Урок "Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць".

Про матеріал

Урок на тему: "Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць". Урок перевірений, легко засвоюється матеріал, дітям було цікаво. Кому цікаво можу скинути наочність, роздатковий матеріал, тому що по цій темі дуже мало інформації і в підручниках її немає.

Перегляд файлу

Тема. Таблиці в тексті: орієнтування в клітинках. Доповнення таблиць.

Мета уроку:

  •                 навчальна: вчити створювати таблиці в текстовому редакторі, формувати навички доповнення готових таблиць, ; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  •                 розвивальна:  розвивати логічне мислення,  розвивати інтерес до вивчення предмету, розвивати навички самостійної роботи, розвивати бажання застосовувати набуті знання у реальних життєвих ситуаціях;
  •                 виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, охайність, дисциплінованість, почуття взаємодопомоги..

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, проектор, картки для індивідуальної та групової роботи, інструкції для практичної роботи.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом
  •              Доброго дня! Я рада сьогодні бачити ваші допитливі очі, усміхнені личка. Це означає, що у вас гарний настрій, а він допомагає справитись з будь-якими завданнями. Сьогодні на уроці як і завжди, я впевнена ви будете: 

УВАЖНИМИ

АКТИВНИМИ

СТАРАННИМИ

  • І тоді , що нас чекає в кінці уроку? Правильно, УСПІХ.

II. Актуалізація опорних знань

  •    Давайте пригадаємо з вами, що ми вивчали на минулому уроці.
  •  А робити ми це будемо за допомогою карток. Які є у вас на столі.
  1.               Що таке текстовий редактор?
  2.               З якою програмою ми з вами познайомилися на минулому уроці? (Знайдіть картку з назвою програмки і покладіть перед собою).
  3.               Для чого потрібна ця програма? (Створювати у ній текст – викладіть картку справа)
  4.               Що можна з текстом робити? (Копіювати, переміщувати, вирізати, удаляти – викладаємо картку під низ)
  5.               А як ще можна змінити текст? (Зробити жирнішим, курсивом, збільшити розмір букв та зменшити, змінити колір – викладаємо картку біля попередньої).
  6.               Для того, щоб змінити текст його потрібно, що? (Виділити).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  •                   Ой, один стовпчик вийшов довгим, а інший пустий. Як ви гадаєте у WORDI можна створювати тільки текст?
  •                   Ні, а яка ще картка у вас залишилася?
  •                   Так у текстовому редакторі можна створювати ще таблиці, а також ще згодом навчимося вставляти зображення.
  •                   У другий стовпчик кладемо таблиця.
  •                   Наш текстовий редактор - WORD ми з вами зобразили схематично.

 IV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Отже, сьогодні на уроці ми будемо вчитись створювати таблиці в текстовому редакторі та доповнювати готові таблиці.

IV. Вивчення нового матеріалу

- Скажіть, а що можна розмістити у таблицю? (Показ прикладів готових таблиць: список учнів, правила з будь якого предмету, картки з малюнками, розклад уроків, табличка множення тощо).

- А як легше сприймати інформацію коли вона у табличці чи текстом, наприклад ваш розклад уроків (Показ зразків, відповіді учнів).

-  Так, у таблицях дуже зручно подавати інформацію.

- Давайте спробуємо дізнатися з чого складається таблиця?

Ребус  «Рядок». Таблиця складається з рядків та …

Ребус  «Стовпчик». Саме так – із стовпчиків.

  •              Погляньте на даний текст. Чи це є таблиця? Тут інформація подана у вигляді таблиці.  Кожна таблиця складається зі стовпчиків. Скільки їх тут?
  • Також в будові таблиця має рядки. Скільки рядків ви бачите?
  •              Отже, можна зробити висновок, що поєднання рядків та стовпців утворюють таблицю. Місце в якому перетинається обраний рядок та стовпець називають клітинкою. Саме в комірках міститься інформація.
  •              Давайте, спробуємо доповнити табличку. У вас на парті у кожного є картка з табличкою вашого розкладу уроків. Користуючись щоденником доповніть її
  •              Порахуйте скільки ваша табличка містить рядків, а скільки стовпців. (Відповіді учнів).
  •              А тепер спробуйте самостійно створити таблицю за певними даними. (Читають завдання, розвязуємо і створюють табличку).
  •              Молодці!
  •              Погляньте на екран.
  • Для того, щоб створити таблицю на компютері потрібно запустити програму Microsoft Word.
  • Хто нагадає де мені шукати цю програмку?
  •         Відкрили програму і таблицю на компютері можна створити декількома способами.

Спосіб 1 – Відкриваємо вкладку «Вставка». Натиснувши на пункт «Таблица» за допомогою позначених квадратиків просто ведемо таблицю та при створенні потрібної таблички тиснемо по вибраному квадратику ЛКМ.

Спосіб 2. Тиснемо знову на пункт «Таблица» та оберемо «Вставить таблицу».

 У вікні, що відкриється вкажемо кількість стовпців та рядків. Тиснемо «ОК» і таблиця побудована.

 Тепер при натисненні на обрану комірку ЛКМ можемо з клавіатури додавати потрібний текст.

V. Фізкультхвилинка

- А зараз,  трішки відпочинемо, перевіряючи вашу кмітливість. Повторюємо за мною рухи стільки разів скільки на екрані цифр (слайд з фізкультхвилинкою) та попробуємо повторити всі ці дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка).

VІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

- Робота за комп’ютером. Інструктаж з техніки безпеки.

- Ми сьогодні виконаємо цікаве практичне завдання.

Але перш, ніж почати працювати за компютерами давайте повторимо правила безпечної роботи за компютерами.

Гра Так чи ні (плескаємо в долоні).

  1. Сідати за комп’ютер без дозволу вчителя.
  2. На клавіші натискати плавно та легко.
  3. Вмикати та вимикати комп’ютер тільки з дозволу вчителя.
  4. Працювати брудними руками.
  5. Торкатися клавіш сусіда.
  6. Не торкатися дротів, екрана монітора та задньої панелі системного блоку та монітора.
  7. Працювати за комп’ютером можна більше години.
  8. Відстань від монітора до очей має бути 15 см.
  •              Молодці!
  •              Пересідаємо за комп’ютери і створюємо таблицю за зразком. На комп’ютерних столах є інструкція-порадник, яка вам допоможе справитися із завданням. Хто створить табличку першим піднімає зелену ручку, кому потрібна допомога – червону.

(Діти створюють табличку за зразком і доповнюють її своїм текстом).

  •              Ваші таблички ви доповните своїм текстом.

VІІ. Релаксація. Вправи для очей.

  1. Намалюйте носом свою улюблену літеру, цифру.
  2. Очі вправо – очі вліво, вгору – вниз

Очі щільно ми закрили 1, 2, 3, 4, 5.

Розплющили, обертаєм.

Замружили, відпочили.

Відкрили і на мене подивились.

VІІІ. Підсумок уроку (Чарівна шкатулка).

  • Що сьогодні ми вчилися робити?
  • В якій програмці це робили?
  • З чого складається табличка?
  • Місце перетин рядків і стовпців називають …(клітинкою).
  • Для чого потрібні таблиці? (Для зручності подання інформації).
  • Дякую, ви молодці!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Безручко Ірина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
1554
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку