Урок, Тарас Шевченко " І досі сниться "

Про матеріал
Тарас Григорович Шевченко «І досі сниться…» Мета: продовжити вводити учнів у світ художнього слова; вдосконалювати навички виразного читання, правильного сприймання поетичних творів; розвивати пам’ять, мислення, творчу уяву; виховувати через образне слово великого поета любов до України, до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема: Тарас Григорович Шевченко «І досі сниться…»

Мета: продовжити вводити учнів у світ художнього слова; вдосконалювати навички виразного читання, правильного сприймання поетичних творів; розвивати пам’ять, мислення, творчу уяву; виховувати через образне слово великого поета любов до України, до рідної мови.

Корекційна мета: розвивати память, мислення, мовлення, уяву.

Індивідуальна робота:

Обладнання: підручник, зошити.

Проблемні питання: Про яке життя простого народу мріяв поет? Якими словами поет описує дитя?

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Урок читання починаємо,

Гарного настрою всім бажаємо.

Те що вивчили — пригадаємо,

Поміркуємо, почитаємо.

 

Вправи для очей, вправи на дихання

— Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі.

Перевіримо готовність наших органів.

— Наберіть повітря: вдих — видих на звуки:

[а]; [о]; [з]; [к].

— Проведемо вправи для очей:

- вгору — вниз — вгору;

- направо — вліво — праворуч;

- вгору — ліворуч — вгору — праворуч — вгору.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчання учнів.

— Сьогодні ми продовжимо вивчати поетичні перлини великого Кобзаря. Т. Г. Шевченко дуже любив свою рідну Україну-неньку. Перебуваючи на чужині, тужив за нею. Свою тугу виливав у вірші. На уроці ми опрацюємо вірш «І досі сниться: під горою...».

 

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Виразне читання вчителем ст 69.

— Що наснилося поетові?

Словникова робота.

Біленька хаточка

хорошеє внуча

веселая прийма

кучеряве сміючись

нищечком

— Прочитайте стовпчики слів на одному мовному видиху.

— Що спільне в словах першого стовпчика? (Прикметники)

— Яке пестливе слово є в другому стовпчику?

 

2.Фізкультхвилинка.

Встали рівно біля парт.
Починаємо наш старт.
Руки вгору, руки вниз,
Подивились пильно скрізь.
Головою покрутили,
Потім разом всі присіли.
Піднялись, понагинались
І здоровими зостались.

 

3. Виразне читання учнями.

— Читаючи, зверніть увагу на розділові знаки: якої сили голосу вони вимагають, де слід зробити паузи?

4. Обговорення ідейного змісту.

— Які дві картини зображено у вірші?

— З яким почуттям описує поет хату, матір?

— Які слова для цього вживає?

— Як члени родини ставляться одне до одного?

— Доведіть словами вірша.

Робота над ілюстрацією

— Розгляньте картину Тараса Шевченка «Селянська родина».

— Кого на ній зображено?

— У яку пору року зібралася родина?

— Який настрій передає художник?

— Чи схожа ця картина із тією, яку поет змалював словами?

5.Вирішення проблемного питання.

V. Закріплення набутих знань.

Гра «Доберіть прикметники»

Хаточка (яка?) ... (біленька).

Дід (який?) ... (сивий).

Дитя (яке?) ... (хорошеє, кучеряве, маленькеє).

Мати (яка?) ... (веселая).

VІ. Підсумок уроку.

— З творчістю якого поета ознайомилися сьогодні на уроці?

— Що нового дізналися?

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити уривок напамять.

VІІІ. Оцінювання учнів.

 

docx
Додано
18 жовтня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку