4 клас
Тема: сучасні пристрої для співпраці.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: презентація до уроку, роздавальний матеріал;
Програмне забезпечення: браузер
Хід уроку
І. Організаційний етап
Психологічне настроювання на роботу.
Ось дзвінок сигнал нам дав.
Працювати час настав.
Визначення погоди уроку. У кожного учня по три картки. Завдання дітей: обрати лише одне, що відповідає настрою, з яким вони прийшли на урок.
Одну із вибраних карток діти демонструють вчителю, тим самим оцінюючи свій настрій і налаштування на роботу. Учитель вивішує на дошці збільшену картку, яка найбільш відповідає настрою учнів.
Коли за справу людина береться із гарним настроєм, у неї все вийде, все складеться як найкраще.
Усміхніться один одному. Подумки побажайте однокласникам успіхів.
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитись, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно на уроці працювати
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні ми закінчуємо подорож чудовою країною. Вона вела нас у цікавий, захоплюючий світ. Нині важко уявити життя без цієї країни. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд: Кросворд «Інтернет» А для того, щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними, щоб піднятись ще на одну сходинку знань.
Питання:
В Інтернеті ми навчаємось,
У дитячі ігри граємось.
Книгу можем почитати,
І слона намалювати
Швидко текст перевести,
Мультик новий віднайти.
Де подівсь товариш Коля?
Прочитати, що було в школі?
І дізнатись про все на світі?
Де? Звичайно, в Інтернеті!
Там музеї, книги, ігри,
Музика і навіть тигри!
Які можливості Інтернету ви знаєте?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Інтерактивна вправа «Карусель»: робота в групах (створення спільного малюнка)
Вчитель: в якому разі ви зможете зробити спільний малюнок за умови:
Я живу у селищі Троїцьке |
Я живу у місті Київ |
Я живу у місті Лондон |
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку
Тема уроку «Сучасні пристрої для співпраці».
Завдання:
Група дослідники:
V. Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя з елементами бесіди
Співпраця в Інтернеті – процес, при якому люди разом займаються інтелектуальною, науковою або практичною діяльністю.
Питання: які можливості дає людині співпраця в Інтернеті
Співпраця в Інтернеті дозволяє людям спілкуватися в будь-який час та з будь-якого місця та обмінюватися інформацією, співпрацювати в спільних документах, вчитися разом, спільно приймати рішення та вирішувати проблеми, що з’являються.
Існують сайти, на які можна надсилати свої розповіді, повідомлення, задавати питання. Все це можна прочитати, обговорити, поділитися своїми враженнями, тобто знайти людей зі спільними інтересами та захопленнями.
Вправа «Знайди пристрій»
Цікавинки
1 група. Термін «комп'ютер» спочатку означав людину, яка виконує обчислення. Зараз так називають машини, хоча сучасні комп'ютери виконують багато завдань, безпосередньо не пов'язаних із математикою.
2 група. Нині найрозумніший комп'ютер в світі називається "Стимулятор Землі". Його створили японські спеціалісти з м. Йокогама. Він складається з 640 супер комп'ютерів і займає площу 4-х тенісних кортів.
3 група. Лідер у списку 500 найшвидших комп'ютерів нашої планети виконує 35 млрд. операцій за секунду. За його допомогою моделюють процеси, які відбуваються на Землі, зокрема передбачають природні катастрофи.
Вчитель: без комп’ютерів цивілізоване суспільство не можна вважати повноцінним, і застосування комп’ютерів поширюється кожного дня і буде поширюватися у майбутньому
Факс — документ, що пересилається телефонними лініями. Факсимільну машину теж скорочено називають факсом
Співпрацювати в мережі нам допоможуть онлайн-програми.
Спеціальні програми дають нам можливість вести бесіду з будь-яким співбесідником у будь-якому куточку земної кулі миттєво. Ввівши текст, ти натискаєш кнопку і … твоє повідомлення вже на екрані твого співрозмовника. Таке спілкування називається on-line.
Слово «онлайн» (звернення до дослідників) означає «приєднаний до мережі». Програмами онлайн називають програми, з якими можна працювати в Інтернеті в режимі реального часу.
З сучасних програмам для співпраці найбільш популярніші:
Google документи дають можливість завантажувати, редагувати і створювати нові текстові документи, електроні таблиці та презентації, організовувати спільний доступ до них.
VІ. Фізкультхвилинка
VІІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
Для того щоб людина користувалася мережею Інтернет, спілкувалася в ній з іншими, їй треба зареєструватися. Що таке реєстрація? Людина вигадує собі ім’я (нікнейм, логін) під яким вона буде блукати по мережі. Давайте з вами теж створимо мережу і спробуємо в ній зареєструватися .
2)Інструктаж учителя.
Завдання (робота в групах) – керівник групи
- створити спільний малюнок, використовуючи хмарне середовище Google та графічний онлайн-редактор (малюємо різними кольорами)
І група: сніговик
ІІ група: будинок
ІІІ група: вовк
- відкрити доступ вчителю до свого документа
3) Вправи для очей.
Нумо, хлопці і дівчата, всі сідайте, будем грати.
Очима намалюйте «5», — ось так розпочали ми грать.
Очима намалюйте «8», щоб очі відпочили зовсім.
І наостанок намалюйте коло, щоб ваші очі були вже здорові!
VІІІ.Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Сходинки успіху»
Ось і пролунав дзвінок –
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам , друзі!