На уроці учні ознайомляться з прийомом ділення чисел виду 26 : 2. До них завітала Весна з кошиком первоцвітів. На них були завдання , які учні виконували і створювали віночок, він повинен був допомогти Весні швидше вступити у свої права. Також діти дізналися про лікарські властивості первоцвітів занесених до Червоної книги.
Правило ділення суми на число. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (26: 2).
(відкритий урок у 3 класі)
Тема. Правило ділення суми на число. Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (26: 2). Задачі на подвійне зведення до одиниці. Рівняння, у яких один із компонентів поданий виразом зі змінною
Мета: ознайомити учнів з прийомом ділення чисел виду 26 : 2; формувати вміння розв'язувати задачі на подвійне зведення до одиниці; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета, шанобливе ставлення до рослин занесених у Червону книгу України .
Хід уроку
Динамічна пауза
Пам’ятаємо, що під час напруження потрібно робити видих, а під час розслаблення – видих.
Сьогодні у нас незвичайний урок . До нас завітали гості, привітайтеся.
І до нас сьогодні завітає ще одна гостя . Але хто вона , ми відгадаємо розв’язавши приклади .
Е |
15:5 - 5•0 + 500:100 8 |
Н |
21:3 + 0:6 + 60:6 17 |
В |
80:2 - 200:10+0 20 |
С |
25•3 75 |
А |
120•3 360 |
20 |
8 |
75 |
17 |
360 |
|
|
|
|
|
Отже, хто до нас завітав ?
Так, це Весна. Але вона прийшла до нас ось з яким чудовим кошиком . У кошику у Весни квіти, на кожній квітці є своє завдання . Ми виконаємо їх і створимо віночок, який допоможе нашій Весні швидше вступити у свої права.
Вибираємо першу квітку. Перевірка домашнього завдання .
№750 (100,85,402,256,874)
№751(1)650,2)232,3 )883
Усне обчислення гра « Листоноша»
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із прийомом ділення чисел виду 26:2, продовжимо роботу над розв’язуванням задач.
Наступна квітка. Вона нам пропонує познайомитись з прийомом ділення чисел виду 26:2.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота
— Назвіть двоцифрові розрядні числа, які можна розділити на 2 (20; 40; 60; 80); на 3 (30; 60; 90).
Каліграфічна хвилинка.20,40,60,80,30,60,90
— Подайте число 36 різними способами у вигляді суми двох доданків, кожний із яких ділиться на 2.
— Замініть число 72 сумою зручних доданків, кожний із яких ділиться на 4.
2. Робота за підручником (с. 119)
Завдання 761
Учні пояснюють за записом, як виконали ділення.
26 : 2 = (20 + 6): 2 = 20 : 2 + 6 : 2 = 10 + 3 = 13
Ознайомлення з пам'яткою
Пам'ятка «Ділення двоцифрового числа на одноцифрове число»
(Прийом на підставі ділення суми на число)
1. Двоцифрове число розкладаю на розрядні доданки.
2. Ділю на одноцифрове число десятки й одиниці, а знайдені частки додаю.
Завдання 762. Письмове виконання завдання з коментуванням правил біля дошки.
12,11,14,12
Наступна квітка 3. Фізкультхвилинка
Робимо вправи стільки разів, скільки відповідь у прикладах .
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Наступна квітка 1. Продовження роботи за підручником (с. 120)
Завдання 763
Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз. Один учень записує умову й розв’язує задачу.
Розв’язання
1) 36 : 3 = 12 (гіл.) — за 1 год назбирав Крихітка Єнот;
2) 36 : 4 = 9 (гіл.) — за 1 год назбирала Мавпочка;
3) 12 - 9 = 3 (гіл.)
Відповідь: на 3 гілочки більше назбирав за 1 год Крихітка Єнот.
Завдання 765
Фронтальне вивчення змісту задачі. Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.
За 4 дн. 6 кор. — 48 кг
1 кор. за 1 день — ?
Після цього учні самостійно розв’язують задачу з поясненнями двома способами, один учень — на закритій дошці.
Розв’язання
1- й спосіб
1) 48 : 6 = 8 (кг) — з’їдає 1 корова за 4 дні;
2) 8 : 4 = 2 (кг)
2- й спосіб
1) 48 : 4 = 12 (кг) — з’їдають 6 корів за 1 день;
2) 12 : 6 = 2 (кг)
Відповідь: 2 кг силосу з’їдає 1 корова за 1 день.
Квітка Завдання 768
Х=11,х=12,х=11
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Квітка .
— Що треба зробити, щоб двоцифрове число розділити на одноцифрове? Наведіть приклади.
Отже , ми сьогодні ми дізналися спосіб ділення двоцифрового числа на одноцифрове . А також ми допомогли Весні сплести віночок з первоцвітів , тепер вона вступить у свої права і розпочнеться справжня весна. Ви дізнались, що ці квіти мають властивість лікувати . А найголовніше, що ви повинні пам’ятати,- майже всі вони занесені до Червоної книги. Їх не можна рвати .
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 120, завдання 768; 769.
Додаток.
Підсніжник ( білий) - дуже холодостійка рослина, з’являється тільки-тільки зійшов сніг. Його багато народів вважають лікарською рослиною (опорно руховий апарат).
Тюльпан – символ життя, любові і безсмертя. За добу він може виростати до 2 см. Ще 400 років тому він цінувався вище, ніж коштовне каміння.
Нарцис – вважався квіткою перемоги , оскільки жовтими нарцисами римляни зустрічали воїнів, що повернулися з перемогою.
Примула – її друга назва «квітка від усіх хвороб». Цю квітку вважали талісманом щастя .
Фіалки – у багатьох народів вона була шанованою і священною квіткою. Фіалка і на сьогодні використовується як лікарський засіб.
Проліски – «провісники весни», символізують надію. Їх вважали першою квіткою на землі.