Тема уроку. Правила поведінки в природі.
Мета: продовжувати формувати уявлення про правила поведінки в природі та наслідки недотримання цих
правил; виробляти вміння висловлювати судження, складати розповідь за ілюстраціями, аналізувати,
порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки, працювати в парі (групі);
розвивати мислення, спостережливість, бажання пізнавати навколишній світ; виховувати любов до
природи, бажання берегти й примножувати природні багатства.
Обладнання: ілюстрації, підручник, робочий зошит.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
ІІ. Перевірка знань, умінь і навичок учнів.
1. Фронтальне усне опитування.
— Що таке винахід?
— Кого називають винахідниками?
2. Індивідуальне усне опитування.
— Який винахід створив Карл Бенц? Як він змінив життя людини?
— Що винайшли брати Райт? Як їхній винахід змінив життя людини?
— Який винахід створила Джозефіна Кокрейн? Як її винахід змінив життя людини?
— Який винахід створив Томас Едісон? Як цей винахід змінив життя людини?
— Що винайшла Марія Телкеш? Як її винахід змінив життя людини?
ІІІ. Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми і мети уроку.
— Чому людина не може існувати без природи? (Відповіді учнів.)
Ми — частина природи. Природа — середовище, у якому ми живемо. Природа дає нам усе необхідне для життя: повітря, воду, світло, тепло, їжу, матеріали.
— Де ви зазвичай відпочиваєте у вихідні дні та під час канікул? Яке ваше улюблне місце відпочинку? (Відповіді учнів.)
Похід у ліс, у гори чи на берег річки — чудовий активний відпочинок. Можна подихати свіжим повітрям, послухати спів пташок, скупатися в річці, побігати босоніж по траві.
Ваша поведінка під час перебування в природному середовищі має бути безпечною, такою, яка не зашкодить ні вам, ні природі.
Сьогодні на уроці ви збагатите свої знання про правила поведінки в природі та шкоду, якої може завдати вам і довкіллю недотримання цих правил.
Тема сьогоднішнього уроку «Правила поведінки в природі».
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Ти — частина природи. Природа — це середовище, у якому ти живеш. Вона дає тобі все необхідне для життя: повітря, воду, світло, тепло, їжу, матеріали. Похід у ліс, у гори чи на берег річки — чудовий активний відпочинок. Можна подихати свіжим повітрям, послухати спів пташок, скупатися в річці, побігати босоніж по траві. Твоя поведінка під час перебування в природному середовищі має бути безпечною, такою, яка не зашкодить ні тобі, ні довкіллю.
2 .Емпатія (діти стоять півколом)
Я - злий хлопчисько, а ти - красива квітка. Я хочу тебе зірвати. Вмов мене цього не робити. (Діти придумують варіанти)
• Щоб захиститися від небезпечних тварин, потрібно правильно одягатися для прогулянок на природі.
• Щоб не заблукати в лісі, потрібно…
• Щоб не нашкодити в лісі рослинам і тваринам, потрібно…
• Місця для відпочинку серед природи потрібно облаштовувати…
• Щоб не турбувати і не лякати тварин, потрібно…
• Щоб не засмічувати природу, потрібно…
• Щоб не завдавати шкоди рослинам, не можна…
• Щоб не отруїтися, не можна…
• Щоб не завдавати шкоди тваринам, не можна…
V. Закріплення засвоєних знань, умінь і навичок учнів.
1. Фронтальна бесіда.
— То чому потрібно дотримуватися правил поведінки в природі? (Відповіді учнів.)
— Які ситуації траплялися з вами під час перебування в природі? (Відповіді учнів.)
2. Робота в зошиті з друкованою основою.
— Що пропонується зробити в завданні 1 на с. 32–33? (Підписати під малюнками, які правила поведінки
в природі порушили зображені діти.)
1. Не можна зривати дикорослі квітучі рослини.
2. Не можна ламати дерева та кущі.
3. Не можна розпалювати в лісі вогнище.
4. Не можна руйнувати гнізда птахів.
5. Не можна ходити вглиб лісу без дорослих.
6. Не можна зачіпати диких тварин.
7. Не можна залишати в природі після себе сміття.
8. Не можна руйнувати мурашники.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
— Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? Відповідь розпочніть словами «Сьогодні на уроці я дізнався /дізналася, що…».
— Яка інформація зацікавила вас найбільше?
— За допомогою сигнальних карток (або цеглинок «Лего») визначте, як ви засвоїли матеріал на уроці:
• картка зеленого кольору: «Я зрозумів / зрозуміла! Можу пояснити матеріал іншим»;
• картка жовтого кольору: «Мені потрібно трохи більше пояснень»;
• картка червоного кольору: «Я не зрозумів / не зрозуміла матеріал».
VІІ. Завдання додому.
Опрацювати статтю в підручнику на с. 46–47.