Урок "Таблиця множення числа 7. Задачі на зведення до одиниці."

Про матеріал

Мета. Скласти таблицю числа 7. Повторити назви чисел при множенні, вправляти учнів у розв'язанні задач на зведення до 1, знаходженні значень виразів на 2 дії різного ступеня; закріплювати знання про порядок дій у виразах. Розвивати усні та письмові обчислювальні навички,логічне мислення, уміння аналізувати. Виховувати цікавість до математики,старанність, бажання допомагати іншим.

Обладнання. «скринька скарбів»;

робочі зошити з математики; мультимедійна презентація.

Тип уроку. Комбінований урок-подорож з мультимедійним супроводом.

Методи: ігровий, розповідь, пояснення, вправи, самостійна робота, ілюстративно-демонстраційні.

Структура уроку.

1.Повідомлення теми і мети уроку.

2.Усна лічба в межах 100.

3.Каліграфічна хвилинка.

4.Пояснення нового матеріалу.

5.Самостійна робота (обчислення прикладів та виразів)

6.Фізкультхвилинка .

7.Робота над задачами.

8.Творча робота.

9.Робота з геометричним матеріалом.

10.Підсумки уроку.

11. Домашнє завдання.

Очікувані результати.

Закріплення навичок усної лічби в межах 100;розв'язування задач на зведення до 1,закріплення таблиці множення на 7; творче завдання з геометричних фігур.

Отримання нових знань для розвитку світогляду.

Перегляд файлу

  Тема. Таблиця множення числа 7.  Задачі на зведення до одиниці.

Мета. Скласти таблицю числа 7. Повторити назви чисел при множенні, вправляти учнів у розв’язанні задач на зведення до 1, знаходженні значень виразів на 2  дії різного ступеня; закріплювати знання про порядок дій у виразах. Розвивати усні та письмові обчислювальні навички,логічне мислення, уміння аналізувати. Виховувати  цікавість до математики,старанність, бажання допомагати іншим.

 

Обладнання.   «скринька скарбів»;

робочі зошити з математики;  мультимедійна презентація.

 

Тип уроку. Комбінований урок-подорож з мультимедійним супроводом.

Методи: ігровий, розповідь, пояснення, вправи, самостійна робота, ілюстративно-демонстраційні.

Структура уроку.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Усна  лічба в межах 100.
  3. Каліграфічна хвилинка.
  4. Пояснення нового матеріалу.
  5. Самостійна робота (обчислення прикладів та виразів)
  6. Фізкультхвилинка .
  7. Робота над задачами.
  8. Творча робота.
  9. Робота з геометричним матеріалом.
  10. Підсумки уроку.
  11.  Домашнє завдання.

 

Очікувані результати.

  • Закріплення навичок усної лічби в межах 100;розв'язування задач на зведення до 1,закріплення таблиці множення на 7;  творче завдання з  геометричних фігур.
  • Отримання нових знань для розвитку світогляду.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності учнів, перевірка Д/з.

Слайд 1.

Вчитель.

Зараз у нас урок математики. Математика, як сказав відомий російський полководець Олександр Суворов, це – гімнастика для розуму. Ми з вами теж будемо продовжувати тренувати свій розум, складати таблицю множення числа 7, розв’язувати приклади і задачі, працювати з геометричним матеріалом, виконувати творче завдання.

А щоб ще більше отримати знань, ми сьогодні  вирушаємо у цікаву   подорож. Під  час подорожі  вам доведеться показати всі свої уміння та навички з математики.

І якщо ми з цим впораємося – зможемо відкрити чарівну скриньку скарбів.

Отож, сідаємо у каюти  корабля і через декілька секунд вирушаємо.

 На кожному кораблі ведуть бортовий журнал, в якому записують все, що відбувається під час подорожі. Ваші зошити сьогодні стануть такими бортовими журналами

Вчитель.

Хоч плавати нелегко

Через моря наук,

Знання вам допоможуть,

Як рятувальний круг.

  • Відкрийте свої бортові журнали – зошити, перевіримо  домашнє завдання.
  • Прочитайте  відповіді прикладів у порядку зростання.
  • Назвіть найбільшу відповідь, найменшу.
  • Знайдіть суму найбільшої і найменшої відповіді.
  • Як називаються числа при додаванні?
  • У скільки дій розв’язали задачу? (2)
  • Яку відповідь отримали?

ІІІ. Відтворення і корекція знань.

     Вчитель.

  •  А тепер приготувалися, на кораблі піднімаються вітрила. Попутного всім вітру!

Слайд 2.    

  • По курсу бачу острів!
  •  Це  - острів «Міцних знань»

1. Усний рахунок.                                       Слайд 3,4  «Ланцюжок чисел» 

3. Каліграфічна  хвилинка.                      Слайд 5.

-Відкриємо бортові журнали, перевірили їх положення, порядок на робочому місці.

- Сьогодні ми з вами будемо писати цифру, а яку здогадайтесь …

1,2,3,4,5 –

До 5 ще 2 додать.

То ж відомо буде всім –

Разом вийде число …..   7

  • Цифра 7 складається з 3-х елементів: хвилястої   палички, похилої та маленької горизонтальної.
  • Пропишіть цифру 7.
  • Яке це число? (одноцифрове).
  • Складіть двоцифрове.(77)
  • Скільки в ньому одиниць? (7) Десятків? (7)
  • Назвіть сусідів числа 77. (76, 78)
  • У багатьох народів число 7 вважалося особливим. Воно згадується в казках, міфах. А древні греки щорічно обирали 7 кращих акторів. З числом 7 пов’язані найзнаменитіші пам’ятники архітектури і мистецтва стародавнього світу.
  • А де ви ще зустрічалися з цифрою 7?

 

 

 

 

   Слайд 6

                                   Створення асоціативного куща:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Робота над темою уроку

Слайд 7.  

  • Сьогодні, під час подорожі ми познайомимося з 7-ма чудесами світу.
  • Познайомимося з першим чудом світу: 
  • Це – Єгипетські піраміди. Вони будувалися як усипальниці для фараонів. Найбільша піраміда – піраміда Хеопса.  Її висота сягає майже 147 метрів.

Слайд 8.  

     Вчитель.

  • Ми знову у  відкритому морі. І  наш корабель прямує до острову «Розумників»
  • Щоб дізнатися про наступне чудо світу, складемо таблицю множення числа 7.
  1. Попереджувальні вправи
  • А для цього згадаємо, як називаються числа при множенні?
  • Що показує перший  множник? Другий?
  • На дошці приклад на додавання. ( 6+6+6=18)
  • Замініть його прикладом на множення.
  • Що показує перший множник? Другий?

Слайд 9

2.Складання таблиці.

  • Користуючись цими знаннями та таблицею додавання числа 7, складемо таблицю  множення числа 7. (Колективно, на дошці)

…….

  • Прочитайте таблицю.
  • Як перевірити, наприклад, що 7х 4=28? (додаванням однакових доданків)
  • Молодці!

Слайд 10

  • І ось перед нами друге чудо світу – Висячі сади . Вони височили над землею на платформах, піднятих на міцних стовпах. Яруси садів були зроблені уступами. Вони з’єднувалися широкими сходинками. Аромат садів, їх тінь і прохолода  здавалися людям чудом.
  1. Засвоєння таблиці.
  • Користуючись таблицею, розв’яжемо приклади № 241 ( 1 рядок)

1-й колективно;

2-й з коментуванням з місця;

3-й усно

4-й самостійно

Слайд 11

  • Настав час познайомити вас із третім чудом світу – дванадцятиметровою Статуєю Зевса Олімпійського. Відомий скульптор Греції Фідій   оздобив її золотом і слоновою кісткою.

Слайд 12

  Вчитель.

- Вирушаємо далі…     … і потрапляємо на Острів відпочинку.

V. Фізкультхвилинка

Любі дітки засиділись,

 Ручки, ніженьки втомились.

Встаньте зараз на хвилинку

Проведем фізкультхвилинку.

……..

Відпочили? Відпочили.

До роботи приступили.

Слайд 13   

  • Ми наближаємося до «мису Задач».
  1. Усне розв’язування задачі  № 242, с.40. Робота з підручником.

Читає вчитель.

Читають мовчки учні.

Аналіз:

  • Про що говориться в задачі? (про монтування будинків)
  • За скільки днів бригада монтує 1 будинок? (за 7 днів)
  • Яке питання задачі? ( За скільки днів бригада змонтує 4 будинки?)
  • Що означає число 7? 4?
  • Якщо один будинок монтували за 7 днів, то як дізнатися скільки днів потрібно, щоб змонтувати 4 будинки?
  • Чому потрібно було 7х на 4? ( по 7 днів на кожен будинок)
  1. Розв’язування задачі із записом у зошит.

Розв’яжемо задачу за № 243.

Читає вчитель.

Читають мовчки учні.

Аналіз:

  • Про що розповідається в задачі?
  • Скільки пального витрачає трактор за 6 годин? ( 42л)
  • Яке питання задачі?( Скільки літрів пального витратить  трактор за 8 годин?)
  • Що треба знати, щоб дізнатися скільки літрів пального витратить  трактор за 8 годин? ( Скільки літрів пального витрачає трактор за 1 годину)
  • Нам це відомо? (Ні).
  • А ми можемо дізнатися? (Так).
  • У скільки дій задача?(У 2)
  • Складемо план розв’язування задачі.
  • Про що дізнаємося в першій дії? В другій?
  • Запишемо умову задачі коротко.

 

  • Складіть вираз до задачі.
  • Молодці, ви справилися із завданням.

Слайд 14

  • Тож знайомимося з четвертим чудом світу – храмом Артеміди. Будівництво цього храму продовжувалося на протязі 120 років. Він був зроблений із білосніжного мармуру. А в середині храму височила 15-ти метрова  золота статуя Артеміди (богині полювання).

Слайд 15,16,17

Ми наближаємося до  «Геометричної бухти». Увага. Попереду коралові рифи,наткнувшись на які, корабель може  затонути. Щоб цього не сталося,ми кинемо якір, залишивши корабель, і в парах на човнах попрямуємо в бухту.

  • Порахуйте, скільки всього трикутників?

Слайд 18.

  • Ось і п’яте чудо світу – Мавзолей, побудований  як гробниця  царя Мавсола. Його висота – 49м, а висота статуї царя – 36м. Храм оточений колонами і має дах у фомі піраміди.

Слайд 19.   

  • І знову ми на морських просторах. Наш корабель прямує на «Острів скарбів».
  •  Ось і скриня скарбів. Забираємо її  і  відкриємо тоді, коли будемо в порту Школа.

      Слайд 20   

  • А зараз ми познайомимося із шостим чудом світу. Це -  Колосс  Родосський. Колосс - це статуя мужчини надзвичайних розмірів з  факелом у руці, який слугував маяком для кораблів.

                                             Зустріч з піратами.

  • На горизонті бачу корабель з чорними вітрилами.

Так це ж пірати.!!! Вони, мабуть,  хочуть відібрати наші скарби.

  • Краще ми попрацюємо з творчим завданням і розкажемо їм про сьоме чудо світу.

Робота в парах (до прикладів на віднімання скласти приклади на додавання, за № 243)

  • Що отримаємо, коли до різниці додамо від’ємник?

Слайд 21. 

- Сьоме чудо світу – це Александрійський маяк . Це трьохповерхова   вежа, висотою 120м. Ця будова закінчувалася куполом з величезною статуєю бога морів – Посейдона. Будувався цей маяк 5 років і простояв 1500 років.

V. Підсумокуроку.

Метод «Мікрофон»

  • Ось і закінчилася наша подорож.
  • Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал, показали гарні знання.
  • Ось і повернулися ми у порт - Школа.
  • Пригадайте, яке завдання було цікаве?
  • А що найбільше запам’яталось? (Відповіді дітей)
  • А що ж у нашій скрині? Давайте подивимося. (відкриваємо скриню, там - підручник математики і д/з). 
  • Подивіться , які скарби ми знайшли?   Слайд 22
  •  Ми звами знайшли найцінніший скарб. Підручник і домашнє завдання № 246. Підручник нам дає знання, які завжди будуть з нами і допоможуть у важкій хвилині. А домашнє завдання ( приклади) закріпить їх.
  • Знання –це скарб, а вміння вчитися-  ключ до нього.
docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
3012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку