Урок «Такі смачні та корисні яблука»

Про матеріал
Ознайомити учнів з корисними продуктами харчування, а саме показати користь яблук для здоров’я людини; викликати інтерес до їжі, багатої на вітаміни та мікроелементи; розвивати гнучке самостійне мислення; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я.
Перегляд файлу

STEM урок з предмету Я досліджую світ

Тема : «Такі смачні та корисні яблука»

Форма уроку: інтегрований, 1 клас.

Тип уроку: STEM урок

За програмою НУШ. Підручник «Я досліджую світ» Т.Гільберг

Мета: ознайомити учнів з корисними  продуктами харчування, а саме показати користь яблук для здоров’я людини; викликати інтерес до їжі, багатої на вітаміни та мікроелементи; розвивати гнучке самостійне мислення; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я.

Обладнання: презентація, кубик Блума, матеріали для дослідів, демонстраційний матеріал

Використані джерела: ресурси інтернету

Формувати компетентності:

комунікативну (уміти формувати власні думки усно, чути і розуміти інших, учитися працювати в групах, оцінювати себе і товариша, формулювати власну думку та позицію);

регулятивну (уміти висловлювати власне судження);

пізнавальну (уміти орієнтуватися у власній системі знань, робити висновки з вивченого раніше, знаходити відповіді на запитання, користуватися життєвим досвідом а інформацією, отриманою на уроках);

здоров’язбережувальну ( формувати здатність учнів застосовувати свої знання в умовах життєвої ситуації на користь зміцнення здоров’я)

Понятійний аппарат: Казахстан, гемоглобін, целюлоза, селекціонер.

 

Хід уроку

I Організація класу

Визначення настрою учнів

II Актуалізація опорних знань учнів, підготовка до сприйняття нової теми

Хто такі дослідники? (Очікувані відповіді)

 Сьогодні на уроці ми будемо справжніми дослідниками, будемо робити досліди, вчитися спостерігати, порівнювати, робити висновки. А в процесі роботи отримаєте багато цікавої та корисної інформації, яка знадобиться вам у житті.

 Об’єкт нашого дослідження захований у кошику.

За допомогою гри «Так чи ні?» ви дізнаєтесь що саме в ньому. (Проведення гри)

Отже, об’єктом  спостереження буде яблуко.

III Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів

Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати яблука. Ви дізнаєтесь звідки воно до нас прийшло, з чого складається, де його можна застосовувати і

чи справді яблука такі корисні для нашого організму.

IV Вивчення нового матеріалу

  1. Інтерактивна вправа «Кубування»

Розглянемо яблуко з різних боків.

Опишіть це…

Порівняйте це…

Встановіть асоціації…

Проаналізуйте…
Знайдіть застосування…

Висловіть своє ставлення..

  1. Розповідь вчителя.

  Природа створила цей дивовижний фрукт.

Кругла форма яблука давала людям уявлення про Землю; золотистий, червоний колір –це краса, здоров’я, молодість. Солодкий аромат- це насолода. Гладенька шкіра, яка ховає соковитий плід – це таємниці.

Батьківщиною яблук вчені вважають Казахстан. Саме в Казахстані високо в горах росли дикі яблуні. Плоди на них були маленькі та кислі.

А розповсюджували яблука ведмеді, що жили в цій місцевості і дуже любили ласувати лісовими яблуками, при чому обирали для себе найбільші і найсмачніші.

І сьогодні вірять, що найкраща ябуня та, на котру ведмідь поставив свою позначку. Улюблене дерево він дряпає кігтями. Саме такі дерева відшукували дикі кабани, стежачи за ведмедем і підбираючи натрушені ним плоди.

Назва найбільшого міста Казахстану Алмати в перекладі означає «батько яблук».

І саме там встановлено пам’ятник яблуку.

  1. Робота в групах. Проведення дослідів.

Дослід №1

Чи тонуть яблука у воді?

Діти занурюють яблука у воду і  спостерігають, що вони не тонуть.

 Отримують знання, що яблука легші за воду, тому що на чверть складаються  з  повітря.

Дослід №2

Чому розрізані яблука темніють на  повітрі?

На партах в учнів лежать половинки яблук, скибочки лимона і залізні пластинки, пофарбовані з одного боку.

Учні змащують одну половинку яблука лимонним соком і спостерігають за тим, що вона з часом не темнішає на відміну від іншою. Порівнюють зі сторонами залізних пластин.

 Вчитель дітей підводить до висновку, що залізо іржавіє під впливом повітря, то му його потрібно фарбувати. Яблуко, не оброблене лимонним соком, тобто без доступу повітря, також не потемнішало на відміну від іншої половинки .

Отже, приходимо до висновку, що в яблуках міститься залізо, яке необхідне для нашого організму. Нестача заліза призводить до анемії у людей.

Висновок! В яблуках міститься залізо, тому вони корисні для нашого організму.

  1. Розповідь вчителя про користь яблук. Презентація.
  2. Дослід №3.

Скільки яблучного соку можна дістати  з одного яблука?

Дослід із соковитискачем.

Практичним способом дізнаються, що з одного яблука можна виготовити півсклянки яблучного соку.

А що робить із залишками від яблука?

Розповідь вчителя про виробництво канцелярського приладдя зі жмиху від яблук.

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Які страви можна приготувати з яблук? Презентація.

  1. Розповідь вчителя про застосування яблук в кулінарії.
  2. Розповідь про Яблучний Спас.
  3. Розповідь про вироби з яблучної деревини.
  4. Робота в групах.

Учні працюють в групах, складаючі  з пазлів малюнки, на яких зображені назви професій , пов’язаних з яблуками.

Кухар, дієтолог, продавець, агроном, садівник, косметолог, селекціонер, столяр.

V Систематизація й узагальнення нових знань.

Гра «Так чи ні?»

Батьківщиною яблук є Казахстан…

Яблука розповсюджували білки…

Яблуня належить до живої природи…

З 1 яблука вийде 1 літр соку…

Яблука тонуть у воді…

З яблук можна виготовити канцелярське приладдя…

Яблука – це користь для нашого організму…

VI Підсумок уроку.

VIIРефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня 2023
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку