Урок "Сучасні наземні й космічні телескопи. Астрономічні обсерваторії"

Про матеріал
Конспект уроку астрономії в 11 класі з теми "Сучасні наземні й космічні телескопи. Астрономічні обсерваторії" з використанням ІКТ
Перегляд файлу

Розробка уроку астрономії в 11 класі. Сучасні наземні й космічні телескопи. Астрономічні обсерваторії

Мета: пояснити вплив атмосфери на астрономічні спостереження, принцип дії оптичного телескопа, відмінності між оптичними телескопами та радіотелескопами, особливості реєстрації випромінювання небесних тіл.

Тип уроку: теоретичне та практичне заняття.

Обладнання:  підручник, зошит для конспектів,компютер, проектор, смартфони учнів.

Демонстраційний матеріал: світлини нейтринних телескопів, світлини детекторів гравітаційних хвиль (LIGO і LISA), схеми будови сучасних оптичних та радіотелескопів, нейтринних телескопів, детекторів гравітаційних хвиль, світлини астрономічних обсерваторій (серед них—українських).

Епіграф до уроку :

Є все таки в цьому житті одна-єдина гідна людини справа - дізнаватися правду про світ і про своє місце в цьому світі.

Н. Копернік.

Хід уроку

I.  Організаційний етап.

II.  Активізація пізнавальної діяльності учнів,  опорних знань.

Відповіді учнів на запитання .

  1.                   Як телескоп збільшує видиму яскравість світила? (Видима яскравість світила буде більша за ту, що сприймається неозброєним оком, у стільки разів у скільки площа об’єктива більша  за площу  зіниці ока.)
  2.                   Як радіотелескопи сприймають сигнали від небесних тіл.( вони приймають радіохвиль за допомогою спеціальних антен, і передають їх до приймача)
  3.                   Які типи радіотелескопів ви знаєте? (рефлекторні та антенні решітки )
  4.                   Що є метою нейтронних детекторів? (вивчення нейтрино)
  5.                   Де розташовують нейтронні детектори? (глибоко під землею, щоб запобігти впливу космічного випромінювання та природного радіаційного випромінювання)
  6.                   Чим займається гравітаційно хвильова  астрономія? (вона використовує гравітаційні хвилі для спостережень та збору даних про нейтронні зорі, чорні дири, про вибухи наднових зір)
  7.                   Яке призначення детектора гравітаційних хвиль  (призначений для реєстрації гравітаційних хвиль)
  8.                   Як називається і де розташований найбільший у світі радіотелескоп?

ПІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Космічні методи вивчення космосу мають суттєву перевагу перед наземними спостереженнями, тому що значна частина електромагнітного випромінювання зір і планет затримується в земній атмосфері. У наш час функціонує багато обсерваторій, які реєструють та аналізують випромінювання всіх діапазонів — від радіохвиль до гамма-променів. І саме сьогодні ми з вами ознайомимось з найбільшими і найвідомішими обсерваторіями світу, та сучасними телескопами.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1.                   Найбільші наземні обсерваторії.

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=vm2764DzOV4

  1.                   Космічний телескоп «Габбл», американський телескоп, розташований на навколоземній орбіті з 1990 року. Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=XbqnQHbV4dM

Робота в групах. Завдання для груп.

1 група. Знайти  в Інтернеті інформацію про Европейську  Південну обсерваторію  в Андах.

2 група . Знайти  в Інтернеті інформацію про телескоп «Спітцер», «Комптон»

3 група. Знайти  в Інтернеті інформацію про  обсерваторію Джеміні та Маунт-Вілсон

4 група. Знайти  в Інтернеті інформацію про Великий Бінокулярний телескоп, який розташований в штаті Арізона.

5 група. Знайти інформацію в Інтернеті про обсерваторії України.

 Виступи підготовлених учнів.

IV.  Закріплення знань.

1. За допомогою QR-коду відкрийте та виконайте тестові завдання із автоматичною перевіркою на сайті «Інтерактивне навчання»   ст.. 42  

VІ. Підсумок уроку.

Рефлексія

  •           З яким настроєм ви працювали на уроці?
  •           Чи задоволені ви своєю роботою?
  •           Що було важко на уроці?

Оцінювання учнів.

V. Домашнє завдання.

1.       Опрацювати тема 2, п. 3 ст 39-42.

2. Підготувати інформацію про внесок українських учених у вивчення Всесвіту.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондар Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Заікіна Галина
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
3459
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку