Урок "Театр очима дітей",ранкова зустріч 1 клас НУШ

Про матеріал
Конспект уроку до Ранкової зустрічі тематичного тижня Модельної навчальної програми НУШ 1 клас "Театр"(День 1). За потреби вчитель може додавати музичний супровід на власний розсуд ,дітям так цікавіше.
Перегляд файлу

 

Ранкова зустріч

до тематичного тижня Модельної навчальної програми НУШ «Театр».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила учитель початкових класів

Верхняцької  ЗОШ I-III ступенів №2

Затірка Світлана Олександрівна

 

День 1.

Тема: «Театр очима дітей»

Мета:ознайомити з різними видами театру, з театральними термінами та поняттями;формувати вміння сприймати красу мистецтва,висловлювати власні враження від переглянутого відео,медіа тексти;формувати вміння висловлювати свої почуття та думки;уважно слухати один одного.Удосконалювати логічні операції,класифікації, вчити розрізняти емоції людей; розвивати мислення, пам’ять,музичні та творчі здібності,вміння емоційно сприймати виставу. Виховувати естетичний смак та любов до різних видів мистецтв.

Обладнання:картинки про театр,театральні маски для дітей,кольорові стрічки,відеоматеріали,медіа тексти.

Хід зустрічі

I.Привітання

Ось і сонечко вже встало,(підняти руки догори)

І у гості завітало,(пригорнути себе)

Подивилось на всі боки(руки в боки,крутитись)

Посміхнулось і вклонилось.(вклонитися до кожного)

(С.О.Затірка)

Вчитель промовляючи привітання до дітей показує рухи,які повторюють діти.

II.Обмін інформацією.

а)Вчитель показує і ставить на підлогу скриньку: -Діти,погляньте,а що це таке?(паперова скринька).- Так,це чарівна скринька. В ній багато цікавого для вас ,але до неї ми повернемося трошки згодом,добре?(відповідь дітей)

-Скажіть мені,  будь ласка,таке,а чи ви любите слухати казки?Дивитися мультфільми?Ходити в ляльковий театр?(відповіді дітей)

Бесіда «Про театр»,додаток №1(вчитель демонструє на екрані  і розповідає,за потреби,під музичний супровід).

б)Вчитель пропонує дітям відгадати загадки:

 

Театральні загадки для дітей з відповідями

***Він ходить по сцені скаче,
То сміється він, то плаче!
Хоч кого зобразить, -
Майстерністю всіх вразить!
І склався з давніх пір
Вид професії - ...(актор)

***Усіма він керує,
Мислить, бігає, кричить!
Він акторів надихає,
Всім виставою керує,
Як оркестром диригент,
Але зветься - ...(режисер)

***Спектакль вдався на славу
І публіка задоволена вся!
Художнику особливі овації
За барвисті ...(декорації)

***Якщо хочеш стати іншим, -
Поклич на допомогу ...(грим)

***Прийшли в театр ми якось з другом.
Шукали довго, де нам сісти.
Сказали нам, що півколом
Ряди для нас в театрі є.
З давніх пір будь театр
Має свій... (амфітеатр)

***Часом в театрі так потрібні,
А для вистави так важливі
Такі речі, що купити,
Доставити вибудувати, скласти
На сцені просто неможливо.
Але зробити їх подібні можна.
Є в театрі територія,
Де готують ... (бутафорію)

***Встануть всі актори дружно
Там, де їм ролі потрібно.
Режисер кличе на сцену -
Розмічає ... (мізансцену)

***То царем, а то блазнем,
Жебраком або королем
Стати допоможе, наприклад,
Театральний... (костюмер)

***Хоч кого про те запитай,
Знають - були на Русі
Забавники-сміливці,
Актори-веселуни.
Сценки, жарти і каверзи
Складали ... (скоморохи) 


***Коли спектакль закінчився -
Чути «Браво!», компліменти;
Всім акторам, в подяку, 
Даруємо ми...
(ОПЛЕСКИ!)

***Що таке «Контрамарка»? -
Дасть словник на те відповідь:
Знай, вона - талон безкоштовний.
Або попросту -...
(КВИТОК!)

Учитель на дошці вивішує малюнки-відгадки

в)Хвилинка-цікавинка.

Учитель пропонує діткам прослухати і побачити виставу(на вибір учителя) «Театр з кишені»

https://gmil.com.ua/rubrics/theatre

III.Групове заняття.

-Ну,що ж,сподобалось у театрі?А хочете теж побути у ролі актора?Тоді повертаємося до нашої чарівної скриньки.(учитель достає на кольоровій стрічці завдання,читає та пояснює учням)

а) Ігри на розвиток пам'яті

Вправа. «Художник»

Мета: Розвивати увагу і пам'ять.

Хід: Дитина грає роль художника. Він уважно розглядає того, кого буде «малювати», потім відвертається, дає його словесний портрет.

Вправа «У магазині дзеркал»

Мета: Розвивати спостережливість і пам'ять.

Хід: В магазині стояло багато великих дзеркал. Туди ввійшов чоловік, на плечі в нього була мавпочка. Вона побачила себе в дзеркалах і подумала, що це інші мавпочки і стала крутити головою. Мавпочки відповіли їй тим же.

Вона тупнула ногою - і всі мавпочки тупнули ногою. Що не робила мавпочка, всі в точності повторювали її рухи.

 б)Етюди на відтворення рис характеру.

Вправа «Страшний звір»

Мета: Через пантоміму передавати риси характеру та поведінки персонажів (сміливий, боягузливий, дурний, обережний).

Хід: Педагог читає вірш Ст. Семерина «Страшний звір». Діти, які отримали ролі, діють по тексту.

 

«Прямо в кімнатну двері,

Проникає хижий звір!

У нього стирчать ікла

І вуса стирчать-

У нього горять зіниці-

Злякатися хочеться!

 

Може це левиця?

Може вити вовчиця?

Дурний хлопчик крикнув:

- Рись!!

Хоробрий хлопчик крикнув:

- Тпрусь!»

 

Вправа «Чарівне кільце»

Мета: Через пантоміму передавати риси характеру (добрий, злий, справедливий). Розвивати творчу уяву.

Хід: Злий чарівник, з допомогою зачарованого колечка, 

Перетворює гарного хлопчика в поганого. Хлопчик всіх ображає, дражнить, все ламає. Нарешті, втомившись, він засинає. Добрий чарівник пропонує врятувати хлопчика, зняти кільце. Всі діти тихо підходять і знімають колечко.

Хлопчик прокидається. Він знову ласкавий, просить у всіх прощення. Всім весело.

В)заповнення щоденника вражень.

IV.Щоденні новини.

-Заповнення календаря

-Знайомство з планом на день

 

 

 

 

 

Додаток №2

C:\Users\Desantnik\Desktop\28b6ceefe08e6bc7f7b7a8221cc6867836e6363f.jpeg

 

C:\Users\Desantnik\Desktop\muzteatr1.pngC:\Users\Desantnik\Desktop\-.jpg

 

 

C:\Users\Desantnik\Desktop\scrn_big_1.jpg

 

 

 

C:\Users\Desantnik\Desktop\Kartinki_dlya_detey_pro_teatr_6_10044409.jpgC:\Users\Desantnik\Desktop\Без названия.jpg

 

 

Додаток №1

Бесіди з дітьми за темою «Театр»

  1. Що таке театр?

Діти, ви знаєте, що таке театр?А чи були ви колись на виставі? Вам сподобалось?

Театр виник дуже давно. Адже колись не було ні телевізора, ні радіо, ні кіно, ні журналів. А так хотілося чогось цікавого, особливо на свято! І завжди були люди, які найкраще вміли співати чи розповідати історії. А інші із задоволенням їх слухали. От із цих співців та оповідачів і вийшли актори – люди, що зробили свій талант професією.Спочатку акторами були тільки чоловіки, які мусили грати усі ролі, і жіночі теж. Для цього вони одягали маски. Саме маска допомагала актору перевтілюватися в те, що вона зображала: у тварин та людей – радісних і зажурених, добрих і злих. Найпершими масками були сумна і весела, а також добра (світла) і зла (темна).

D:\Мои документы\театралізована діяльність\практичний матеріал до атестації\фото до циклу бесід про театр\маски\2.jpgD:\Мои документы\театралізована діяльність\практичний матеріал до атестації\фото до циклу бесід про театр\маски\світла і темна маски.jpg

Сумна і весела маски                                Світла і темна маски

Нині у театрі маски рідко використовують, бо актори обов’язково мають уміти зображати різні настрої людини: смуток, радість, задум, подив. Тому що актори навчилися зображати когось або щось, наприклад - дерево, пташку, корову.

D:\Мои документы\театралізована діяльність\практичний матеріал до атестації\дидактичні ігри\img441.jpgD:\Мои документы\театралізована діяльність\практичний матеріал до атестації\дидактичні ігри\img438.jpgD:\Мои документы\театралізована діяльність\практичний матеріал до атестації\дидактичні ігри\img436.jpgD:\Мои документы\театралізована діяльність\практичний матеріал до атестації\дидактичні ігри\img437.jpgА ти зможеш когось зобразити? Спробуй показати тваринок, які зображені на малюнках. (жабка, корова, собачка, мишка) А для цього пригадай, як вони розмовляють, як рухаються, що вміють роботи?

docx
Додано
18 січня 2019
Переглядів
9197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку