите для того ,щоб усунути її ? (відповіді учнів) - Діти ,а як ви думаєте на комп’ютері можна малювати? (відповіді учнів) -А хто вже малював на комп’ютері? (відповіді учнів)
Сьогодні на уроці ми з вами навчимось малювати на комп’ютері за допомогою програми Paint,в середовищі якої ми можемо створювати малюнки та редагувати їх. Графічний редактор Paint запускається так: Пуск – Програми – Стандартні -Paint. Після запуску на екрані відкривається робоче вікно програми Paint .Воно складається з декількох областей.(Показую на плакаті)Основну частину вікна складає робоча область .Малюнок може займати як частину робочої області так і всю її .Зверху ми бачимо рядок заголовку,який дозволяє побачити назву нашого документа. Зліва ми бачимо панель інструментів за допомогою якої ми створюємо та редагуємо малюнок. Зверху над робочою областю рядок меню .Вибравши пункт меню Файл і зберегти ми зберігаємо наш малюнок .А вибравши пункт меню Рисунок-Очистить ми стираємо все на робочій області.
- Діти,зараз усі уважно дивимось на комп’ютер .Вибравши на панелі інструментів кнопку «Лінія» ми можемо намалювати її на робочій області Давайте складемо алгоритм побудови лінії:
1.Навести вказівник миші на значок лінії.
2.Натиснути лівою кнопкою миші на значок
3.Вибрати колір
4.Навести вказівник миші на робочу область на те місце де буде розміщуватись лінія.
5.Клацнути по тому місці і з натиснутою лівою кнопкою миші ведемо відрізок.
- Діти,так само ми можемо побудувати прямокутник.(будуємо алгоритм побудови прямокутника і одночасно будую на комп’ютері)-А зараз давайте складемо алгоритм побудови еліпса. Його складатиме ______________.
- Діти,для того щоб зафарбувати побудовану фігуру нам на панелі інструментів потрібно вибрати кнопку Заливка,потім вибираємо колір. Потім наводимо вказівник на середину того об’єкт,який нам треба зафарбувати і клацаємо по ньому. На панелі інструментів ми можемо вибрати гумку для того щоб витерти певні помилки. Олівець щоб малювати. Вибравши кнопку «виділення» ми можемо виділити об’єкт та перемістити його.
4.Практична частина.
- Діти,зараз ми будемо працювати за комп’ютером і самі спробуємо виконати певні малюнки у графічному редакторі. Усе робимо по моїй команді .Зараз я роздам вам картки із завданнями і ви повинні виконати їх. На картці намальований малюнок і біля нього написані правила його побудови. Точно такий малюнок ви повинні відтворити в графічному редакторі.
Намалювати трикутник так,щоб кожна сторона була різного кольору
Намалювати прямокутник і зафарбувати його червоним кольором.
Намалювати еліпс ,в середині еліпса прямокутник зеленого кольору;еліпс
зафарбувати синім кольором.
В Г Д Намалювати комбінацію букв різними кольорами.
Намалювати ялинку зеленого кольору з коричневим стовбуром.(Діти виконують завдання ,перевіряю чи правильно вони виконують)
- Молодці,ви гарно впорались із цим завданням,а зараз спробуємо виконати електронні завдання .На панелі завдань клацаємо кнопку електронні завдання.
1. Розфарбувати кружечки в середині прямокутника жовтим кольором,за ним – зеленим,інші червоним.
2 Трикутники зафарбувати зеленим кольором,чотирикутники-червоним,п’ятикутники-жовтим.
3. Стрілки вгору-зеленим,вниз-червоним,вправо-жовтим,вліво-коричневим.
4. Зафарбуєте ті фігури,яких найбільше зеленим кольором.
5. Ви повинні проявити свою фантазію і самостійно розмалювати цей малюнок.(Перевіряю як діти виконують завдання).
5.Закріплення нового матеріалу.
- Діти,що ми робили сьогодні на уроці? (відповіді учнів) -А сподобався вам урок? (відповіді учнів) - Що вам сподобалось? (відповіді учнів) -З якою програмою ми сьогодні познайомились? (відповіді учнів) - Яку функцію виконує кнопка «виділення»? (відповіді учнів) - Де зручніше малювати? (відповіді учнів)
6.Підсумок уроку. Домашнє завдання.
- Діти,на домашнє завдання вам буде намалювати малюнок на довідну тему в альбомі,а наступного уроку ми цей малюнок намалюємо у Paint. На цьому наш урок закінчено. До побачення.
1