Мета: пояснити вплив атмосфери на астрономічні спостереження, принцип дії оптичного телескопа, відмінності між оптичними телескопами та радіотелескопами, особливості реєстрації випромінювання небесних тіл.
Тип уроку: теоретичне та практичне заняття.
Обладнання: підручник, зошит для конспектів,компютер, проектор, смартфони учнів.
Демонстраційний матеріал: світлини нейтринних телескопів, світлини детекторів гравітаційних хвиль (LIGO і LISA), схеми будови сучасних оптичних та радіотелескопів, нейтринних телескопів, детекторів гравітаційних хвиль, світлини астрономічних обсерваторій (серед них—українських).
Епіграф до уроку :
Є все таки в цьому житті одна-єдина гідна людини справа - дізнаватися правду про світ і про своє місце в цьому світі.
Н. Копернік.
Хід уроку
I. Організаційний етап.
II. Активізація пізнавальної діяльності учнів, опорних знань.
Відповіді учнів на запитання .
ПІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Космічні методи вивчення космосу мають суттєву перевагу перед наземними спостереженнями, тому що значна частина електромагнітного випромінювання зір і планет затримується в земній атмосфері. У наш час функціонує багато обсерваторій, які реєструють та аналізують випромінювання всіх діапазонів — від радіохвиль до гамма-променів. І саме сьогодні ми з вами ознайомимось з найбільшими і найвідомішими обсерваторіями світу, та сучасними телескопами.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=vm2764DzOV4
Робота в групах. Завдання для груп.
1 група. Знайти в Інтернеті інформацію про Европейську Південну обсерваторію в Андах.
2 група . Знайти в Інтернеті інформацію про телескоп «Спітцер», «Комптон»
3 група. Знайти в Інтернеті інформацію про обсерваторію Джеміні та Маунт-Вілсон
4 група. Знайти в Інтернеті інформацію про Великий Бінокулярний телескоп, який розташований в штаті Арізона.
5 група. Знайти інформацію в Інтернеті про обсерваторії України.
Виступи підготовлених учнів.
IV. Закріплення знань.
1. За допомогою QR-коду відкрийте та виконайте тестові завдання із автоматичною перевіркою на сайті «Інтерактивне навчання» ст.. 42
VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія
Оцінювання учнів.
V. Домашнє завдання.
1. Опрацювати тема 2, п. 3 ст 39-42.
2. Підготувати інформацію про внесок українських учених у вивчення Всесвіту.