МАТЕМАТИКА, 1 КЛАС
(Театралізована вистава)
УРОК - ранок
Мета: закріплювати нумерацію чисел першого і другого десятка, формувати вміння вирішувати приклади і задачі на додавання і віднімання в межах 20, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, кмітливості, виховувати інтерес до математики, взаємовиручку.
Інтерактивні технології: «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Робота в групі», «Робота в парі».
Обладнання: малюнок замка б. Яги, цифри, картки з ребусами, завдання, схеми до завдань, телевізор, презентація
Хід вистави
Ведуча:.
Сл.1 . Діти, сьогодні я розповім вам одну історію. Одного разу баба Яга вирішила відкрити свою справу. Взяла в банку кредит, принесла гроші додому і вирішила їх ще раз перерахувати. Школу вона не закінчила, в інституті не вчилася, тому і рахувала погано. Перераховувала вона три рази, і кожного разу виходили різні результати. Після цього вона дуже розлютилася і вирішила викрасти принцесу Математику для допомоги.
( На сцену виходить б. Яга і виводить за руку принцесу )
Б.Я. Слухай мене уважно, принцесо. Вирішила я відкрити свою справу. Гроші для цього в банку взяла під відсотки, а перерахувати їх не можу. Привезла ось тебе сюди, ти будеш мені допомагати в цій нелегкій справі.
Принцеса: Ні б. Яга, не буду я тобі допомагати. Якби по-доброму мене попросила, я обов'язково тобі допомогла б, та ще й вважати навчила б, а ти силою мене сюди притягла, нічого в тебе не вийде.
Б.Я. Тоді тут залишишся назавжди, раз не хочеш по-хорошому. Їй, помічники мої, ви де?
( Виходить Кіт Базиліо та Лисиця Аліса )
Розбійники: Ми тут, бабусечко, ми тут Ягусечко. Наказуй.
Б.Я. Замкніть цю не слухняну Принцесу за 9 замків. нехай
посидить, подумає. Полонянкою моєю буде.
Пр. Не можна мені тут залишатися. Відпусти мене, стара. На землі плутанина без мене буде, люди рахувати не зможуть, вирішувати завдання, думати. Дуже я потрібна і дорослим і дітям.
Б.Я. Не вірю я тобі.
Пр. А ти у дітей запитай.
Б.Я. ( Запитує у дітей в залі )
Знаю я, дітлахи, не потрібна вам математика. Правда?
А навіщо?
Інтерактивна технологія «Мікрофон» / відповіді дітей /
Б.Я. Якщо ти всім так потрібна, то і мені в нагоді будеш. А щоб не втекла,
ну-мо , помічники, замкніть її в темницю та стережіть як зіницю ока.
(Кіт і лисиця відводять принцесу)
Вед.
Сл.2. І посадила Б.Я. принцесу Математику в темницю, і закрила двері темниці тієї спеціальними замками.
Діти, а ви хочете Принцесі допомогти? Звільнити її з полону? Тоді вам доведеться виконати дуже складні математичні завдання, щоб відкрилися замки на двері. Ви готові? Капітани, скажіть про готовність команд.
(Капітани встають, здають рапорт, команда говорить девіз)
І команда - «Рахівники»,
девіз:
Принцесі зможемо допомогти
Бабу Ягу перемогти.
ІІ команда - «Винахідливі»:
девіз:
Винахідливість в дорогу ми візьмемо,
Математику учням повернемо!
ІІІ команда - «Кмітливі»
девіз:
Кмітливість і знання - ось наш девіз:
Ну, Баба Яга, стережись!
Вед. Всі команди готові допомогти принцесі. Сидить вона за 9 замками.
(Замок на двері з обох боків по 4 + 1 замків) Щоб зняти ці замки їх потрібно розкодувати. Команда, першої зняла замки - перемагає, рятує принцесу з темниці.
Хто ж буде нас вчити
Множити і ділити,
Числа порівнювати, рахувати,
Пора принцесу виручати.
ЗАВДАННЯ 1.
Недарма кажуть математика - гімнастика розуму. Подивимося, як ви підготувалися до бою.
Усний рахунок. Сл. 3-6
Задається кожній команді по питанню. Журі стежить за правильністю відповідей.
- Назви сусідів. (Кожній команді по черзі дається число)
- Прочитай приклад: 10 + 6; 17 - 7; 4 + 10; які ще вирази ви можете скласти з виразів на додавання? Які це правила?
- Що ми знаємо про 1, 0. Збільши кожне число на 1, зменши на 1.
- Знайди зайве число. (Вішається таблиця з числами) Обгрунтуй свою відповідь.
Молодці. Добре розім'ялися, тепер нам ніякі завдання не страшні.
Вед. Перший замок зняли швидко і правильно. Ніхто не допустив помилок. А ось як ви впораєтеся з наступним завданням - подивимося.
ЗАВДАННЯ 2.
Баба Яга придумала для вас завдання для того, щоб перевірити, чи вмієте ви дружити, і все робити спільно. Ось вам три кошики, в них потрібно зібрати яблука, а переможе в цьому конкурсі та команда, яка буде працювати дружно і уважно.
Інтерактивна технологія «Естафета»
(На дошці яблука з прикладами, дітям роздані кошики з числами 10, 8, 9, в них складаються яблука з відповідями, виходять всі діти по черзі.)
Перевірка. Як ви думаєте, чому не всі яблука зірвали? Журі, хто працював краще, кому ми віддамо замок?
(Журі перевіряє правильність рішення прикладів. Якщо все правильно - замок ведучому.)
Ось і ще один замок знятий.
ЗАВДАННЯ 3
Інтерактивна технологія «Робота в групі»
Вед. Молодці. Здорово впоралися і з другим завданням. Третє дуже складне. Щоб його розкодувати потрібно вирішити завдання. Командири, порадьтеся з командою і вирішите, хто з вашої команди буде вирішувати завдання біля дошки.
(Поки учні працюють біля дошки, вся команда разом вирішує цю ж задачу. Хто швидше. Журі перевіряє правильність. Знімаємо 3 замок.
Завдання 3:
Вед. Ми бачили, як добре впоралися із завданням все команди. Молодці, а тепер трохи відпочинемо і заспіваємо принцесі пісню, їй дуже сумно сидіти у в'язниці. (Всі команди співають пісню)
Вед. Дуже добре співаєте. Веселіше стало.
ЗАВДАННЯ 4
А зараз 4 завдання для всіх команд. Цифри - шикуйсь. (Виходять діти з цифрами на грудях) Конкурс «Жива нумерація». Діти слухають завдання і швидко стають так, щоб вийшло число.
Конкурс капітанів. За командою, вони повинні по черзі швидко «вибудувати» число.
1. Покажи числа: 13, 29, 68, 45.
2. Покажи число на 5 більше: 6, 20, 9.
3. Які це числа? 25, 39, 71. Скільки в ньому дес. і од. Як воно утворилися? Яке воно? Чому?
Вед. Молодці, капітани. Впоралися із завданням, зняли 4 замок. А тепер після відпочинку дуже важке завдання 5
ЗАВДАННЯ 5
Інтерактивна технологія «Робота в групі»
(Командам дається лист із завданням.) Капітани, подумайте з командою, як виконати ваше завдання. Команда все разом виконують завдання, тільки на аркуші. Про готовність доповісти. По одному представнику від команди - спікер - вийти і показати виконання.
Розстав 5 точок розстав 6 точок розстав 8 точок
так, щоб на кожній стороні прямої було по 3
Перевірка. Згодні?
ЗАВДАННЯ 6
Вед. Зняли 5 замок. Наступні завдання вимагає швидкості і точності. Ви повинні вирішити закодований приклад. Як називаються такі приклади? (Рівняння) Порадившись, хто з команди піде до дошки.
х + 25 = 69 98 – х = 34 х – 13 = 55
(По 1 чол. У дошки, члени команди на картці виконують теж завдання, радяться, чи правильно склали. Перевірка. Що знаходили ціле або частину? Як знайти ціле? Як знайти частину?
Вед. Ось і шостий замок ми розкодували. Залишилося 3. Якась дивна завдання, як ви думаєте, що це? Вірно, це ребуси. А ви вмієте їх відгадувати? Відгадайте ребус, в словах є назва чисел.
I II III
7 я ак 3 са 40 а
те 100 100 ляр ви 3 на
/(Дається час на роздуми кожній команді. Хто прочитає слово - піднімає руку, відповідає. Журі, оцінює )
ЗАДАНИЕ 7
Вед. Молодці. 6 замок зняли.. Подивимось, хто скоріше досягає наступного завдання. У мене загадковий пакет. В ньому геометричні фігури . Я називаю фігуру, а ви маєте її знайти в пакеті. Швидко зняли 7 замок.
ЗАДАНИЕ 8
Вед. Залишилось всього два замки зняти. Треба вирішити задачі з логічною загрузкою. Готові?
- У дворі гуляли кури і кішки. Віні Пух з П’ятачком порахували їхні лапи. Нарахували 10.Скільки може бути кур і кішок? Обґрунтуй свою відповідь. (2 кішки і 1 курка або 1 кішка і 3 курки)
- На яблуні росло 10 яблук. Яблунька попросила Оленку з братиком Іванком з'їсти по 3 яблука. Скільки яблук залишилося? (4)
- У першій коробці 10 олівців, у другій стільки ж, скільки в першій, а в третій стільки ж, скільки в другій. Скільки олівців у третій коробці?
Вед. 8 замок знятий. Ви були швидкі. І справді вирішили нелегке завдання. Залишився останній замок.
ЗАВДАННЯ 9
Інтерактивна технологія «Робота в групі»
Щоб зняти останній замок, потрібно відгадати заховані в прикладах слова. А допоможуть букви- відповіді.
(У кожної команди на парті лежить завдання. Вирішивши приклади, вони називають слова, спочатку мені на вушко, а потім вголос. Ці ж приклади на слайді. Журі перевіряє. )
Слово: дружба, знання, кмітливість
Як ви думаєте, чому саме ці слова були заховані в прикладах?
Інтерактивна технологія «Мікрофон»
(Відповіді дітей)
Ось і останній замок розшифрований. Але чомусь не хоче відкриватися. Що ж робити? / Вибігає Б.Я. /
Б.Я. Дуже дружні ви діти. Сподобалася мені ваша робота. Хочу, щоб ви сказали, в яких казках про мене пишуть, та пісню мені заспівали.
Відповіді дітей.
Б.Я. Гей, помічники. Тягніть сюди Принцесу. Нехай залишається з дітьми, нехай вони нові знання отримують, може, і мене в школу візьмуть.
/(Кіт і лиса привели Принцесу )
Вед. Ну що, діти, візьмемо?
Підсумок ранку.
Інтерактивна технологія «Незакінчене речення»
Закінчить речення: Ми перемогли бабу Ягу, тому що ...