2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Урок "Створення у техніці «оригамі» за схемою фігури голуба"

Про матеріал
Мета: Розширити знання учнів про виготовлення виробів у техніці «оригамі», про базові форми виробів. Удосконалювати вміння і навички у виконанні операції згинання і складання паперу. Навчити виготовляти вироби, використовуючи базові форми. Формувати вміння перевіряти правильність складання виробу, у випадку необхідності виправити помилки. Розвивати увагу, окомір, дрібні мʼязи кистей рук. Виховувати культуру праці, самостійність, творчість, любов до рідної землі
Перегляд файлу

1

 

Тема. Створення у техніці «оригамі» за схемою фігури голуба.

Мета. Розширити знання учнів про виготовлення виробів у техніці «оригамі», про базові  форми виробів. Удосконалювати вміння і навички у виконанні операції згинання і складання паперу. Навчити виготовляти вироби, використовуючи базові форми. Формувати вміння перевіряти правильність складання виробу, у випадку необхідності виправити помилки.  Розвивати увагу, окомір, дрібні мʼязи кистей рук. Виховувати культуру праці, самостійність, творчість, любов до рідної землі.

Обладнання. Демонстраційний матеріал: зразки виробів з паперу, виготовлених у техніці  «оригамі», технологічна картка «Складаємо в техніці “оригаміˮ», малюнки із зображенням краєвидів Японії, мультимедійна презентація: «Як зробити голуба в техніці “оригаміˮ», аудіо запис: «Україно, ми твоя надія», мапа України, виставка книжок. Для індивідуального користування: білий або кольоровий папір.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 

 

 

 

Учитель перевіряє підготовку робочих місць до роботи і наявність в учнів необхідних матеріалів та інструментів.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  • Що таке папір? Назвіть його види.
  • Із чого виготовляють папір?
  • Назвіть основні властивості паперу.
  • Хто першим почав виготовляти папір?

Першими почали виготовляти папір китайці. Цей матеріал був винайдений у ІІ ст. н. е. Для його виготовлення використовували молоді пагони бамбуку. Цю рослину подрібнювали та перемелювали, а одержану масу розбавляли водою і виливали на сито. Коли вода стікала, паперовий аркуш спресовували та висушували. З часом папір потрапив до Середньої Азії, звідти до арабів, від них – до Іспанії, а далі – в усі країни Європи.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ.

  1. Діти, зверніть увагу на те, як багато виробів виготовляється з паперу. Із нього роблять зошити, альбоми, книги, іграшки тощо. Для цього папір обробляють різними способами: ріжуть, згинають, склеюють, складають. Сьогодні ми продовжимо працювати у техніці виготовлення виробів згинання і складання паперу, тобто техніці «оригамі».

Послухайте вірш про оригамі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже в перекладі з японської мови «оригамі» - це складання паперу.

  1. Відомості про «оригамі».

                    Історія оригамі  починається з винайденням паперу. Це відбулося майже 1800 років тому. Зʼявились складені з паперу віяла, ширми  тощо.

                     Перші віяла, складені з паперу, використовувались у відправленні релігійних обрядів у вигляді підставок і коробок «санбо». Туди клали шматочки риби й овочів і приносили до храму як пожертву.

                      Згодом мистецтво оригамі потрапило до палацу японського імператора. Придворні складали записки – листи у вигляді метеликів, журавликів, квіток. Листи – оригамі були символами дружби, поваги й любові.

                    У бідних японських сімʼях паперові іграшки протягом багатьох століть були єдиними забавками для дітей.

                    У Японії складання виробів у техніці оригамі – це сімейний ритуал. Подарувати свій виріб – означало виявити повагу до певної особи.

Уміння виготовляти паперові фігурки у японців передавалось з покоління в покоління в спадщину, пильно оберігалося в сімʼї і не повідомлялося стороннім. Сьогодні центри оригамі створено в багатьох країнах світу.

З оригамі повʼязано багато міфів і легенд. Якщо хтось у родині раптово захворів, вся сімʼя сідала до столу і складала фігурки. Вважалось, якщо недуга легка, то вона минеться до кінця ритуалу.

Друга легенда повʼязана з японською дівчинкою Садако Сакасі, яка стала жертвою наслідків атомного бомбардування міст Хіросіма і Нагасакі американськими літаками в серпні 1945 року. Дівчинка чудом залишилися живою, але була вражена променевою хворобою. Одне з японських повірʼїв стверджує, що журавлі живуть тисячу років. Вони вважаються символами довголіття. Щоб позбутися променевої хвороби, дівчинка вирішила скласти тисячу журавликів.

Але полишила пташину зграю,

Що тисячі не досягла,

Й сліпою жертвою до раю

Душа невинна увійшла.

ІV. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Робота з таблицею «Складаємо в техніці “оригаміˮ».

Діти, сьогодні ми будемо вчитися виготовляти прості речі з паперу у техніці «оригамі». Але спершу розглянемо технологічну картку «Складаємо в техніці “оригаміˮ»

  1. Розгадування загадок.

    Щоб дізнатися, які фігурки ми будемо виготовляти, відгадайте загадки.

- Без сокири і без рук, а дім будує. (Пташка)

- Невеличкий, сніжно-білий,

 Що його в небесний шир

 Люди радісно пускають

 Сповіщати всіх про мир

 Кожний цього птаха знає,

 Його назву відгадає. (Голуб)

V. ІНСТРУКТАЖ.

 

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Учні танцюють і співають пісню «Україно, ми твоя надія».

VІІ. Практична робота.

Учні працюють за технологічною карткою та схемами, показаними в мультимедійній презентації.

Учитель стежить за правильним виконанням технологічної операції складання, проводить індивідуальні консультації, надає практичну допомогу.

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

1. Бесіда з учнями.

- У якій техніці складали іграшки?

- Де вперше винайшли папір?

- Які повірʼя та легенди, повʼязані з ори гамі, ви знаєте?

2. Перевірка робіт учнів. Аналіз помилок, допущених учнями при складанні виробів. Виставка кращих робіт учнів.

ІХ. Прибирання робочих місць.

Х. Завдання на наступний урок.

Технологічна картка «Складаємо в техніці “оригаміˮ»

I:\img716.jpg

 

 

 

docx
Додано
9 березня 2020
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку