29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок та презентація "Дія віднімання. Властивості дії віднімання та їх використання для обчислень".

Про матеріал
Урок та презентація "Дія віднімання. Властивості дії віднімання та їх використання для обчислень".
Перегляд файлу

Тема. Дія віднімання. Властивості дії віднімання та їх використання для обчислень.

Мета. Узагальнити знання учнів про дію віднімання, її властивості; вивчити правило віднімання суми від числа; повторити види простих задач на віднімання; вправляти учнів у виконанні обчислень на табличне та позатабличне віднімання; повторити прийоми письмового віднімання трицифрових чисел; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати навички взаємоконтролю, увагу, мислення; виховувати дружні стосунки у співпраці.

Обладнання: схеми до задач, числа – картки, м'яч, переставний і сполучний закони додавання.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будемо добре працювати,

Хороші результати будемо  мати.

  ТОМУ:

     Міркуємо – швидко!

     Відповідаємо – правильно!

     Лічимо – точно!

     Пишемо – гарно!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

- Із завдання № 381 зачитати результати у порядку зростання.

(54; 58; 59; 85; 360; 434; 540; 707.)

Задача № 380.

 

 

  • За якою схемою розв'язали задачу?
  1.         +          =                                              1)          +           =           
  2.         +           =                                              2)          -           =

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  •    Пригадайте тему попереднього уроку. (Переставний і сполучний закони додавання)
  •    Погляньте уважно на дошку, чого не вистачає у формулах? Відновіть закони додавання?

Хоч до а додати в,

Хоч до в додати а,

То одне і те число

Ми одержим. От дива!

Назвемо закон такий

Не простий - … (переставний)

  • А формула другого закону? (а + в) + с = а + ( в + с)
  1. Завдання для опитування.

- Обчисли зручним способом:

255 + 1 + 19 + 15 = 290

370 + 40 + 130 = 540

- Яким законом скористувалися? (Сполучним)

2. Каліграфічна хвилинка.

І продовжимо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Цифри пишемо рівнесенько,

Щоб було гарнесенько!

  • Запишемо цифри, з яких отримали результати попередньої вправи  (2, 9, 5, 4, 0)
  • Яке число найбільше, яке найменше?
  • Яке багатоцифрове число можна записати за допомогою цих цифр?

IV. Повідомлення теми та мети уроку

  1. C:\Users\Марійка\Downloads\7.jpgВідгадайте ребус. (Віднімання)

 

 

 

  •    Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про дію віднімання, її властивості, розв’язуватимемо задачі.
  1. Вправа «Математичний футбол»
  •    Пограємо в «математичний» футбол. Я задаватиму вам жартівливі і серйозні питання, будьте уважні.
  • Який математичний знак ставимо при дії відніманні?
  • Число, від якого віднімають називають...
  • Останній місяць осені…
  • Число, яке віднімають називають...
  • Число, яке отримують в результаті називають...
  • Хто навчав Буратіно…
  • Щоб  знайти невідоме зменшуване…
  • Щоб  знайти від'ємник…

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовча вправа.
  • З прикладу на додавання складіть два приклади на віднімання.

24 + 16 = 40

40 – 24 = 16

40 – 16 = 24

  • Скільки склали виразів на віднімання?
  • Отже, оберненою дією до дії додавання, є дія віднімання.
  • Прочитаємо, що ж називаємо дією віднімання, с. 62.
  1. Робота з числовим рядом.
  •    Спочатку позначимо в натуральному ряді чисел число 12. Відлічимо від нього вліво 5 чисел. Отримаємо число 7.

Дії віднімання

  1. Правило віднімання суми від числа
  •    Для з'ясування прийомів  віднімання важливе значення має правило віднімання суми від числа.
    Щоб від числа відняти суму двох інших чисел, достатньо послідовно відняти кожний доданок окремо:  28 – (8 + 9) = (28 – 8) – 9 = 20 – 9 = 11
  •    Так само число можна віднімати частинами:
  1. – 9 = 37 – (7 + 2) = (37 – 7) – 2 = 30 – 2 = 28
    V. Розвиток математичних знань.
  1. Задача № 384
  •    Дослідимо, яка із задач розв'язується дією віднімання. (Усно, а потім учні записують одну задачу на вибір)

1. 800 - 70= 730 (г) - задача на зменшення на кілька одиниць

2. 36 – 22 = 14 (кг) - задача на різницеве порівняння

4. 40 – 8 = 32 -  задача на знаходження невідомого доданка

5. а – в = 80 – 65 = 15 (л) – задача на зменшення на кілька одиниць, сформульована у непрямій формі

6. 80 – 20 = 60 – задача на знаходження невідомого від’ємника

- Запишіть у зошити одну із задач.

2. Вправа № 385 (2 стовпчики з коментуванням)

8 – 7 = 8 – (5 + 2)  = (8 – 5) – 2 = 1      (Подайте число 7 сумою)

14 – 8 = (14 – 4) – 4 = 10 – 4 = 6      (Віднімемо число 8 частинами)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Математичний таночок»

До   5 додати 5

Скільки будемо стрибать? (10)

Від  10 відняти 5

Скільки будемо кружлять? (5)

До 4 додавти 2

Затанцюємо гопака (6)

3. Вправа № 386. (Письмове віднімання)

- І варіант розв'яже другий вираз. (834 – (400 – 218))

- ІІ варіант – третій вираз. (834 – 400 – 218)

4. Робота над складеною задачею, №387

(На слайді скорочений запис.)

                     Б. – 818 кг

950 кг                                         на ? більше

                     В. - ?

  1. 950-818=132(кг) – висівки;
  2. 818-132=686(кг) – більше борошна.

Відповідь: борошна дістали на 686 кг більше.

  • Як виразом записати задачу?

818 – (950 – 818) = 686 (кг)

VІ. Підсумок уроку.

  • Ми попрацювати, а тепер пограємося. Відгадайте загадки:

По - латині це слово «менше» означає,
      А у нас цей знак числа віднімає.
                                                         Мінус

Від числа число відняти –

Можна теж число дістати.

Знають учні й учениці

Третє це число - … (різниця)

  • Яку тему на уроці опрацювали?
  • Як від числа відняти суму? 42 – (9 + 6) = (42 – 9) – 6 = 27
  • Відніміть частинами: 47 – 9.         47 – 9 = 47 – (7 + 2) = (47 – 7 ) – 2 = 38.

Всі ви, діти, молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

С. 64, завдання 388, 389.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

42 + 89 = 131 (км)42 + 131 = 173 (км)Відповідь: відстань між велосипедистом і мотоциклістом 173 км. Задача 380

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Дія віднімання. Властивості дії віднімання.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Числовий ряд

Номер слайду 11

Задача 3841) 800 – 70 = 730 (г)2) 36 – 22 = 14 (кг)4)40 – 8 = 32 (д.)5) 80 – 65 = 15 (л)6) 80 – 20 = 60 (в.)

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Задача 387 Б. – 818 кг950 кг на ? більше В. - ?132 кг

Номер слайду 16

Підсумок уроку42 – (9 + 6) =47 – 9 =

Номер слайду 17

zip
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку