Урок "Світ невидимий. Дивовижна глина. Яку невидиму силу має слово?"

Про матеріал
Мета:поглибити знання дітей про народні промисли України;викликати інтерес до розвитку гончарства; вчити ліпити із пластиліну посуд; активізувати пізнавальну діяльність дітей; розвивати самостійне мислення,уміння досліджувати,уяву,доказове та зв’язне мовлення,пам’ять,увагу,дрібну моторику,критичне мислення,навички вільного спілкування; виховувати інтерес до народних промислів,культурної спадщини українського народу,пошану до людей праці,естетичний смак.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

Тема:Світ невидимий. Дивовижна глина. Яку невидиму силу має слово?

 

                 

 

                               Підготувала вчитель

початкових класів:

Дорош І. М.

 

 

 

Мета:поглибити знання дітей про народні промисли України;викликати інтерес до розвитку гончарства;

вчити ліпити із пластиліну посуд;

активізувати пізнавальну діяльність дітей;

розвивати самостійне мислення,уміння досліджувати,уяву,доказове та зв’язне мовлення,пам’ять,увагу,дрібну моторику,критичне мислення,навички вільного спілкування;

виховувати інтерес до народних промислів,культурної спадщини українського народу,пошану до людей праці,естетичний смак.

Очікувані результати навчання:

Дитина вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;

об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;

висловлює та аргументує власну думку,поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;

підтримує діалог з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;

зіставляє почуте з власним досвідом,висуває власні гіпотези;

ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації , яка викликає сумнів або є незрозумілою;

оцінює свій внесок та внесок інших у досягнення спільних цілей;

визначає, коли він/вона працює найкраще;

знає ремесла українців;

шанує працю гончаря;

створює та оздоблює виріб, дотримуючись логічної послідовності,за зразком чи власним задумом.

                              Хід уроку

I. Ранкова зустріч

1. Емоційне налаштування

Добрий день,добрий день - ми вітаємось,

Одне одному усміхаємось!

Усміхнімось всім довкола:

Небу,сонцю,квітам,людям.
І тоді обов’язково

День до вас привітним буде.

2.Гра «Мікрофон»

- Яке сьогодні число, день, місяць?

- Який настрій у  вас?

( У кого гарний настрій піднімаємо зелену цеглинку, хто ще не прокинувся – червона цеглинка)

- Побажайте  гарного дня без слів.

- Що змушує тебе злитися?

- Що ти хоті би змінити в школі?

- Які сюрпризи ти любиш?

3.Вправа «Скринька з чарівними словами»

- У скриньці багато маленьких сердечок. Це для вас побажання від мене.

II. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання

- Діти,давайте пригадаємо,в якій області ми опинилися з жевжиками?

- Що потрібно забрати в скриню з Полтавщини?

       ( Опішнянську кераміку)

- Давайте пригадаємо,  як виглядає Полтавщина.

(перегляд відео про Полтавщину)

2.Вправа «Відгадай»

У землі ховається,

У руках змінюється,

Вогнем загартовується,

На посуд перетворюється.

                                                     (глина)

3.Повідомлення теми уроку

- Так,це глина. Сьогодні ми поговоримо про цей чарівний матеріал і про один із видів декоративно-прикладного мистецтва – гончарство. Це старовинне й неймовірно цікаве мистецтво, яким надзвичайно вправно володіють ,зокрема ,гончарі Полтавщини, а саме – Опішні. Побуваємо в Опішні й дізнаємося, як  виготовляють глиняний посуд. (фото глини)

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Перегляд відео про Опішню ( розповідь вчителя)

2. Читання з позначками

- Прочитайте цікаві факти про гончарство.(роздруківка у кожного учня на столі).

Читаючи, робіть позначки:

+ - відома інформація

-  - відома інформація

! – інформація, що здивувала

? – хочу більше про це дізнатися

3. Перегляд відео про гончарство

- Що таке гончарство?

4. Хмара слів

-        Чи була в тексті інформація ,вже відома нам?

-        Які факти були для вас новими?

-        Про що захотіли більше дізнатися?

5.Розповідь вчителя

В Україні є два відомі центри кераміки - це селища Опішня та Косів. Вироби із цих гончарських центрів мають спільні риси , але водночас і важливі відмінності. Славнозвісний опішнянський посуд вирізняється плетивом мальованого рослинного орнаменту. Елементами опішнянського розпису є ягоди, листя, декоративні квіти, метелики, кривулини, рисочки, крапочки тощо. Опішня славиться також декоративною скульптурою та дитячою іграшкою.

6. Перегляд відео « Мандри. Опішня. Музей гончарства».

- Перегляньте відео та запам’яайте , у якій послідовності відбувається процес створення глиняного посуду (фото керамічного посуду  на дошці).

7. Фізкультхвилинка

8.Вправа « Паспорт Опішні»( роздруківка).

- Перевірте себе і запишіть потрібну інформацію.

9. Вправа « Пригадай назву посуду»

(онлайн - завдання)

-        Поміркуйте, який посуд для чого потрібний?

Учень 1 :

Куманець-фігурна посудина для напоїв(показує фото)

Учень 2:

Макітра-конусоподібний посуд для сходження тіста, перетирання маку макогоном або подрібнення інших харчових продуктів(показує фото)

Учень 3:

Глечик – посудина із широким горлечком для рідини.

Учень 4:

Полумисок – різновид столового посуду, що має вигляд неглибокої миски або глибокої тарілки.

10. Творча робота.

- Уявіть себе гончарями . Тож натхненно розпочнемо роботу. Під час ліплення треба мати гарний настрій. Тому що глина вбирає в себе всі думки майстра. І ці самі думки потім випромінює виріб. Виліпіть його з пластиліну і прикрасьте візерунками в опішнянському стилі. А виготовляти посуд ми будемо під чудову музику.

11. Презентація робіт

IV. Підсумок уроку

1.Рефлексія

- З яким настроєм ви закінчуєте урок?

- Що нового ви дізнались?

2. Закінчи речення:

- Сьогодні я дізнався/дізналася….

- Зрозумів/зрозуміла…

- Здивувався/здивувалася….

- Із задоволенням ….

 

 

 

 

 

 

   

 

 

                       

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дорош Ірина
Додано
27 лютого
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку