Урок "Сусіди східних слов'ян"

Про матеріал
Урок №2 "Сусіди східних слов'ян" розроблений за підручником « Історія України» для 7класу закладів загальної середньої освіти./ О. Дудар, О. Гук (за редакцією О. Пометун): - Київ: Вид. дім. «Освіта», 2020 – 160с. Другий урок з теми "Виникнення та становлення Русі-України"
Перегляд файлу

Інгуло-Кам'янська філія комунального закладу «Новгородківський навчально-виховний комплекс заслуженого вчителя України П.Ф. Козуля «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Новгородківської районної ради Кіровоградської області

 

 

 

Урок з історії України

7 клас

                      Утворення Русі – України. Сусіди східних слов’ян.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              

                                                                                               Вчитель: Дудник С.М.

 

 

Тема: Сусіди східних слов’ян.

Мета: Визначити сусідів та їх взаємини із східними слов’янами; формувати в учнів уміння аналізувати, зіставляти, робити висновки; продовжити формувати навички роботи з мапою; виховувати повагу до минулого своєї держави.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:

  • Називати та показувати на історичній мапі сусідів східних слов’ян;
  • Розповідати та аналізувати відносини слов’ян із своїми сусідами;
  • Охарактеризувати вплив сусідів на життя східних слов’ян;

Обладнання: підручник, (О.Дудар, О. Гук (за редакцією О. Пометун). Історія України: підручник для 7кл.: - Вид. дім « Освіта», 2020), мапа «Утворення Русі-України. Перші князі.».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування умінь.

                                           Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання. Створення емоційного настрою в класі.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  1.  Щоб з’ясувати наскільки добре учні засвоїли матеріал можна використати вправу «Розшифруй анаграму», (назви східнослов’янських союзів племен).
  2. Гра « Продовж розповідь» - (за темою попереднього уроку). За бажанням може розпочати вчитель, а учні продовжать. У цій грі учні по черзі повинні розповісти по одному реченню вивченої теми. Виграє той учень, чиє речення буде останнім.
  3. Перевірити домашнє творче завдання.
  1. Актуалізація опорних знань

1.Витлумачте поняття: «Велике розселення слов’ян», «союзи племен», «городище», «князь», «дружина».

2. Які території заселяли східнослов’янські племінні союзи – предки українців у VIII-IXст.?

     IV. Мотивація  та вивчення нової теми.

           Повідомлення теми та очікуваних результатів.

           Вчитель: На долю східних слов’ян випало чимало випробувань. Їм доводилось боротися за території, відстоювати і захищати їх від нападників, а часто і самим ходити у походи. Слов’яни вели активну зовнішню політику. Сусідами давніх слов’ян були Скандинавія, Візантійська імперія, авари, болгари та Хозарський каганат.

Проблемне питання: « Поміркуйте над проблемою взаємовідносин між слов’янами та Візантією: чому ці відносини інколи були добросусідськими, а подекуди – ворожими? Від чого це залежало? Як ці відносини впливали на міжнародне становище Русі-України?»

Робота в міні –групах.

Завдання 1-й групі: 1.опрацювати п.1 «Візантійська імперія» та відповісти на запитання до п.1(с. 10-11); робота з мапою. Підбити підсумки щодо відносин з Візантійською імперією,використавши проблемне питання. (Метод « Прес»).

Завдання 2-й групі:1. опрацювати п.2 «Скандинавія» (с.11-12) та відповісти на запитання; 2. робота з мапою;

Завдання 3-й групі:1. опрацювати п.3 «Авари. Булгари та Хозарський каганат» та відповісти на запитання до п.3 (с.12-14); 2.робота з мапою;   3.розглянути зображення хозарського воїна та дати відповіді на запитання до зображення.

Лідери груп презентують підготовлені відповіді.

V.Підбиття підсумків уроку.

Гра «Снігова куля».

VI. Рефлексія.

Використовуючи прийом « Уявний мікрофон» закінчити речення:

«Сьогодні на уроці я дізнався(лася) …»

«Сьогодні на уроці я зрозумів(ла)…»

« Я навчився(лася)…»

«Мене здивувало…»

VII. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

VIII. Домашнє завдання: опрацювати відповідний матеріал §2. Скласти ребуси або кросворд до вивченої теми.

 

  

 

Використана література:

  1. Підручник « Історія України» для 7класу закладів загальної середньої освіти./ О. Дудар, О. Гук (за редакцією О. Пометун): - Київ: Вид. дім. «Освіта», 2020 – 160с.
  2. Підручник « Історія України» для 7класу закладів загальної середньої освіти. /В.С. Власов, Київ: - Генеза, 2016. – 192с.
  3. Власов В.С., Островський В.В.,Дух Л.І., Михайлів Т.В. Історія України. 7клас: Книжка для вчителя. – Тернопіль: Мандрівець, 2012. – 240с.
  4. Гісем О.В., Мартинюк О.О. Історія України. Конспекти уроків. 7клас: Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. – 272с.
  5. Гісем О.В. Історія України. 7клас: розробки уроків/О.В.Гісем, О.О. Мартинюк. – Харків: Вид-во «Ранок», 2020. – 256с. – (Серія «Майстер – клас 2.0»).
  6. Мокрогуз О.П. Усі уроки «Історія України». 7клас/О.П. Мокрогуз. – Харків: Вид. група «Основа», 2015. – 238с.
  7. Запитання на уроці: Навіщо?До кого?Як і про що?: Метод.посібник для вчителів загальноосвітніх шкіл/О. Пометун. – Київ, 2019. – 96с.
  8. Пізнавальні, проблемні та порівняльні задачі на уроках історії/упоряд.Н.І. Харківська. – Харків: Вид. група «Основа2, 2020. – 143с. – (серія «Посібник для вчителя»).      

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
3189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку