20.10.2020р.
2 клас
Тема. Клавіатура, деякі Спеціальні клавіші клавіатури комп’ютера та їх призначення.
Мета. Ознайомити учнів із клавіатурою; назвою і місцем розташування клавіш. Вчити працювати з алфавітною клавіатурою в нижньому регістрі. Розвивати пам'ять і увагу; мислення, спостережливість. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі; працьовитість; цікавість до інформатики і навчальних комп’ютерних програм.
Форма уроку: узагальнення нових знань, умінь і навичок.
Обладнання: цікаві завдання, клавіатура, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент уроку.
Ось і пролунав дзвінок.
Нова тема нас чекає, чекає цікавий урок.
Сьогодні в інформатику ми зробимо ще один крок.
Навчимося на панелі завдань мови вибирати.
Грамотно з клавіатурою працювати.
Сьогодні на урок до нас завітала «Осінь» вона принесла Вам завдання
Психологічна хвилинка.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
«Розминка»
Давайте пригадаємо з чого складається комп’ютер.
(монітор, системний блок, клавіатура, миша, принтер, сканер, колонка, модем)
А які з них є пристроями введення інформації?
(миша, клавіатура, сканер)
Які з них є пристроями виведення інформації?
(монітор, принтер)
Повторення правил з техніки безпеки.
Продовж речення »
ІІІ. Прогнозування. Комп’ютерний словничок.
Бесіда з учнями.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Первинне сприймання нового матеріалу про розміщення і призначення клавіш на клавіатурі.
- Чи можна управляти курсором без миші?
- А де розміщені ці клавіші?
== так на клавіатурі.
Загадка.
1. Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає!...(Монітор)
2. Має хвостик, очі-кнопки,
Не боїться кішки!
Під долонею працює
Вправна, зручна…(Мишка)
Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні –небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все - ……. (клавіатура).
- А як ви здогадалися?
- Сьогодні ми з вами познайомимося з клавіатурою .
Клавіатура - пристрій для введення інформації. (демонстрація і розповідь)
Для того щоб успішно працювати на комп'ютері, необхідно добре орієнтуватися в клавішах клавіатури - найважливішого обладнання введення інформації на згадку комп'ютера. Вони різняться формою, розміром і кількістю командних кнопок.
Погляньте на дошку . Уважно розглянете клавіатуру
Слайд . Усі клавіші можна умовно розділити на кілька груп:
функціональні клавіші;
Функціональні клавіші F1 - F12, розміщені у верхній частині клавіатури, заздалегідь запрограмовані на виконання певних дій. Так, дуже часто клавіша F1 служить для виклику довідки.
символьні (алфавітно-цифрові) клавіші;
У центрі розташовані символьні клавіші, дуже схожі на клавіші звичайної друкарської машинки. На них нанесені цифри, спеціальні символи (!, :, * і так далі), букви російського алфавіту, латинські букви. Спосіб перемикання алфавітів залежить від настроювання клавіатури комп'ютера. Найчастіше застосовується одна з наступних комбінацій клавіш:
Alt зліва + Shift чи Ctrl + Shift.
Знак "+" між назвами клавіш означає, що необхідна дія виконується тільки в тому випадку, якщо в натиснутому стані будуть перебувати обидві клавіші.
З допомогою символьних клавіш ви будете набирати різні тексти, арифметичні вираження, записувати свої програми.
Букви кожного алфавіту можуть бути прописними (більшими) або рядковими (маленькими).
Перемикають режим уведення букв натисканням клавіші Caps Lock. Якщо горить індикатор Caps Lock - будуть уводитися прописні букви, інакше - маленькі.
Уводити одну або кілька більших букв зручно за допомогою комбінації клавіш Shift + {буква}.
У нижній частині клавіатури перебуває більша біла клавіша - пробіл. Пробіл використовується для відділення слів і виражень друг від друга.
спеціальні клавіші;
Спеціальні клавіші не зібрані в одну групу, а розміщені так, щоб їх було зручно натискати.
Клавіша Enter завершує введення команди й викликає її виконання. При наборі тексту служить для завершення введення абзацу.
Esc - клавіша розташована в лівому верхньому куті клавіатури. Звичайно служить для відмови від тільки що виконаного дії.
Клавіші Shift, Ctrl, Alt змінюють дії інших клавіш.
Ми вже познайомилися з основними групами клавіш на клавіатурі. Найбільша група — це алфавітно-цифрові клавіші.
Порядок розташування букв на клавіатурі не збігається з алфавітним. Букви, які використовуються найчастіше, розташовані в центрі клавіатури. А букви, які використовуються нечасто, — скраю.
Голосні звуки А і О зустрічаються в українській мові найчастіше. Тому клавіші з буквами А і О розташовані в ряду, який називають основним рядом клавіатури.
Тренувальні вправи. Робота з картками.
Під час роботи за клавіатурою намагайся виконувати прості правила:
- сиди прямо на стільчику, не нахиляйся в різні боки;
- намагайся не опускати на стіл кисті рук;
- ноги постав прямо на підлогу, одну біля іншої, не витягай їх і не згинай;
- якщо стілець для тебе зависокий, постав під ноги підставку;
- вдаряй по клавішах легко, відривчасто, ніжно, намагаючись як би не причинити клавіші «біль»;
- пробуй працювати всіма пальчиками рук;
- слідуй за своєю посадко;
- роби невеличкі перерви в роботі, щоб відпочити;
- не засмучуйся, якщо з першого разу не виходить завдання.
Фізкультхвилинка.
Ознайомлення з новим матеріалом.
Ланцюжкове читання тексту.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в робочих зошитах.
№.1.2.3 завдання.
Усвідомлення прочитаного матеріалу.
- Яку роль під час роботи з комп’ютером відіграє клавіатура?
- Це пристрій введення чи виведення інформації?
- Що розташоване на поверхні клавіатури?
- Чи однакові за розміром клавіші?
- Що потрібно зробити, щоб вводити слова українською мовою?
- Яка найбільша клавіша на клавіатурі?
- Якою клавішою можна робити пропуски між словами?.
V. Практична робота за комп’ютером .
Відкриваємо програму наводимо курсор миші на програму « Word » натискаємо лівою кнопкою миші, і чекаємо , щоб завантажилася програма.
У кожного з вас є завдання на парті.
Фізкультхвилинка для очей.
Релаксація.
Вправи для очей.
Молодці , бачу ви впоралися завданням.
VІІ. Підсумок уроку.
- З якою складовою комп’ютера ми працювали на уроці?
- Скільки клавіш розміщено на клавіатурі з позначками Shift; Ctrl; Enter ?
- Чи можна застосувати під час роботи одночасно дві клавіші (комбінацію клавіш)?
Тепер ми вміємо:
використовувати комбінації клавіш;
перемикати режими введення букв;
уводити спеціальні символи.
Рефлексія. Мікрофон. Що вам на уроці сподобалося найбільше?
- Ви потрудилися славно. Як ваш настрій ?
Намалюйте свій настрій з яким ви закінчили урок?
До побачення! Дякую вам за активну роботу .