Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Урок та презентація з історії України для 5-го класу на тему «Новітня Україна: на шляху до незалежності. Українська революція. Голодомор»

Про матеріал

Тема. Новітня Україна: на шляху до незалежності. Українська революція. Голодомор

Мета: охарактеризувати становище України у складі СРСР у перші десятиліття існування цієї держави, з'ясувати причини та наслідки української революції, проаналізувати діяльність Михайла Грушевського як державного діяча, розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою та візуальними джерелами, зв'язне мовлення; виховувати зацікавленість до вивчення історії своєї Батьківщини.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проголошення Акта Злуки УНР та ЗУНР

Картинки по запросу мітинг на часть створення у харкові радянського урядуМітинг на честь створення радянського уряду у Харкові

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Рреволюція. Голодомор\скоропадський.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Рреволюція. Голодомор\General_Secretariat_of_Ukraine._Генеральний_секретаріат_УНР.jpgГенеральний секретаріат Центральної Ради

Гетьман Павло Скоропадський

 

Перегляд файлу

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Рреволюція. Голодомор\450px-Пам'ятник_Богдану_Хмельницькому_в_Хмельницькому_(1955).jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Рреволюція. Голодомор\dsc07617_1024x681-e1432815970892.jpg

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Новітня Україна: на шляху до незалежності. Українська революція. Голодомор

Номер слайду 2

Мета: охарактеризувати становище України у складі СРСР у перші десятиліття існування цієї держави, з’ясувати причини та наслідки української революції, проаналізувати діяльність Михайла Грушевського як державного діяча, розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою та візуальними джерелами, зв’язне мовлення; виховувати зацікавленість до вивчення історії своєї Батьківщини.

Номер слайду 3

Пам'ятник Богдану Хмельницькому в Хмельницькому(1955)

Номер слайду 4

Я ніколи не посмію цього забути... Хліборобів, які в снігу на колінах жебрають шматок хліба. Малькольм Маггерідж

Номер слайду 5

Українська маніфестація на Софійській площі в Києві.1 квітня 1917 р.

Номер слайду 6

Михайло Грушевський. У березні 1917 р. українські партії створили Українську Центральну Раду (УЦР), яку очолив Михайло Грушевський.

Номер слайду 7

Украї́нська Наро́дна Респу́бліка (УНР) — українська держава зі столицею в Києві, яка в 1917–1920 роках контролювала території центральної, східної та південної України. 

Номер слайду 8

Причини Української революції: Залежне і пригноблене становище України. Важке становище переважної частини населення. Піднесення українського національно-визвольного руху.

Номер слайду 9

29 квітня 1918 р. владу в Україні захопив гетьман Павло Скоропадський. Однак уже 14 грудня він був змушений зректися влади. Війна закінчилася перемогою більшовиків.

Номер слайду 10

З ахідноукраї́нська Наро́дна Респу́бліка — українська держава, що фактично існувала протягом 1918—1919 років на території Західної України зі столицею у Львові. 

Номер слайду 11

22 січня 1919 р. у Києві відбулося урочисте проголошення Акта злуки УНР та ЗУНР. Цей день увійшов в історію як День соборності України, який ми святкуємо і нині.

Номер слайду 12

Проголошення Акта Злуки УНР та ЗУНРГетьман Павло Скоропадський. Генеральний секретаріат Центральної Ради. Мітинг на честь створення радянського уряду у Харкові

Номер слайду 13

2018березень 1917грудень 1917квітень 1918січень 1919

Номер слайду 14

Індустріаліза́ція — історичний процес техніко-економічного переходу від аграрного до промислових способів суспільного виробництва, який проходить через машинну стадію виробництва товарів і послуг.

Номер слайду 15

1 жовтня 1931 р.16 листопада 1933 р.1932 р.11 серпня 1933 р. На початку 30-х рр. ХІХ століття постали такі заводи-гіганти

Номер слайду 16

Будівництво Дніпровської ГЕС, 1930

Номер слайду 17

З 1929 р. у селах почалося примусове створення колгоспів. У селян забирали все майно, а самі вони перетворювалися на безправних наймитів. Колгосп – колективне господарство

Номер слайду 18

Куркуль - зневажлива назва заможного селянина. В Радянському Союзі конкретне значення істотно залежало від поточної політичної кон'юнктури та могло означати як заможного селянина, так і противника колективізації взагалі, незалежно від майнового стану. Розкуркулена сім'я біля свого будинку в с. Удачне Донецької області. 1930-ті рр.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Вправа «Рефлексія». Доповніть речення: Я зрозумів…Мені не ясно…Хочу більше дізнатися про…

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Опрацювати § 18 підручника та завдання до нього.

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з історії України

для 5-го класу

на тему

«Новітня Україна: на шляху до незалежності. Українська революція. Голодомор»

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Тетяна Василівна

 

 

2018

 

Тема. Новітня Україна: на шляху до незалежності. Українська революція. Голодомор   (Слайд 1)

Мета: охарактеризувати становище України у складі СРСР у перші десятиліття існування цієї держави, з’ясувати причини та наслідки української революції, проаналізувати діяльність Михайла Грушевського як державного діяча, розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою та візуальними джерелами, зв’язне мовлення; виховувати зацікавленість до вивчення історії своєї Батьківщини.   (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Історія України (Вступ до історії) 5 клас» (В. С. Власов), мультимедійна презентація, проектор, роздатковий матеріал

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з візуальним джерелом.   (Слайд 3)
  • Розгляньте зображення. Опишіть зображений на світлині пам’ятник.
  • Кому встановлено цей пам’ятник? Де він знаходиться?
  • Яка подія уславила цю людину?
  • Які деталі пам’ятника вказують на цю подію?
  • Чим ця подія була визначною для українського народу?

Памятник Богдану Хмельницькому у Хмельницькому (1955 р.)E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Рреволюція. Голодомор\450px-Пам'ятник_Богдану_Хмельницькому_в_Хмельницькому_(1955).jpg

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті місця найвизначніших битв Національно-визвольної війни. Назвіть роки.
  • Покажіть столицю Гетьманщини.
  1. Доповніть речення.
  • Перша згадка про козаків у писемних джерелах датується … (1489 роком)
  • Українських козаків називали запорізькими тому, що…
  • Першу Січ-фортецю збудував … (Дмитро Вишневецький у 1556 р.)
  • Спосіб улаштування життя козацької громади називали … (республікою)
  • На козацькій раді обирали… (козацьку старшину)
  • З 1569 р. майже всі українські землі опинилися під владою … (Польщі)
  • Національно-визвольна війна розпочалася … (1648 р.)
  • Очолив Національно-визвольну війну… (Б. Хмельницький)
  • Перша переможна битва відбулася в урочищі … (Жовті Води)
  • У результаті Національно-визвольної боротьби на українських землях постала держава … (Військо Запорозьке)
  • Генеральна старшина складалася з …(генерального писаря, генерального обозного, двох генеральних осавулів, двох генеральних суддів)
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з цитатою. (Слайд 4)

Я ніколи не посмію цього забути... Хліборобів, які в снігу на колінах жебрають шматок хліба.

Малькольм Маггерідж

  • Про яку подію в історії України йдеться? Коли вона відбулася?
  • Сьогодні ми з вами дізнаємося про події, які призвели до цієї страшної трагедії в історії українського народу.
  1. Вивчення нового матеріалу.

План

  1. Українська революція: причини і наслідки.
  2. Михайло Грушевський.
  3. Україна у складі СРСР. Голодомор.
  1. Робота з фотоілюстрацією.  (Слайд 5)
  • Розгляньте фотографію.
  • Де, на вашу думку, зібралися всі ці люди? Що вам про це говорить?
  • Як ви гадаєте, навіщо вони зібралися?
  • Що свідчить про їхні настрої?
  • Про що свідчить їх кількість?
  • Чому місцем для своєї маніфестації вони обрали саме площу біля пам’ятника Богдану Хмельницькому?
  1. Розповідь учителя.

27 лютого 1917 р. у Петербурзі внаслідок революції було повалено владу царя. Ця подія відкрила для України нову сторінку. У березні 1917 р. українські партії створили Українську Центральну Раду (УЦР), яку очолив уже відомий вам Михайло Грушевський. (Слайд 6)

  • Пригадайте, що вам про нього відомо?

Центральна Рада обрала новий уряд – Генеральний Секретаріат на чолі з Володимиром Винниченком. У листопаді було проголошено Українську Народну Республіку (УНР). (Слайд 7) Ці події увійшли в історію під назвою Українська революція.

  • Подумайте, що стає причиною для будь-якої революції?

Для Української революції ж причин було кілька:   (Слайд 8)

  • Залежне і пригноблене становище України.
  • Важке становище переважної частини населення.
  • Піднесення українського національно-визвольного руху.

В цей час у Росії до влади прийшли більшовики. В таких умовах доводилося дбати про оборону. У грудні 1917 р. у Харкові українські більшовики проголосили Україну радянською республікою і створили свій уряд. Вони захопили Лівобережну Україну і почали наступ на Київ.

9 січня 1918 р. ЦР проголосила незалежність УНР.

9 лютого більшовицькі війська захопили Київ. Уряд УНР звернувся по допомогу до Німеччини та Австро-Угорщини.

29 квітня 1918 р. владу в Україні захопив гетьман Павло Скоропадський. Однак уже 14 грудня він був змушений зректися влади. Війна закінчилася перемогою більшовиків. (Слайд 9)

13 листопада 1918 р. було проголошено Західноукраїнську Народну Республіку (ЗУНР).   (Слайд 10)

22 січня 1919 р. у Києві відбулося урочисте проголошення Акта злуки УНР та ЗУНР. Цей день увійшов в історію як День соборності України, який ми святкуємо і нині.   (Слайд 11)

  1. Коментоване читання (с. 139 – 140 підручника)
  • Дайте відповіді на питання.
  • Чи мав Михайло Грушевський повагу серед українського народу?
  • З якою метою було зібрано маніфестацію на Софійській площі?
  • Яка роль відводилась М. Грушевському?
  • Яким запам’ятав Грушевського його сучасник?
  1. Робота з фотоілюстрацією. (с. 140 підручника)
  • Розгляньте ілюстрацію. Знайдіть на ній М. Грушевського. Про що свідчить його місце на фотографії?
  • Чим, на вашу думку, можна пояснити такий авторитет М. Грушевського?
  • Які висновки можна зробити про ставлення українського громадянства до подій 1917 р.?
  1. Робота з візуальними джерелами.

На дошці фотодокументи часів Української революції 1917 р.

  • Розташуйте на лінії часу фотодокументи у хронологічній послідовності, підписуючи час їх створення.   (Слайд 12, 13)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Новітня Україна на шляху до державної незалежності. Українська Рреволюція. Голодомор\Рисунок1.png

  1. Розповідь учителя.

З грудня 1919 р. розпочалася доба Української Соціалістичної Радянської Республіки (УСРР). З кінця 1922 р. вона входить до складу Союзу Радянських Соціалістичних Республік – СРСР.

Нова влада проголосила курс на індустріалізацію.

Індустріаліза́ція — історичний процес техніко-економічного переходу від аграрного до промислових способів суспільного виробництва, який проходить через машинну стадію виробництва товарів і послуг. (Слайд 14)

Сподіваючись на краще життя, люди працювали по 10-12 годин на добу. На початок 30-х рр. ХІХ ст. постали такі заводи-гіганти, як «Запоріжсталь» (16 листопада 1933 р.), «Криворіжсталь» (1932 р.), «Азовсталь» (11 серпня 1933 р. ) та ХТЗ (1 жовтня 1931 р.). (Слайд 15) У Запоріжжі почала працювати гідроелектростанція Дніпрогес – найбільша на той час у Європі. (Слайд 16)

З 1929 р. у селах почалося примусове створення колгоспів. (Слайд 17) У селян забирали все майно, а самі вони перетворювалися на безправних наймитів. Тих, хто чинив опір більшовики оголошували куркулями і цілими сім’ями вивозили до Сибіру. (Слайд 18)

Однак найбільшим лихом тих часів залишається Голодомор 1932 – 1933 рр.  (Слайд 19)

  • Пригадайте, що вам відомо про причини та наслідки Голодомору?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичною картою. ( с. 142)
  • Скориставшись картою на ст. 142, дайте відповіді на питання.
  • Які терени охоплювала УНР, які ЗУНР?
  • Які держави поділили Українські землі у 20-х рр. ХХ століття?
  • Які райони України найбільше постраждали від Голодомору 1932 – 1933 рр.?
  • Які міста були столицями УРСР?
  • Які історичні землі України належали до радянської України?
  • У складі якої держави після 1921 р. перебувала Галичина та Західна Волинь?
  • Які українські землі перебували у складі Чехо-Словаччини?
  1. Вправа «Правда-неправда».
  • Чи правда, що головним здобутком Української революції 1917 – 1920 рр. стало відродження української державності? –
  • Чи правда, що Українську Центральну Раду очолив П. Скоропадський? –
  • Чи правда, що влада Української Народної Республіки поширювалась на Східну і Західну Україну? –
  • Чи правда, що на початку 30-х рр. постали такі заводи, як «Запоріжсталь», «Криворіжсталь», «Азовсталь» та ХТЗ? +
  • Чи правда, що створюючи колгоспи, більшовики до тих, хто чинили опір, застосовували силу: їх оголошували куркулями, цілими сім’ями вивозили до Сибіру? +
  1. Розкажіть про Українську революцію за планом:
  1. Створення Центральної Ради.
  2. Проголошення УНР.
  3. Гетьманат Павла Скоропадського.
  4. Злука ЗУНР та УНР.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Рефлексія». (Слайд 20)

Доповніть речення:

Я зрозумів…

Мені не ясно…

Хочу більше дізнатися про…

  1. Домашнє завдання.   (Слайд 21)
  1. Опрацювати § 18 підручника та завдання до нього.
Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Войтюк Ірина Юріївна
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
13 лютого
Переглядів
1012
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку