Урок "Урок мудрості:закріплення знань про додавання і віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд "

Про матеріал

Мета уроку: узагальнити і систематизувати вміння учнів додавати і віднімати круглі трицифрові числа з переходом через розряд; вдосконалювати вміння розв'язувати рівняння, задачі ;формувати пізнавальний інтерес, вміння працювати колективно, самостійно, в парах; формувати математичні та ключові компетентності учнів; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, зорову та слухову пам'ять, увагу, зв'язне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

Урок мудрості

Тема.   Закріплення знань про додавання  і віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд

Мета.   узагальнити і систематизувати вміння учнів додавати і віднімати круглі трицифрові числа з переходом через розряд; вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння,  задачі ;формувати  пізнавальний  інтерес,  вміння  працювати  колективно, самостійно, в парах; формувати    математичні    та    ключові    компетентності    учнів; розвивати    логічне   мислення,   вміння   аналізувати,   порівнювати, узагальнювати,  зорову  та  слухову пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до вивчення математики.

Хід уроку

І. Організація класу.

Настрій як?                                           Ось так!

Це у всіх?                                              У всіх, у всіх!

Може ви втомились всі?                      Ні, у нас бадьорі всі!

Може ляжем відпочинем?                   Краще у світ  знань поринем!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Отже, почнемо нашу роботу з перевірки домашнього завдання

  1. Приклади 399
  • Прочитайте тільки той приклад, де остання дія додавання. (600-270+60=390)
  • Прочитайте приклад з найменшою відповіддю (190+160-280=70)
  • Прочитайте той приклад, де відповіддю є число, у якому 1 сот, 8 дес (70+40-30)
  1. Задача 400

Які овочі були у куховарки? Яких овочів найбільше? Яких найменше? Який приклад склали,щоб знайти скільки капусти було у куховарки?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Бесіда

  - Молодці, ви гарно справились   з домашнім завданням. Розв’язуючи вдома  приклади і задачу, ви застосовували набуті знання, збагачували  свій досвід, думали,  мислили, ставали мудрішими.

    Діти, а хто підкаже мені, яка емблема нашої школи? (Мудра Сова)

  - Отож, я пропоную вам сьогодні разом з Мудрою Совою провести урок мудрості.

  - А що таке мудрість, як ви вважаєте?

- Яку людину називають мудрою?

Ось як ці слова пояснюються у тлумачному словникові.

(Пояснення вивішується дошку) Давайте прочитаємо!

Мудрість - глибоке знання, розуміння, узагальнення чогось; досвід.

Мудрець – людина, що має великий розум, досвід, глибокі знання; мудра людина.

  - Я впевнена, що і в нашому класі зібралися маленькі  мудреці! Бажаю вам щодня ставати розумнішими, мудрішими, здобувати міцні знання, які допоможуть вам реалізуватися  в майбутньому.

Отож, будемо сьогодні на уроці ділитися  один  з  одним  своїми  знаннями,  мудрістю,  спробуємо пізнати  самих себе.

Мудра Сова запрошує нас до дерева мудрості. Тут є три скрині.

 

Прочитайте написи:

 

 

 

 

           Скриня                          Скриня                          Скриня

        багатства                     пізнання                         розуму

 

 

 

Давайте першою відкриємо Скриню багатства. Щоб дізнатися, яке  багатство ми отримаємо, необхідно виконати завдання.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

1. Математична розминка.

  І перше завдання від Мудрої Сови – математична розминка.

 

2. Усний рахунок

А)  вправлянні у лічбі

- порахуйте сотнями від 100 до 1000, від 1000 до 100 (ланцюжком)

- від 357 до 363;  від 197 до 202; від 671 до 596; від 1000 до 994.

Два учні біля дошки розкладають числа в 2 групи: менше за 611 і більші за 611.

 

Б) завдання із сайту vchy.com.ua(ланцюжком)

 

3.  Каліграфічна хвилинка

Придумайте і пропишіть рядок будь – якого трицифрового числа.

Перевірка:

  • Назви з яких розрядів складається твоє число
  • Назви попереднє число
  • Назви наступне число
  • Назви сусідів числа
  • Скільки всього сотень у твоєму числі, десятків, одиниць.
  • Розклади своє число на розрядні доданки
  • Збільш своє число на 2 сотні
  • Зменш своє число на 3 сотні

4. Робота в парах  (на картках)

Виконайте завдання і нарешті дізнаємося, яке ж багатство сховане у першій скрині.

Розставити цифри в порядку спадання, кожній цифрі відповідає буква.

Використовуючи ключ до шифру, відгадати слово

Отримане слово: знання

Описание: Картинки по запросу раскраска сундукОписание: Картинки по запросу раскраска сундукОписание: Картинки по запросу раскраска сундукОписание: Картинки по запросу раскраска сундукОписание: Картинки по запросу раскраска сундукОписание: Картинки по запросу раскраска сундук

900

899

 

676

675

657

 

439

з

н

 

а

н

 

н

я

 

  - Під силу видалось завдання мудрецям. Відкриваємо мудрість:

 

Найбільше багатство – знання.

  - Отримуйте знання. Навчайтеся – будете найбагатшими!

 

V. Оголошення теми уроку.

  - А тепер підійдемо до скрині пізнання. Ця скриня найбільша, бо тут сховано багато мудрих і повчальних висловів. Ось перший:

    Читаємо:

 

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

  - Так, це дійсно так, адже кожного дня, здобуваючи нові знання ми стаємо мудрішими. І сьогодні на уроці ми покажемо, наскільки ми стали мудрими з теми «Додавання і віднімання круглих трицифрових чисел». Декілька уроків поспіль ми вчилися додавати і віднімати круглі трицифрові числа, розв’язуючі  приклади, задачі, рівняння. І ось прийшов час показати наскільки добре ви це вмієте робити.

 

VІ. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота з підручником

А) Розв’язування кругових прикладів

Перший приклад на + і - до дошки виходить і пояснює детально учень, далі ланцюжком.

 

 

Мудрість в голові, а не в бороді.

Правильно, адже знає не той, хто довго жив, відпустив собі довгу бороду, а той, хто вчився, добував знання.

 

Б) Змагання- рівняння

Повторити  правила знаходження невідомих компонентів.

(по 2 учні до дошки)

 

Мудрій людині вся земля відкрита.

 

Хвилинка відпочинку «Пізнай себе».

                                                    Пізнавальна релаксація

Сократ, великий філософ, говорив: «Пізнай себе і ти пізнаєш світ».

Пропоную кожному пізнати частину себе.

(У кожної дитини картка з ім'ям, використовуючи метод СЕНКАН, описати себе)

 

VІІ. Розвиток математичних знань.

  - Мудра Сова пропонує нам відкрити третю скриню. Тут теж безліч корисного для нашого розуму.

 

 

Мудрий розуміє з півслова.

- Як ви розумієте цю мудрість?

  - Отож, давайте будемо уважно слухати; точно, лаконічно висловлюватися.

 

  1. Робота над задачею

    Складіть задачу за короткою умовою.

    - Складемо план розв'язування задачі.

    - Що потрібно знайти? Яке головне запитання задачі?

    - Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?

    - Чи можемо дізнатися скільки посадили лип? Як саме?

    - Що шукаємо далі? Як знайти скільки каштанів було висаджено?

    - Тепер нам всі дані відомі для того, щоб дати відповідь на головне питання?

    Один учень працює за дошкою, решта самостійно у зошитах. Потім перевіряємо.

 

Мудрому і щастя до лиця.

 

 

2. Логічне завдання

Два батька і два сини знайшли біля дерева мудрості  3 скрині. Кожен взяв собі по скрині, як це можливо?

 

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Що ми повторили сьогодні на уроці?
  • Що нового ви пізнали сьогодні?
  • Що вам найбільше запам’яталося, сподобалося на уроці?

  -    Прочитайте ще раз всі мудрості. Дерево у стилі Tagul

Мудра сова дякує вам за урок, я вам дякую за вашу старанність, працелюбність, наполегливість. Молодці. І кожному на згадку хочу  подарувати ось такий магнітик із зображенням  Дерево мудрості, яке нам  відкрило сьогодні на уроці.

 

 

 

doc
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
1727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку