Тема уроку. Готуємося до вивчення задач.
Мета: формувати вміння виконувати схему за словесним описом ситуацій, які містять додавання, віднімання
та відношення різницевого порівняння.
Дидактична задача: закріпити знання математичної термінології та правил знаходження невідомого доданка, різницевого порівняння; учити будувати схему за словесним описом ситуації; формувати обчислювальні
навички; закріпити знання складу чисел та вміння знаходити невідомий доданок, обчислювати значення виразів на дві дії.
Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення шляхом формування розумової дії абстрагування.
Хід уроку
Сьогоднішній урок допоможе підготуватися до вивчення цікавих і дуже важливих математичних завдань — задач.
— Скільки хвостиків у 4 цуценят?
— Назвіть другий день тижня.
— Скільки місяців триває літо?
— Що зайве: ручка, олівець, відрізок?
— Чого більше на лузі: квітів або ромашок?
— Що спільне у сніга й ковдри?
Дівчатка працюють з квіточками,хлопці-з зайчиком Слайд 1,2
Учитель читає з шишки приклад, діти обчислюють його подумки.
Хто першим розв’язав — підбігає до вчителя, шепоче «по секрету» на вухо відповідь. Якщо відповідь правильна, вчитель вішає шишку на ялинку та зачитує інший приклад.Учень,що правильно розв’язав приклад, стоїть поруч з учителем і приймає відповіді інших учнів. Якщо відповідь неправильна, повертається на місце й розв’язує знову.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, з яких частин складається задача, розв’яжете кілька задач, ми познайомимося з поняттям «задача».
Соняшник знову прийшов до нас у клас.
Він тему нову приготував для нас.
- Діти, ми сьогодні з вами маленькі дослідники.
- Досліджувати будемо що таке задача?
- Пропоную подивитися відео. Слайд № 3
- Що таке задача?
- Скільки частин вона має?
- Отже, Задача — математичне висловлення, що складається із двох частин.
Перша частина — умова. Вона містить відомі числа задачі, пов’язані між собою сюжетом. З умовою пов’язане питання задачі.
Друга частина — питання. Вона містить невідоме число задачі. Можливе використання питальних слів. Після розв’язання задачі на запитання можна дати відповідь.
- Подивіться на схему частин задач. Слайд 4
- Повторіть умову задачі.
- Повторіть запитання задачі.
- Покладіть стільки цеглин,скільки було у Петрика. (4)
- Знизу – скільки було у Тетянки. (2)
- Яке буде розв’язання? 4+2=6
- Запишіть у зошиті це розв’язання.
- Скажіть повну відповідь.
— Зараз я буду читати уривок із задачі. Вам слід назвати, що це:умова, питання, розв’язання або відповідь і підняти потрібну цеглину Лего.
Покажіть фішку «УМОВА». Покажіть фішку «ЗАПИТАННЯ».
Покажіть фішку «РОЗВ’ЯЗАННЯ». Покажіть фішку «ВІДПОВІДЬ».
— Скільки всього шишок у Вови й Антона? (Запитання)
— До 4 додати 2 вийде 6. (Розв’язання)
— У Вови 4 шишки. В Антона 2 шишки. (Умова)
— Усього 6 шишок. (Відповідь)
— Розкажіть задачу повністю (з опорою на схему).
Умова → запитання → розв’язання → відповідь
- На уроці я дізнався…..
- Я вже вмію…..
- В мене були труднощі….