Урок-театралівона вистава "Математичний ранок" для учнів 1 класу

Про матеріал
МАТЕМАТИКА, 1 КЛАС (Театралізована вистава) УРОК - ранок Мета: закріплювати нумерацію чисел першого і другого десятка, формувати вміння вирішувати приклади і задачі на додавання і віднімання в межах 20, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, кмітливості, виховувати інтерес до математики, взаємовиручку. Інтерактивні технології: «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Робота в групі», «Робота в парі». Обладнання: малюнок замка б. Яги, цифри, картки з ребусами, завдання, схеми до завдань, телевізор, презентація Хід вистави Ведуча:. Сл.1 . Діти, сьогодні я розповім вам одну історію. Одного разу баба Яга вирішила відкрити свою справу. Взяла в банку кредит, принесла гроші додому і вирішила їх ще раз перерахувати. Школу вона не закінчила, в інституті не вчилася, тому і рахувала погано. Перераховувала вона три рази, і кожного разу виходили різні результати. Після цього вона дуже розлютилася і вирішила викрасти принцесу Математику для допомоги. ( На сцену виходить б. Яга і виводить за руку принцесу ) Б.Я. Слухай мене уважно, принцесо. Вирішила я відкрити свою справу. Гроші для цього в банку взяла під відсотки, а перерахувати їх не можу. Привезла ось тебе сюди, ти будеш мені допомагати в цій нелегкій справі. Принцеса: Ні б. Яга, не буду я тобі допомагати. Якби по-доброму мене попросила, я обов'язково тобі допомогла б, та ще й вважати навчила б, а ти силою мене сюди притягла, нічого в тебе не вийде. Б.Я. Тоді тут залишишся назавжди, раз не хочеш по-хорошому. Їй, помічники мої, ви де? ( Виходить Кіт Базиліо та Лисиця Аліса ) Розбійники: Ми тут, бабусечко, ми тут Ягусечко. Наказуй. Б.Я. Замкніть цю не слухняну Принцесу за 9 замків. нехай посидить, подумає. Полонянкою моєю буде. Пр. Не можна мені тут залишатися. Відпусти мене, стара. На землі плутанина без мене буде, люди рахувати не зможуть, вирішувати завдання, думати. Дуже я потрібна і дорослим і дітям. Б.Я. Не вірю я тобі. Пр. А ти у дітей запитай. Б.Я. ( Запитує у дітей в залі ) Знаю я, дітлахи, не потрібна вам математика. Правда? А навіщо? Інтерактивна технологія «Мікрофон» / відповіді дітей / Б.Я. Якщо ти всім так потрібна, то і мені в нагоді будеш. А щоб не втекла, ну-мо , помічники, замкніть її в темницю та стережіть як зіницю ока. (Кіт і лисиця відводять принцесу) Вед. Сл.2. І посадила Б.Я. принцесу Математику в темницю, і закрила двері темниці тієї спеціальними замками. Діти, а ви хочете Принцесі допомогти? Звільнити її з полону? Тоді вам доведеться виконати дуже складні математичні завдання, щоб відкрилися замки на двері. Ви готові? Капітани, скажіть про готовність команд. (Капітани встають, здають рапорт, команда говорить девіз) І команда - «Рахівники», девіз: Принцесі зможемо допомогти Бабу Ягу перемогти. ІІ команда - «Винахідливі»: девіз: Винахідливість в дорогу ми візьмемо, Математику учням повернемо! ІІІ команда - «Кмітливі» девіз: Кмітливість і знання - ось наш девіз: Ну, Баба Яга, стережись! Вед. Всі команди готові допомогти принцесі. Сидить вона за 9 замками. (Замок на двері з обох боків по 4 + 1 замків) Щоб зняти ці замки їх потрібно розкодувати. Команда, першої зняла замки - перемагає, рятує принцесу з темниці. Хто ж буде нас вчити Множити і ділити, Числа порівнювати, рахувати, Пора принцесу виручати. ЗАВДАННЯ 1. Недарма кажуть математика - гімнастика розуму. Подивимося, як ви підготувалися до бою. Усний рахунок. Сл. 3-6 Задається кожній команді по питанню. Журі стежить за правильністю відповідей. - Назви сусідів. (Кожній команді по черзі дається число) - Прочитай приклад: 10 + 6; 17 - 7; 4 + 10; які ще вирази ви можете скласти з виразів на додавання? Які це правила? - Що ми знаємо про 1, 0. Збільши кожне число на 1, зменши на 1. - Знайди зайве число. (Вішається таблиця з числами) Обгрунтуй свою відповідь. Молодці. Добре розім'ялися, тепер нам ніякі завдання не страшні. Вед. Перший замок зняли швидко і правильно. Ніхто не допустив помилок. А ось як ви впораєтеся з наступним завданням - подивимося. ЗАВДАННЯ 2. Баба Яга придумала для вас завдання для того, щоб перевірити, чи вмієте ви дружити, і все робити спільно. Ось вам три кошики, в них потрібно зібрати яблука, а переможе в цьому конкурсі та команда, яка буде працювати дружно і уважно. Інтерактивна технологія «Естафета» (На дошці яблука з прикладами, дітям роздані кошики з числами 10, 8, 9, в них складаються яблука з відповідями, виходять всі діти по черзі.) Перевірка. Як ви думаєте, чому не всі яблука зірвали? Журі, хто працював краще, кому ми віддамо замок? (Журі перевіряє правильність рішення прикладів. Якщо все правильно - замок ведучому.) Ось і ще один замок знятий. ЗАВДАННЯ 3 Інтерактивна технологія «Робота в групі» Вед. Молодці. Здорово впоралися і з другим завданням. Третє дуже складне. Щоб його розкодувати потрібно вирішити завдання. Командири, порадьтеся з командою і вирішите, хто з вашої команди буде вирішувати завдання біля дошки. (Поки учні працюють біля дошки, вся команда разом вирішує цю ж задачу. Хто швидше. Журі перевіряє правильність. Знімаємо 3 замок. Завдання 3: Вед. Ми бачили, як добре впоралися із завданням все команди. Молодці, а тепер трохи відпочинемо і заспіваємо принцесі пісню, їй дуже сумно сидіти у в'язниці. (Всі команди співають пісню) Вед. Дуже добре співаєте. Веселіше стало. ЗАВДАННЯ 4 А зараз 4 завдання для всіх команд. Цифри - шикуйсь. (Виходять діти з цифрами на грудях) Конкурс «Жива нумерація». Діти слухають завдання і швидко стають так, щоб вийшло число. Конкурс капітанів. За командою, вони повинні по черзі швидко «вибудувати» число. 1. Покажи числа: 13, 29, 68, 45. 2. Покажи число на 5 більше: 6, 20, 9. 3. Які це числа? 25, 39, 71. Скільки в ньому дес. і од. Як воно утворилися? Яке воно? Чому? Вед. Молодці, капітани. Впоралися із завданням, зняли 4 замок. А тепер після відпочинку дуже важке завдання 5 ЗАВДАННЯ 5 Інтерактивна технологія «Робота в групі» (Командам дається лист із завданням.) Капітани, подумайте з командою, як виконати ваше завдання. Команда все разом виконують завдання, тільки на аркуші. Про готовність доповісти. По одному представнику від команди - спікер - вийти і показати виконання. Розстав 5 точок розстав 6 точок розстав 8 точок так, щоб на кожній стороні прямої було по 3 Перевірка. Згодні? ЗАВДАННЯ 6 Вед. Зняли 5 замок. Наступні завдання вимагає швидкості і точності. Ви повинні вирішити закодований приклад. Як називаються такі приклади? (Рівняння) Порадившись, хто з команди піде до дошки. х + 25 = 69 98 – х = 34 х – 13 = 55 (По 1 чол. У дошки, члени команди на картці виконують теж завдання, радяться, чи правильно склали. Перевірка. Що знаходили ціле або частину? Як знайти ціле? Як знайти частину? Вед. Ось і шостий замок ми розкодували. Залишилося 3. Якась дивна завдання, як ви думаєте, що це? Вірно, це ребуси. А ви вмієте їх відгадувати? Відгадайте ребус, в словах є назва чисел. I II III 7 я ак 3 са 40 а те 100 100 ляр ви 3 на /(Дається час на роздуми кожній команді. Хто прочитає слово - піднімає руку, відповідає. Журі, оцінює ) ЗАДАНИЕ 7 Вед. Молодці. 6 замок зняли.. Подивимось, хто скоріше досягає наступного завдання. У мене загадковий пакет. В ньому геометричні фігури . Я називаю фігуру, а ви маєте її знайти в пакеті. Швидко зняли 7 замок. ЗАДАНИЕ 8 Вед. Залишилось всього два замки зняти. Треба вирішити задачі з логічною загрузкою. Готові? - У дворі гуляли кури і кішки. Віні Пух з П’ятачком порахували їхні лапи. Нарахували 10.Скільки може бути кур і кішок? Обґрунтуй свою відповідь. (2 кішки і 1 курка або 1 кішка і 3 курки) - На яблуні росло 10 яблук. Яблунька попросила Оленку з братиком Іванком з'їсти по 3 яблука. Скільки яблук залишилося? (4) - У першій коробці 10 олівців, у другій стільки ж, скільки в першій, а в третій стільки ж, скільки в другій. Скільки олівців у третій коробці? Вед. 8 замок знятий. Ви були швидкі. І справді вирішили нелегке завдання. Залишився останній замок. ЗАВДАННЯ 9 Інтерактивна технологія «Робота в групі» Щоб зняти останній замок, потрібно відгадати заховані в прикладах слова. А допоможуть букви- відповіді. (У кожної команди на парті лежить завдання. Вирішивши приклади, вони називають слова, спочатку мені на вушко, а потім вголос. Ці ж приклади на слайді. Журі перевіряє. ) Слово: дружба, знання, кмітливість Як ви думаєте, чому саме ці слова були заховані в прикладах? Інтерактивна технологія «Мікрофон» (Відповіді дітей) Ось і останній замок розшифрований. Але чомусь не хоче відкриватися. Що ж робити? / Вибігає Б.Я. / Б.Я. Дуже дружні ви діти. Сподобалася мені ваша робота. Хочу, щоб ви сказали, в яких казках про мене пишуть, та пісню мені заспівали. Відповіді дітей. Б.Я. Гей, помічники. Тягніть сюди Принцесу. Нехай залишається з дітьми, нехай вони нові знання отримують, може, і мене в школу візьмуть. /(Кіт і лиса привели Принцесу ) Вед. Ну що, діти, візьмемо? Підсумок ранку. Інтерактивна технологія «Незакінчене речення» Закінчить речення: Ми перемогли бабу Ягу, тому що ...
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА, 1 КЛАС

(Театралізована вистава)

УРОК - ранок

 

Мета: закріплювати нумерацію чисел першого і другого десятка, формувати вміння вирішувати приклади і задачі на додавання і віднімання в межах 20, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, кмітливості, виховувати інтерес до математики, взаємовиручку.

Інтерактивні технології: «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Робота в групі», «Робота в парі».

Обладнання: малюнок замка б. Яги, цифри, картки з ребусами, завдання, схеми до завдань, телевізор, презентація

Хід вистави

Ведуча:.

Сл.1 . Діти, сьогодні я розповім вам одну історію. Одного разу баба Яга вирішила відкрити свою справу. Взяла в банку кредит, принесла гроші додому і вирішила їх  ще  раз перерахувати. Школу вона не закінчила, в інституті не вчилася, тому і  рахувала  погано. Перераховувала вона три рази, і кожного разу виходили різні результати. Після цього вона дуже розлютилася і вирішила викрасти принцесу Математику для допомоги.

( На сцену виходить б. Яга і виводить за руку принцесу )

Б.Я. Слухай мене уважно, принцесо. Вирішила я відкрити свою справу. Гроші для цього в банку взяла під відсотки, а перерахувати їх не можу. Привезла ось тебе сюди, ти будеш мені допомагати в цій нелегкій справі.

Принцеса:  Ні б. Яга, не буду я тобі допомагати. Якби по-доброму мене попросила, я обов'язково тобі допомогла б, та ще й вважати навчила б, а ти силою мене сюди притягла, нічого в тебе не вийде.

 Б.Я. Тоді тут залишишся назавжди, раз не хочеш по-хорошому. Їй, помічники мої, ви де?

( Виходить Кіт Базиліо та Лисиця Аліса )

Розбійники: Ми тут, бабусечко, ми тут Ягусечко. Наказуй.

Б.Я. Замкніть цю не слухняну Принцесу за 9 замків. нехай

              посидить, подумає. Полонянкою моєю буде.

Пр. Не можна мені тут залишатися. Відпусти мене, стара. На землі плутанина без мене буде, люди рахувати не зможуть, вирішувати завдання, думати. Дуже я потрібна і дорослим і дітям.

Б.Я. Не вірю я тобі.

Пр. А ти у дітей запитай.

Б.Я. ( Запитує у дітей в залі )

              Знаю я, дітлахи,  не потрібна вам математика. Правда?

              А навіщо?

 Інтерактивна технологія «Мікрофон» / відповіді дітей /

Б.Я. Якщо ти всім так потрібна, то і мені в нагоді  будеш. А щоб не втекла,

ну-мо , помічники, замкніть її в темницю та стережіть як зіницю ока.

(Кіт і лисиця відводять принцесу)

Вед.

Сл.2. І посадила Б.Я. принцесу Математику в темницю, і закрила двері темниці тієї  спеціальними замками.

           Діти, а ви хочете Принцесі допомогти? Звільнити її з полону? Тоді вам доведеться виконати дуже складні математичні завдання, щоб відкрилися замки на двері. Ви готові? Капітани, скажіть про готовність команд.

 (Капітани встають, здають рапорт, команда говорить девіз)

І команда - «Рахівники»,

девіз:

Принцесі зможемо  допомогти

Бабу Ягу перемогти.

ІІ команда - «Винахідливі»:

девіз:

Винахідливість в дорогу ми візьмемо,

Математику учням повернемо!

ІІІ команда - «Кмітливі»

девіз:

Кмітливість і знання - ось наш девіз:

Ну, Баба Яга, стережись!

 

Вед. Всі команди готові допомогти принцесі. Сидить вона за 9 замками.

(Замок на двері з обох боків по 4 + 1 замків) Щоб зняти ці замки їх потрібно розкодувати. Команда, першої зняла замки - перемагає, рятує принцесу з темниці.

Хто ж буде нас вчити

Множити і ділити,

Числа порівнювати, рахувати,

Пора принцесу виручати.

 

ЗАВДАННЯ 1.

 

Недарма кажуть математика - гімнастика розуму. Подивимося, як ви  підготувалися до бою.

Усний рахунок. Сл. 3-6

Задається кожній команді по питанню. Журі стежить за правильністю відповідей.

- Назви сусідів. (Кожній команді по черзі дається число)

- Прочитай приклад: 10 + 6; 17 - 7; 4 + 10; які ще вирази ви можете скласти з виразів на додавання? Які це правила?

- Що ми знаємо про 1, 0. Збільши кожне число на 1, зменши на 1.

 

- Знайди зайве число. (Вішається таблиця з числами) Обгрунтуй  свою відповідь.

Молодці. Добре розім'ялися, тепер нам ніякі завдання не страшні.

Вед. Перший замок зняли швидко і правильно. Ніхто не допустив помилок. А ось як ви впораєтеся з наступним завданням - подивимося.

 

ЗАВДАННЯ 2.

   

Баба Яга придумала для вас завдання для того, щоб перевірити, чи вмієте ви дружити, і все робити спільно. Ось вам три кошики, в них потрібно зібрати яблука, а переможе в цьому конкурсі та команда, яка буде працювати дружно і уважно.

 

Інтерактивна технологія «Естафета»

 

(На дошці яблука з прикладами, дітям роздані кошики з числами 10, 8, 9, в них складаються яблука з відповідями, виходять всі діти по черзі.)

Перевірка. Як ви думаєте, чому не всі яблука зірвали? Журі, хто працював краще, кому ми віддамо замок?

(Журі перевіряє правильність рішення прикладів. Якщо все правильно - замок ведучому.)

 

 Ось і ще один замок знятий.

ЗАВДАННЯ 3

Інтерактивна технологія «Робота в групі»

Вед. Молодці. Здорово впоралися і з другим завданням. Третє дуже складне. Щоб його розкодувати потрібно вирішити завдання. Командири, порадьтеся з командою і вирішите, хто з вашої команди буде вирішувати завдання біля  дошки.

(Поки учні працюють  біля дошки, вся команда разом вирішує цю ж задачу. Хто швидше. Журі перевіряє правильність. Знімаємо 3 замок.

Завдання 3:

 

Вед. Ми бачили, як добре впоралися із завданням все команди. Молодці, а тепер трохи відпочинемо і заспіваємо принцесі пісню, їй дуже сумно сидіти у в'язниці. (Всі команди співають пісню)

 

Вед. Дуже добре співаєте. Веселіше стало.

 

ЗАВДАННЯ 4

 

 А зараз 4 завдання для всіх команд. Цифри - шикуйсь. (Виходять діти з цифрами на грудях) Конкурс «Жива нумерація». Діти слухають завдання і швидко стають так, щоб вийшло число.

Конкурс капітанів. За командою, вони повинні по черзі швидко «вибудувати» число.

 

1. Покажи числа: 13, 29, 68, 45.

2. Покажи число на 5 більше: 6, 20, 9.

3. Які це числа? 25, 39, 71. Скільки в ньому дес. і од. Як воно утворилися? Яке воно? Чому?

 

Вед. Молодці, капітани. Впоралися із завданням, зняли 4 замок. А тепер після відпочинку дуже важке завдання 5

 

ЗАВДАННЯ 5

 

Інтерактивна технологія «Робота в групі»

 (Командам дається лист із завданням.) Капітани, подумайте з командою, як виконати ваше завдання. Команда все разом виконують завдання, тільки на аркуші. Про готовність доповісти. По одному представнику від команди - спікер - вийти і показати виконання.

 

 

 

 

 

 

Розстав 5 точок     розстав 6 точок             розстав 8 точок 

так,  щоб на кожній  стороні прямої  було по 3

 

Перевірка. Згодні?

 

 ЗАВДАННЯ 6

                   

Вед. Зняли 5 замок. Наступні завдання вимагає швидкості і точності. Ви повинні вирішити закодований приклад. Як називаються такі приклади? (Рівняння) Порадившись, хто з команди піде до дошки.

 

 

х + 25 = 69   98 – х = 34    х – 13 = 55

 

(По 1 чол. У дошки, члени команди на картці виконують теж завдання, радяться, чи правильно склали. Перевірка. Що знаходили ціле або частину? Як знайти ціле? Як знайти частину?

 

Вед. Ось і шостий замок ми розкодували. Залишилося 3. Якась дивна завдання, як ви думаєте, що це? Вірно, це ребуси. А ви вмієте їх відгадувати? Відгадайте ребус, в словах є назва чисел.                

 I    II      III

  7 я                                  ак 3 са                              40 а 

          те 100                             100 ляр                             ви 3 на

 

/(Дається час на роздуми  кожній команді. Хто прочитає  слово - піднімає руку, відповідає. Журі, оцінює )

ЗАДАНИЕ 7

 

Вед. Молодці. 6 замок  зняли.. Подивимось, хто скоріше  досягає наступного завдання. У мене загадковий  пакет. В ньому  геометричні фігури . Я називаю фігуру, а ви маєте  її знайти в пакеті. Швидко зняли 7 замок.

 

ЗАДАНИЕ 8

 

Вед. Залишилось всього два замки зняти. Треба вирішити задачі з логічною загрузкою. Готові?

 - У  дворі  гуляли кури і кішки. Віні Пух з П’ятачком  порахували  їхні лапи. Нарахували  10.Скільки  може бути кур і кішок?  Обґрунтуй свою відповідь. (2  кішки  і 1 курка  або 1  кішка і  3 курки)

 

- На яблуні росло 10 яблук. Яблунька попросила Оленку з братиком Іванком  з'їсти по 3 яблука. Скільки яблук залишилося? (4)

 

- У першій коробці 10 олівців, у другій стільки ж, скільки в першій, а в третій стільки ж, скільки в другій. Скільки олівців у третій коробці?

 

Вед. 8 замок знятий. Ви були швидкі. І справді вирішили нелегке завдання. Залишився останній замок.

 

ЗАВДАННЯ  9

Інтерактивна технологія «Робота в групі»

Щоб зняти останній замок, потрібно відгадати заховані в прикладах слова. А допоможуть букви- відповіді.

(У кожної команди на парті лежить завдання. Вирішивши приклади, вони називають слова, спочатку мені на вушко, а потім вголос. Ці ж приклади на слайді. Журі перевіряє. )

Слово: дружба, знання, кмітливість

Як ви думаєте, чому саме ці слова були заховані в прикладах?

 

Інтерактивна технологія «Мікрофон»

(Відповіді дітей)

Ось і останній замок розшифрований. Але чомусь не хоче відкриватися. Що ж робити? / Вибігає Б.Я. /

 

Б.Я. Дуже дружні ви  діти. Сподобалася мені ваша робота. Хочу, щоб ви сказали, в яких казках про мене пишуть, та пісню  мені заспівали.

Відповіді дітей.

Б.Я. Гей, помічники. Тягніть сюди Принцесу. Нехай залишається з дітьми, нехай вони нові знання отримують, може, і мене в школу візьмуть.

/(Кіт і лиса  привели Принцесу )

 

Вед. Ну що, діти, візьмемо?

Підсумок ранку.

Інтерактивна технологія «Незакінчене речення»

Закінчить речення: Ми перемогли бабу Ягу, тому що ...

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Сценарії
НУШ
Додано
24 березня 2020
Переглядів
722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку