Мета уроку: узагальнити і систематизувати вміння учнів додавати і віднімати круглі трицифрові числа з переходом через розряд; вдосконалювати вміння розв'язувати рівняння, задачі ;формувати пізнавальний інтерес, вміння працювати колективно, самостійно, в парах; формувати математичні та ключові компетентності учнів; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, зорову та слухову пам'ять, увагу, зв'язне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Урок мудрості
Тема. Закріплення знань про додавання і віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд
Мета. узагальнити і систематизувати вміння учнів додавати і віднімати круглі трицифрові числа з переходом через розряд; вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння, задачі ;формувати пізнавальний інтерес, вміння працювати колективно, самостійно, в парах; формувати математичні та ключові компетентності учнів; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, зорову та слухову пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Хід уроку
І. Організація класу.
Настрій як? Ось так!
Це у всіх? У всіх, у всіх!
Може ви втомились всі? Ні, у нас бадьорі всі!
Може ляжем відпочинем? Краще у світ знань поринем!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Отже, почнемо нашу роботу з перевірки домашнього завдання
Які овочі були у куховарки? Яких овочів найбільше? Яких найменше? Який приклад склали,щоб знайти скільки капусти було у куховарки?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Бесіда
- Молодці, ви гарно справились з домашнім завданням. Розв’язуючи вдома приклади і задачу, ви застосовували набуті знання, збагачували свій досвід, думали, мислили, ставали мудрішими.
Діти, а хто підкаже мені, яка емблема нашої школи? (Мудра Сова)
- Отож, я пропоную вам сьогодні разом з Мудрою Совою провести урок мудрості.
- А що таке мудрість, як ви вважаєте?
- Яку людину називають мудрою?
Ось як ці слова пояснюються у тлумачному словникові.
(Пояснення вивішується дошку) Давайте прочитаємо!
Мудрість - глибоке знання, розуміння, узагальнення чогось; досвід.
Мудрець – людина, що має великий розум, досвід, глибокі знання; мудра людина.
- Я впевнена, що і в нашому класі зібралися маленькі мудреці! Бажаю вам щодня ставати розумнішими, мудрішими, здобувати міцні знання, які допоможуть вам реалізуватися в майбутньому.
Отож, будемо сьогодні на уроці ділитися один з одним своїми знаннями, мудрістю, спробуємо пізнати самих себе.
Мудра Сова запрошує нас до дерева мудрості. Тут є три скрині.
Прочитайте написи:
Скриня Скриня Скриня
багатства пізнання розуму
Давайте першою відкриємо Скриню багатства. Щоб дізнатися, яке багатство ми отримаємо, необхідно виконати завдання.
ІV. Актуалізація опорних знань
1. Математична розминка.
І перше завдання від Мудрої Сови – математична розминка.
2. Усний рахунок
А) вправлянні у лічбі
- порахуйте сотнями від 100 до 1000, від 1000 до 100 (ланцюжком)
- від 357 до 363; від 197 до 202; від 671 до 596; від 1000 до 994.
Два учні біля дошки розкладають числа в 2 групи: менше за 611 і більші за 611.
Б) завдання із сайту vchy.com.ua(ланцюжком)
3. Каліграфічна хвилинка
Придумайте і пропишіть рядок будь – якого трицифрового числа.
Перевірка:
4. Робота в парах (на картках)
Виконайте завдання і нарешті дізнаємося, яке ж багатство сховане у першій скрині.
Розставити цифри в порядку спадання, кожній цифрі відповідає буква.
Використовуючи ключ до шифру, відгадати слово
Отримане слово: знання
|
|||||
900 |
899
|
676 |
675 |
657
|
439 |
з |
н
|
а |
н
|
н |
я |
- Під силу видалось завдання мудрецям. Відкриваємо мудрість:
Найбільше багатство – знання.
- Отримуйте знання. Навчайтеся – будете найбагатшими!
V. Оголошення теми уроку.
- А тепер підійдемо до скрині пізнання. Ця скриня найбільша, бо тут сховано багато мудрих і повчальних висловів. Ось перший:
Читаємо:
Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
- Так, це дійсно так, адже кожного дня, здобуваючи нові знання ми стаємо мудрішими. І сьогодні на уроці ми покажемо, наскільки ми стали мудрими з теми «Додавання і віднімання круглих трицифрових чисел». Декілька уроків поспіль ми вчилися додавати і віднімати круглі трицифрові числа, розв’язуючі приклади, задачі, рівняння. І ось прийшов час показати наскільки добре ви це вмієте робити.
VІ. Узагальнення і систематизація знань
1. Робота з підручником
А) Розв’язування кругових прикладів
Перший приклад на + і - до дошки виходить і пояснює детально учень, далі ланцюжком.
Мудрість в голові, а не в бороді.
Правильно, адже знає не той, хто довго жив, відпустив собі довгу бороду, а той, хто вчився, добував знання.
Б) Змагання- рівняння
Повторити правила знаходження невідомих компонентів.
(по 2 учні до дошки)
Мудрій людині вся земля відкрита.
Хвилинка відпочинку «Пізнай себе».
Пізнавальна релаксація
Сократ, великий філософ, говорив: «Пізнай себе і ти пізнаєш світ».
Пропоную кожному пізнати частину себе.
(У кожної дитини картка з ім'ям, використовуючи метод СЕНКАН, описати себе)
VІІ. Розвиток математичних знань.
- Мудра Сова пропонує нам відкрити третю скриню. Тут теж безліч корисного для нашого розуму.
Мудрий розуміє з півслова.
- Як ви розумієте цю мудрість?
- Отож, давайте будемо уважно слухати; точно, лаконічно висловлюватися.
1. Робота над задачею
Складіть задачу за короткою умовою.
- Складемо план розв'язування задачі.
- Що потрібно знайти? Яке головне запитання задачі?
- Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?
- Чи можемо дізнатися скільки посадили лип? Як саме?
- Що шукаємо далі? Як знайти скільки каштанів було висаджено?
- Тепер нам всі дані відомі для того, щоб дати відповідь на головне питання?
Один учень працює за дошкою, решта самостійно у зошитах. Потім перевіряємо.
Мудрому і щастя до лиця.
2. Логічне завдання
Два батька і два сини знайшли біля дерева мудрості 3 скрині. Кожен взяв собі по скрині, як це можливо?
VІІІ. Підсумок уроку.
Мудра сова дякує вам за урок, я вам дякую за вашу старанність, працелюбність, наполегливість. Молодці. І кожному на згадку хочу подарувати ось такий магнітик із зображенням Дерево мудрості, яке нам відкрило сьогодні на уроці.