Тема. Світ наших захоплень.
Мета. Вчити учнів розкривати позитивний образ «Я»; відрізняти здорові і шкідливі захоплення; показати різноманітність смаків і захоплень здобувачів освіти; розвивати та стимулювати бажання всебічно розвиватися та цікаво проводити вільний час, виховувати здоровий спосіб життя.
Обладнання. Фрагмент відео (https://www.youtube.com/watch?v=-Mh9o-pqvFQ), малюнки, кольорові олівці, 4 аркуші для фліпчарту, портативна колонка.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч.
Енерджайзер «Передай усмішку».
Беремося за руки і «передаємо усмішку по колу з побажанням». Кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч і бажає гарного дня та образно «передає усмішку» з долоньок у долоньки.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Мама любить вишивати,
Ну а тато – майструвати.
Сестричка менша – танцювати,
А я люблю книжки читати.
* Запитання:
- Чи знаєте ви, чим люблять займатися у вільний час ваші мама і тато, братики чи сестрички?
Розкажіть.
- Як ви думаєте, чому у кожного з вас різні відповіді?
ІІІ. Слово вчителя. Повідомлення теми і завдань уроку “Чарівна скринька”.
Кожна людина – це неповторна особистість, у якої свої погляди, смаки і захоплення. Одна людина любить те, що не подобається іншій. У вільний час кожен старається займатися тим, від чого одержує задоволення.
-Зараз в мене є для вас, чарівна скринька. Як ви думаєте, що в ній?(Лист від однолітків про свої захоплення). Протягом цього тижня ми будемо говорити про ваші смаки і захоплення. Ви зможе розповісти про себе і дізнатися про захоплення своїх однокласників. Знання смаків і захоплень товариша дозволить краще пізнати один одного, стати більш толерантними, ввічливими.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Стіна слів: Мандри, танці, ігри, спорт, роботи, читання, мрія, інтерес, творчість, вільний час, корисно.
У кожної людини свої вподобання; те, що подобається одній, інша ненавидить. Тому, якщо хтось не розділяє ваш смак у музиці/одягу, це нормально, адже, як ми знаємо, кожен з нас індивідуальний, то і вподобання можуть бути різними.
Твої смаки – це те, що тобі подобається, наприклад: музика, одяг, їжа, ігри, спорт.
* Твої захоплення – це те, чим любиш займатися у вільний від навчання час.
2. Вправа «Моє дозвілля»
* Розгляньте малюнок
* Знайдіть предмети пов’язані з вашим улюбленим заняттям і розфарбуйте їх.
* Намалюйте те, що ви любите робити.
* Презентуйте свою роботу перед класом.
3. Вправа «Крісло автора» дає змогу проаналізувати свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняються серед інших і які надають їм неповторності.
(У «Крісло автора» учні сідають за бажанням.) Розповісти про себе, про свої улюблені заняття.
5. Вправа “Зірка».
Звучить тихо легка музика.
* Сядьте зручніше і заплющіть очі. Зробіть два глибоких вдихи і видихи. Уявіть, що над вами висить золота зірка. Це – ваша зірка. Вона піклується, щоб ви були щасливими. Відчуйте її тепло. Уявіть, що ви теж випускаєте промінці ясного світла і це світло іде до всіх дітей у класі. Тепер надішліть своє світло людям, яких немає у цій кімнаті: батькам, знайомим, друзям. Побажайте зірці всього найкращого та попрощайтеся з зіркою і розплющіть очі.
6. Робота в групах.
Кожна група одержує лист для фліпчарту:
Намалювати та розповісти “три слова” кожному члену групи:
1 група – улюблену іграшку;
2 група – улюблену їжу;
3 група – улюблену гру;
4група – улюблену тварину;
Презентація групових робіт:
(Спільне обговорення своїх захоплень, вражень від малюнків)
Доповідачеві з кожної групі розповісти про смаки і захоплення її членів.
Висновок. Подібність зустрічається рідко. Це свідчить про те, що кожному подобаються різні речі і захоплення різні. А чому? - Тому, що кожна людина індивідуальна, особлива і однакових людей не існує. В кожного з нас є своє хобі та вподобання. Головне, щоб захоплення було корисне та цікаве вам.
7. Гра «Мікрофон».
Учень – журналіст бере інтерв’ю в учнів класу, які відповідають на питання «Чи всі захоплення корисні для здоров’я».
8. Робота в парах.
Подумайте і скажіть, які з даних захоплень сприяють зміцненню здоров’я, а які шкодять. Чому?
Захоплення: спорт, прогулянки на свіжому повітрі, паління сигарет, рухливі ігри, фізична праця, вживання алкоголю, загартовування, гра в комп’ютер, перегляд телепередач.
Який можна зробити висновок?
Висновок. Здорові захоплення, переходячи у звички, зміцнюють організм людини, а шкідливі – руйнують його.
V. Підсумок уроку
Прочитайте висновки.
* Кожен учень має різні смаки і захоплення.
* Корисні захоплення зміцнюють здоров’я.
VІ. Оцінка уроку
Зверніть увагу на маленьких міньйонів. У них різний настрій. Розфарбуйте міньйона, в якого такий самий настрій як і у вас після нашого уроку.
- Дуже вдячна вам, за гарний настрій та ваші розповіді про ваші захоплення!