Тема: Табличне множення і ділення. Повторення.
Мета:
Обладнання : презентація, наочний матеріал, цеглинки «LEGO», картки для самостійної роботи, наочність «Чарівна ромашка»
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів дзвінок –
Починається урок.
Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати,
Числа й вирази рівняти,
Вчасно руку піднімати,
Всі : Так!!!
ІІ. Актуалізація опорних знань:
2 – а група 40 : 5 · 2 : 4 · 6 : 3 · 5 : 10 · 9 : 6 = ( 6 )
3 – я група 64 : 8 · 3 : 4 · 6 : 9 · 4 : 8 · 6 : 4 = (3)
ІІІ. Повідомлення теми уроку
Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою, знання з якої важливі у житті в кожного із нас. На уроці будемо повторювати табличне множення і ділення. Помандруємо в Країну різних професій. А в кінці уроку ви мені скажете, чи потрібно знати таблицю множення і ділення людям різних професій?
ІV. Робота над темою уроку
Подорож в Країну різних професій.
Вчитель. В допомозі вибору професій нам допоможе « Чарівна ромашка». Пелюстки її пронумеровані, будемо брати за порядком.
1-а пелюстка Професія продавця (презентація)
Гра «Магазин»
( Одна дитина купує товар- покупець, а інша продає- продавець.
Діти обчислюють вартість покупки.)
Каліграфічна хвилинка
2– а пелюстка Професія військового (презентація)
Вчитель. Нелегка і дуже відповідальна професія військового. І для артилериста, і для танкіста, і для мотострілка дуже важливо не помилитися в розрахунках.
Взаємоперевірка. (Учні у парі обмінюються зошитами і перевіряють один в одного.)
24 : 4 + 47 = 27 + 81 : 9 =
67 – 8 · 8 = 71 – 63 : 7 =
45:5 + 59 = 8 · 9 + 45 =
3– я пелюстка Професія льотчика – космонавта (презентація)
Вчитель. Щоб керувати літаком, треба мати міцні знання з точних наук. Особливо з математики, тому що все потрібно обчислювати без помилок. Помилка в обчисленнях приведе до катастрофи.
Це ми взнаємо, розв' язавши №5 с.105 ( у зошитах діти записують лише рішення та відповідь)
10 год 55хв – 9 год 7 хв = 1год 48хв
Відповідь: політ Ю.О.Гагаріна тривав 1 год 48хв.
4– а пелюстка Професія пташниці (презентація)
Вчитель. Діти. А любите ви м' ясні страви? А чи задумувались ви, хто вирощує курей, качок, гусей?
Розв' яжемо задачу №8 і ви підтвердите, чи потрібне знання табличного ділення і множення пташниці?
Завдання: Знайдіть у підручнику потрібний числовий вираз, який є рішенням задачі. ( Діти у зошит записують короткий запис, розв' язання та відповідь).
Задача 8
Курей - ?, 12 кг, 1 курка – 2 кг ?
Качок - ? , 20 кг, 1 качка – 4 кг
Розв'я зання
12 : 2 + 20 : 4 = 11(пт.)
Відповідь: всього було 11 птахів.
Висновок: Пташниці теж треба добре знати табличне множення і ділення.
5– а пелюстка Професія хлібороба( презентація)
Вчитель. Найпочесніша професія – хлібороба? Чому? (Відповідь дітей)
Знати добре техніку, вміти підраховувати кількість зібраного врожаю, вміння обчислювати площу поля.
Задача( групова робота)
Знайти сторону квадрата, якщо його периметр 16 сантиметрів( 1 група), 20 сантиметрів( 2 група), 36 сантиметрів(3 група), 40 сантиметрів( 4 група).
Задача 1. 16 : 4 = 4(см)
Задача 2. 20 :4 = 5(см)
Задача 3. 36: 4 = 9(см)
Задача 4. 40:4 = 10(см)
6– пелюстка Професія лікаря ( презентація)
Вчитель. Дуже важлива і відповідальна професія лікаря. Знання з математики йому допоможуть визначити правильне дозування ліків для видужання пацієнтів. Лікар завжди взнає щось невідоме, а невідоме ми знаходимо у рівнянні.
Самостійна робота ( картки)
Розв'яжи рівняння, знайшовши невідомий компонент.
Х · 9 = 45 Х · 8 = 48 56 : Х = 7 72 : Х = 9
V. Підсумок уроку
Вчитель. Наша подорож в Країну професій закінчилася на сьогоднішньому уроці, але на інших уроках ми цю подорож продовжимо.
Висновок: Для людей всіх професій необхідне знання табличного множення і ділення.
Д.З. Повторити таблицю множення і ділення .