Урок " Правило ділення суми на число. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (26: 2).

Про матеріал

На уроці учні ознайомляться з прийомом ділення чисел виду 26 : 2. До них завітала Весна з кошиком первоцвітів. На них були завдання , які учні виконували і створювали віночок, він повинен був допомогти Весні швидше вступити у свої права. Також діти дізналися про лікарські властивості первоцвітів занесених до Червоної книги.

Перегляд файлу

Правило ділення суми на число.  Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (26: 2).

 

(відкритий урок  у 3 класі)

 

 

 

 

Картинки по запросу малюнок весни для дітей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.     Правило ділення суми на число.  Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (26: 2). Задачі на подвійне зведення до одиниці. Рівняння, у яких один із компонентів поданий виразом зі змінною

Мета: ознайомити учнів з прийомом ділення чисел виду 26 : 2; формувати вміння розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета, шанобливе ставлення до рослин занесених у Червону книгу України .

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Динамічна пауза

  • Обертаємо правим плечовим суглобом назад, повторимо 8 разів.
  •  Обертаємо лівим плечовим суглобом назад, повторимо 8 разів.
  • Обертання  обома  плечовими суглобами назад, повторимо 8 разів.
  • Голова прямо . Плечі тягнемо вперед назустріч один одному.  Даємо легке розслаблення і повторюємо рух із посиленням напруги.
  • Голова прямо . Плечі відводимо назад лопатки рухаються одна до одної .
  • Трясемо руками , розслаблюємо м’язи.

 Пам’ятаємо, що під час напруження потрібно робити видих, а під час розслаблення – видих.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Сьогодні у нас незвичайний урок . До нас завітали гості, привітайтеся.

І до нас сьогодні завітає ще одна гостя . Але хто вона , ми відгадаємо розв’язавши приклади .

Е

15:5 - 5•0 + 500:100      8

Н

21:3 + 0:6   + 60:6        17

В

80:2 - 200:10+0             20

С

25•3                               75

А

120•3                              360

 

20

8

75

17

360

 

 

 

 

 

Отже, хто до нас завітав ?

Так, це Весна. Але вона прийшла до нас ось з яким  чудовим кошиком . У кошику у Весни квіти,  на кожній квітці є своє завдання . Ми виконаємо їх і створимо віночок, який допоможе нашій Весні швидше вступити у свої права.

Вибираємо першу квітку.  Перевірка  домашнього завдання .

№750 (100,85,402,256,874)

№751(1)650,2)232,3 )883

Усне обчислення гра « Листоноша»

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ   

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із прийомом ділення чисел виду 26:2, продовжимо роботу над розв’язуванням  задач.

Наступна квітка. Вона нам пропонує познайомитись з прийомом ділення чисел виду 26:2.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ  

 1. Підготовча робота

Назвіть двоцифрові розрядні числа, які можна розділити на 2 (20; 40; 60; 80); на 3 (30; 60; 90).

Каліграфічна хвилинка.20,40,60,80,30,60,90

Подайте число 36 різними способами у вигляді суми двох доданків, кожний із яких ділиться на 2.

Замініть число 72 сумою зручних доданків, кожний із яких ділиться на 4.

 2. Робота за підручником (с. 119)

Завдання 761

Учні пояснюють за записом, як виконали ділення.

26 : 2 = (20 + 6): 2 = 20 : 2 + 6 : 2 = 10 + 3 = 13

Ознайомлення з пам'яткою

Пам'ятка «Ділення двоцифрового числа на одноцифрове число»

(Прийом на підставі ділення суми на число)

1. Двоцифрове число розкладаю на розрядні доданки.

2. Ділю на одноцифрове число десятки й одиниці, а знайдені частки додаю.

Завдання 762. Письмове виконання завдання з коментуванням правил біля дошки.

12,11,14,12

Наступна квітка 3. Фізкультхвилинка

Робимо вправи стільки разів, скільки відповідь у прикладах .

 

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  Наступна квітка 1. Продовження роботи за підручником (с. 120)

Завдання 763

Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз. Один учень записує умову й розв’язує задачу.

Розв’язання

1) 36 : 3 = 12 (гіл.) — за 1 год назбирав Крихітка Єнот;

2) 36 : 4 = 9 (гіл.) — за 1 год назбирала  Мавпочка;

3) 12 - 9 = 3 (гіл.)

Відповідь: на 3 гілочки більше назбирав за 1 год Крихітка Єнот.

 Завдання 765

Фронтальне вивчення змісту задачі. Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.

За 4 дн. 6 кор. — 48 кг

1 кор. за 1 день — ?

Після цього учні самостійно розв’язують задачу з поясненнями двома способами, один учень — на закритій дошці.

Розв’язання

1- й спосіб

1) 48 : 6 = 8 (кг) — з’їдає 1 корова за 4 дні;

2) 8 : 4 = 2 (кг)

2- й спосіб

1) 48 : 4 = 12 (кг) — з’їдають 6 корів за 1 день;

2) 12 : 6 = 2 (кг)

Відповідь: 2 кг силосу з’їдає 1 корова за 1 день.

 Квітка  Завдання 768

Х=11,х=12,х=11

 

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

  Квітка .

— Що треба зробити, щоб двоцифрове число розділити на одноцифрове? Наведіть приклади.

Отже , ми сьогодні ми дізналися спосіб ділення двоцифрового числа на одноцифрове . А також ми допомогли Весні сплести віночок з первоцвітів , тепер вона вступить у свої права  і розпочнеться справжня весна. Ви дізнались, що  ці квіти  мають властивість лікувати . А найголовніше, що ви повинні пам’ятати,-   майже всі вони занесені до Червоної книги. Їх не можна рвати .

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 120, завдання 768; 769.

 

 

 

Додаток.

Підсніжник ( білий) - дуже холодостійка рослина, з’являється тільки-тільки зійшов сніг. Його багато народів вважають лікарською рослиною (опорно руховий апарат).

Тюльпан – символ життя, любові і безсмертя. За добу він може виростати до 2 см. Ще 400 років тому він цінувався вище, ніж коштовне каміння.

Нарцис – вважався квіткою перемоги , оскільки жовтими нарцисами римляни зустрічали воїнів, що повернулися з перемогою.

Примула – її друга назва «квітка від усіх хвороб». Цю квітку вважали талісманом щастя .

Фіалки – у багатьох народів вона була шанованою і священною квіткою. Фіалка і на сьогодні використовується  як лікарський засіб.

Проліски – «провісники весни», символізують надію. Їх вважали першою квіткою на землі.

 

docx
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку