Урок "Таблиця множення числа 7. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв’язування задач."

Про матеріал
Розробка уроку з математики на вивчення таблиці множення числа 7. Тут зібрані цікаві завдання для усного рахунку та вивчення і закріплення таблиці множення числа 7. Зокрема, використаний метод Ейдетики "Подорож до країни Уявляндії", який прияє кращому та цікавішому запамятовуванню таблиці множення.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

Тема. Таблиця множення числа 7. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Порівняння виразів. Розв’язування задач.

Мета: Формування ключових компетентностей : вміння вчитися –організовувати своє робоче місце, планувати свої дії ;доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадянської– усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; здоров’язбережувальної- володіти навичками особистої гігієни і самообслуговування; предметних компетентностей- ознайомити учнів із таблицею множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності», виховувати уважність.

Обладнання: таблиця множення числа 7, картки з ілюстраціями предметів.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Кличе дзвоник на урок,

Дітвору веселу.

Тож часу не гаємо,

Та урок свій починаємо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 120, завдання 797; 798)

Завдання 797

  У скільки разів мати старша за доньку? На скільки років донька молодша за матір?

Завдання 798

  Прочитайте вирази та їх значення.

2. Робота з картками.  Два учні біля дошки. Решта – в зошитах.

69 – 6 · 7          37 + 6 · 6            49 : 6 + 6 · 9

(22 + 8) : 6      (54 – 18) : 6        (48 – 24) : 6

Фронтальна перевірка.

- Ви всі добре справилися з завданням.

3. Усне розв'язування задач

1) Дівчинка купила 15 зошитів у клітинку і 5 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку купила дівчинка?

2) У дитячий садок привезли 40 кг яблук, що на 8 кг менше, ніж груш. Скільки привезли груш?

3) На 30 грн купили 6 однакових книг. Яка ціна однієї такої книги?

4) За 6 однакових альбомів заплатили 24 грн. Яка ціна одного такого альбому?

4. Гра «Не зіб’юсь».

- Назвати числа від 1 до 60. При цьому, замість числа, яке ділиться на 6 казати «не зіб’юсь».

5. Хвилинка каліграфії

  - Урок продовжим без зупинки з каліграфічної  хвилинки.

  - Відкрийте  свої  зошити .

    Зошит свій я відкриваю,

    Навскоси його кладу.

    Ручку я ось так тримаю,

    Сяду рівно – не зігнусь.

    Буду я писати гарно

    До роботи вже візьмусь.

 - Запишіть: 24 березня

                   Класна робота

- Ви знаєте, що коли вирушають у далеку дорогу беруть з собою оберіг.

- Що стане нашим оберегом, ви дізнаєтесь після того, як дасте відповідь на запитання.

 Раз, два, три, чотири, п’ять –

 До п’яти ще два додать.

 Тож відомо буде всім –

 Разом вийде число сім.

 Створення «асоціативної павутинки».

- Де ви зустрічалися з цим числом?

- Число сім здавна вважалося священним та чарівним.

 - Діти, в яких казках зустрічається число 7?( «Вовк та семеро козенят», «Білосніжка і сім гномів», «Квітка-семиквітка»).

- Де ще зустрічалося вам число 7? (7 днів тижня, сім кольорів веселки, 7 нот, слово «сім’я», Сім Чудес світу).

- Ще число 7 зустрічається у прислів’ях: «Сім п’ятниць на тиждень», «Сім разів відміряй – один відріж», «Сім шкур спустити», «Семеро одного не чекають», «Сім няньок, а дитя без ока».

- Якою цифрою запишемо число сім?

- Запишіть в новому рядку цифру 7, стільки разів, скільки вам років. Між ними поставте знак +.

- Замініть додавання однакових чисел множенням.

7+7+7+7+7+7+7 = 7х7 = 49, або

 7+7+7+7+7+7+7 + 7 = 7· 8 = 56

-У наступному  рядку запишіть числа у порядку зростання.

 28    21   49  64  42   14   35   56

- Що цікавого ви спостерігаєте?

- Ось ми і дібралися до острова  «Нових знань».

- Можливо, ви вже здогадалися, що ми будемо робити на сьогоднішньому уроці? 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Дорогі, діти! Сьогодні в нас незвичайний урок математики. Ми вирушаємо з вами до країни Уявляндії, де будемо придумувати небувалі історії вже з відомими нам героями.
  • Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо вивчені таблиці множення і ознайомимося з таблицею множення числа 7.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 121-122)

Завдання 799. Усне виконання завдання

Учні пояснюють, як перевірити, що 7 ∙ 8 = 56.

Завдання 800. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 7.

За допомогою дітей , вчитель записує відповіді у таблицю на дошці.

Гра «Подорож до країни Уявляндії».

«Уявіть собі!»:

     1 - Буратіно

                       2 – лебідь

                       3 -  верблюд

                       4 - стілець

                       5 -  яблуко

                       6 -  чайник

                       7 -  прапорець

                       8 -  окуляри

                       9 -  кит фонтан

     0 – бублик

7*2=14 Лебідь(2) взяв прапорця(7), Буратіно(1) став біля стільця(4).

7*3=21 Верблюд(3) прапорця(7) забув, лебідь(2) Буратіно(1) ущипнув.

7*4=28  На стільці(4) прапорець(7) лежав, лебідь(2) здаля окуляри(8) вдягав.

7*5=35 Яблуко(5) на прапорці(7) стояло, верблюду(3) ручкою махало(5).

7*6=42 Прапорець(7) з чайником(6) кипів, що аж на стільчик(4) лебідь(2) сів.

7*7=49 Прапорець(7) з прапорцем(7), стільчика(4) з китом(9) шукали.

7*8=56 Прапорець(7) і окуляри(8), яблуко(5) з чайником(6) чекали.

7*9=63 Кит(9) з прапорцем(7) ниряв, чайник(6) верблюда(3) шукав.

Завдання 801. Письмове виконання завдання з опорою на таблицю множення числа 7

Завдання 802. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Завдання 803

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні складають план розв’язання задачі:

1) Скільки літрів пального витрачає один трактор за 1 год?

2) Скільки літрів пального витрачають 3 таких трактори за 1 год?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

Завдання 804

Учні «ланцюжком» з кожної рівності складають ще одну за зразком. Пояснюють, що дістануть, коли від зменшуваного віднімемо різницю.

Завдання 805*. Практичне розв'язування завдання

Від паперового п’ятикутника по прямій «відрізають» трикутник. Виконується креслення на дошці.

— Які фігури могли утворитися? (Трикутник і шестикутник; трикутник і чотирикутник)

 2. Фізкультхвилинка

 V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Порівняння виразів

http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2_2/mathematics2_2.files/image075.jpg

 

2. Робота над задачами

1) Олесь купив 7 зошитів, по 3 грн кожний, і ручку за 4 грн. Яка вартість покупки?

2) Тім розклав кульки у 7 коробок, по 3 кульки у кожну. Після цього у нього залишилося ще 2 кульки. Скільки кульок було у Тіма?

 VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

- Що  нового  дізналися  на  уроці?  (  Склали  і  вивчили  таблицю  множення числа 7).

-Для  чого  ми  це  робили? (Щоб  швидко  рахувати  і  раціонально  використовувати  час  на  уроці.)

-Що  допомогло  вам  швидко  запам'ятати  таблицю?

-Який  настрій  у  вас  після  уроку?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Розкажіть батькам небувалі історії прапорця.

С. 122, завдання 806; 807.

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
4485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку