Урок "Таблиця множення числа 8. Порівняння виразів. Розв’язування задач."

Про матеріал
Розробка уроку математики на вивченнятаблиці множення числа 8. В цій розробці зібрано завдання на повторення та закріплення вивчених таблиць множення та завдання для вивчення таблиці множення числа 8.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

Тема. Таблиця множення числа 8. Порівняння виразів. Розв’язування задач.

Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування; предметних компетентностей- ознайомити учнів з таблицею множення числа 8; навчати складання задач за малюнком і схемою; вдосконалювати навички розв'язання задач дією множення; закріплювати знання таблиці множення і ділення чисел; формувати вміння знаходити значення виразів, у яких двічі повторюється та сама буква; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиця множення числа 8, картки з ілюстраціями предметів.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці!.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

  1. Усна лічба 

7 · 2 =                                 6 · 4 =                                          4 · 5 =

7 · 5 =                                 6 · 6 =                                          5 · 8 =

7 · 4 =                                 6 · 8 =                                          4 · 8 =

7 · 8 =                                 6 · 5 =                                          5  · 3 =

7 · 9 =                                 6 · 3 =                                          4 · 9 =

7 · 6 =                                 6 · 9 =                                          5 · 7 =

7 · 7 =                                 6 · 7 =                                          4 · 6 =

  1.               Віршовані задачі. Метод «Мозковий штурм».

У неділю на пустирі

Ми квітник зробили.

6 рядів гарних троянд

Тут ми посадили.

Скільки їх усього.

Якщо в кожнім ряді 5 кущів було? (30)

Півник на город пішов

10 черв’ячків знайшов.

Половину проковтнув,

Скільки – навіть не збагнув.

Ви йому допоможіть:

Скільки з’їв він, підкажіть. (5)

На столі 4 миски.

В кожній з них по 3 сосиски.

Скільки всіх сосисок там

Знати хочеться котам. (12)

6 метеликів летіли.

Парами спочити сіли.

На скількох ромашках

Спали ці комашки? (3)

На гілках вербички

23 синички.

8 з них – запам’ятай,

Полетіли десь у гай.

А назад вернулось 3.

Скільки стало, говори. (23 – 8 + 3 = 18)

  1. Хвилинка каліграфії.

Діти записують у зошиті число, класна робота.

  • Треба 7 збільшити на 1.
  • А якщо поряд з числом 8 напишемо ще одну вісімку. Яке число вийде? (88)
  • Які це числа? 8 і 88?
    • 8 – одноцифрове, 88 – двоцифрове.
  • Ще що ми знаємо про ці числа?
    • Це парні числа.
  • Назвіть сусідів числа 8. ( 7 і 9)
  • Назвіть сусідів числа 88. (87 і 89)
  • Скільки десятків і скільки одиниць у числах 87, 88, 89?
  • Напишіть, будь ласка, рядок числа 8 і числа 88.

 

Установіть закономірність і запишіть числа вставляючи пропущені.

12; 34; …; …; 100.

  1. Математичний диктант.
  • Число 28 зменшити у сім разів.
  • Ділене – 49, дільник – 7. Знайти частку.
  • Другий множник – 7. Добуток – 35. Чому дорівнює перший множник?
  • Доповнити частку чисел 63 і 7 до 60.
  • Суму чисел 29 і 27 зменшити у 7 разів.
  • Різницю чисел 22 і 15 збільшити у 6 разів.
  • На скільки 43 менше, ніж добуток чисел 7 і 7?
  • Перший множник – 7, другий – різниця чисел 44 і 35. Чому дорівнює добуток7
  • Маса поросяти 7 кг, а вівці – у 6 разів більше. Яка маса вівці?
  • Для виготовлення 6 кг цукру використали 36 кг цукрового буряка. У скільки разів маса цукру менше маси буряка?

Відповіді: 4, 7, 5, 51, 8, 42, 6, 63, 42, 6.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Дорогі, діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики. Ми вирушаємо з вами до країни Уявляндії, де будемо придумувати небувалі історії вже з відомими нам героями.
  • Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо вивчені таблиці множення і ознайомимося з таблицею множення числа 8.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Підготовча робота.

Фронтальне опитування. Метод  «Мікрофон»

  • Що ми називаємо дією множення? (додавання однакових доданків)
  • Як називаються компоненти і результат дії множення?
  • Замініть вираз 8 + 8 +8 + 8 +8 дією множення.
  • Що означає число 8 у добутку?
  • А число 5?
  • Як називається у виразі 8 5 число 8?
  • А число 5?
  1. Робота з підручником (с. 141 – 142).

Вивчення нового матеріалу.

  • Діти, погляньте, перший стовпчик – число 8, другий – від 2 до 9, третій починається числом 16 і до 72. У третьому стовпчику кожне наступне число збільшується на 8.
  • А як перевірити кожен результат таблиці множення числа 8? (додаванням числа 8).
  • Як ще можна знайти результат множення числа 8 з вивчених таблиць? (за допомогою вже відомих вивчених таблиць множення від двох до 7).

Читання таблиці множення числа 8 ланцюжком.

  • Що цікаве ви помітили? Які рівності вже знайомі?
  • Які ще не вивчені випадки множення?

За допомогою дітей , вчитель записує відповіді у таблицю на дошці.

Гра «Подорож до країни Уявляндії».

«Уявіть собі!»:

     1 - Буратіно

                       2 – лебідь

                       3 -  верблюд

                       4 - стілець

                       5 -  яблуко

                       6 -  чайник

                       7 -  прапорець

                       8 -  окуляри

                       9 -  кит фонтан

            0 – бублик

8*2=16 Лебідь(2) окуляри(8) одягнув, Буратіно(1) чайника(6) забув.

8*3=24 Верблюд(3) окуляри(8) одягнув, лебідь(2) стільчика(4) забув.

8*4=32 На стільці(4) висіли окуляри(8), верблюд(3) з лебедем(2) їх шукали.

8*5=40 Яблуко(5) з окулярами(8) скакало, стільця(4) з бубликом(0) впіймало.

8*6=48 Окуляри(8) біля чайника(6) лежали, стільчика(4) окуляри(8) шукали.

8*7=56 Прапорець(7) і окуляри(8), яблуко(5) з чайником(6) чекали.

8*8=64 Окуляри(8) з окулярами(8), називали чайника(6) з стільцем(4) гавами.

8*9=72 Окуляри(8) кит(9) вдягнув, прапорець(7) у лебедя(2) смикнув.

Рухлива фізкультхвилинка

  1. Первинне закріплення.

Обчислення прикладів з коментуванням.

8 · (40 – 34) =                 8 · ( 40 – 34) =                      8 · (40 – 34) = 48

Письмове виконання номера 889 з опорою на таблицю множення.

Коментоване виконання номера 890 з опорою на таблицю множення.

Розв’язання задачі номер 891 (с.141)

Білочка розклала горішки по 8 штук на дві купки. Скільки горішків було у білочки? (відтворюємо задачу наочно біля дошки, після цього один учень записує розв’язання за закритою дошкою інші самостійно. Перевірка записів.)

Завдання 892 (с. 141)

Завдання виконують в парах:

  • Знайди значення виразу 8 · k + 16, якщо k = 4; 7.

Запис у зошитах.

  • Якщо k = 4, то 8 · k + 16 = 8 · 4 + 16 = 48
  • Якщо k = 7, то 8 · k + 16 = 8 · 7 + 16 = 72

Задача номер 893 (коментовано).

Одна сторона прямокутника 8 см, а друга – у 2 рази більша. Знайди периметр прямокутника.

  • Чому дорівнює одна сторона прямокутника? (8см)
  • Що сказано про другу сторону? ( вона у два рази більша від першої)
  • Що треба знайти? (периметр)
  • Якими буквами позначають   сторони прямокутника? (а і b).
  • А периметр? ( буквою Р)
  • Як запишемо скорочено задачу?

а = 8 см

b – ?, у 2 рази більше

Р -?

  • Яка формула для обчислення периметра прямокутника?

Р = а + а +b +b

  • Чи можемо відразу знайти периметр? (ні)
  • Чому ? (бо не знаємо довжину другої сторони прямокутника)
  • Чи можемо знайти довжину другої сторони прямокутника? (так)
  • Як? ( 8 2 = 16)
  • Який вираз запишемо для розв’язку задачі?

Р = 8 + 8 + 16 + 16 = 48 (см)

  • Як записати відповідь? (Р = 48см)

Усне розв’язування задачі номер 894.

  • Білочка мала 4 горішки. Половину від половини вона віддала їжачкові. Скільки горішків у неї залишилося?

Фізкультхвилинка для очей.

V. Узагальнення і систематизація знань, умінь, навичок

  1. Запис виразів та обчислення їх значень.
  • перший додаток 40, другий – добуток чисел 8 і 6. (40 + 8 · 6)
  • ділене – 42, а дільник виражений різницею чисел 40 і 33. 42: ( 40 – 33)
  1. Робота над задачею.

Щоб приготувати суміш для укладення цегли, взяли 7 кг цементу, а піску – на 14 кг більше. У скільки разів цементу взяли менше, ніж піску?

  • Про що йдеться в задачі?
  • Скільки взяли цементу для суміші?
  • Скільки взяли піску?
  • Що запитують у задачі?
  • Які слова виписуємо для скороченого запису?

Цементу – 7 кг

Піску – ?, на 14 кг більше

У скільки разів менше цементу , ніж піску?

Розбір задачі.

  • Скільки було цементу? (7кг)
  • Що сказано про пісок? (що його на 14 кг більше)
  • Чи можемо дізнатись скільки взяли піску? (так)
  • Якою дією? (додавання)
  • Чому? ( бо на 14 кг більше)
  • Що до чого додаємо? ( до 7 + 14)
  • Що одержали? ( піску взяли 21 кг)
  • Що запитують у задачі? ( у скільки разів менше взяли цементу)
  • Чи можемо дати відповідь на це запитання? (так)
  • Якою дією? (ділення)
  • Що на що ділимо? ( 21: 7 = 3 рази)
  • Що напишемо біля числа 3? (рази)
  • Чому? ( бо кілограми ділимо на кілограми)
  • Як напишемо відповідь? ( цементу взяли у 3 рази менше)
  1. Знайди помилку.

Випишіть неправильні рівності, обчисліть їх (запис на дошці).

65 – 3 = 35                                35 : (5 + 2)= 5

21 – 5 = 16                                20 – 6 : 2 =1 7

90 – 9 = 99                                35 : 5 – 2 = 5

60 – 3 = 67                                1 + 7 – 7 = 51

100 – 0 = 10                               14 : 2 – 7 = 0

Перевірка виписаного.

 VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

- Що  нового  дізналися  на  уроці?  (  Склали  і  вивчили  таблицю  множення числа 8).

-Для  чого  ми  це  робили? (Щоб  швидко  рахувати  і  раціонально  використовувати  час  на  уроці.)

-Що  допомогло  вам  швидко  запам'ятати  таблицю?

-Який  настрій  у  вас  після  уроку?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Розкажіть батькам небувалі історії окулярів.

 

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
5410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку