Урок-театралізація з хімії для молодших школярів "Дивовижна хімія"

Про матеріал
Урок-театралізація з хімії для молодших школярів "Дивовижна хімія" для позакласних заходів.
Перегляд файлу

Урок-театралізація з хімії для молодших школярів

Тема: Дивовижна хімія.

Цілі уроку: Зацікавити учнів молодших класів новим природничим предметом – хімія, який вони почнуть вивчати у 7 класі. Продемонструвати цікаві хімічні досліди у формі театралізованої вистави. Сприяти розвитку творчого потенціалу учнів, активізувати їх пізнавальну діяльність. Формувати дослідницьку компетентність учнів.

Обладнання: хімічний посуд, хімічні реактиви. Електрона презентація «Хімія в побуті»

Зміст уроку.

Учасники вистави, учні 8-9-х класів: 2 юних хіміка, Хімія, Алхімік.

1-й юний хімік:

«О, физика-наука из наук!

Все впереди! Как много за плечами!

Пусть химия нам будет вместо рук,

Пусть станет математика очами.

Не разлучайте этих трех сестер

Познания всего в подлунном мире

Тогда лишь будет ум и глаз остер

И знанье человеческое шире.

                                                   М. Алигер

2-й юний хімік: Показує на демонстраційний стіл.

Взор химика пытлив, ему порядок мил,

Среди своих реторт, мензурок и приборов,

Таких загадочных для любопытных взоров

Стремится он постичь капризы тайных сил.

                                                   А. Сюлли-Прюдом

Хімія: Діти, сьогодні ми запрошуємо вас познайомитись з цікавою, незвичайною наукою про природу речовин навколо нас. Цей предмет ви почнете вивчати в 7 класі. Але щоб її знати, необхідно гарно вчитися, багато читати, цікавитись природою, бути уважними та спостережливими.

       Хімія –це дуже давня наука, яка вивчає оточуючі нас речовини живої та неживої природи та їх перетворення. Ця наука зародилася  більш ніж 6 тис. років тому. Стародавнє єгипетське слово «Хем» - означає «чорна земля», а в перекладі з давньо-грецького «Хімія» - мистецтво плавити метали.

      Ще в давнину людина навчилась виготовляти керамічний посуд, плавити метали, виготовляти ліки, косметику, вибухові речовини – все це належить до хімічної науки.

1-й юний хімік: Були такі часи у середньовіччі, коли хіміків вважали чаклунами, спалювали на кострах. В ті стародавні часи їх називали «алхіміками». Але не зважаючи на це, «алхіміки» відкривали нові хімічні елементи та речовини, виготовляли ліки, винаходили нові хімічні прибори, продовжували вивчати хімію.

2-х юний хімік: Зараз складно уявити життя без хімії. Багато речей та предметів, які оточують нас в побуті  - це продукти галузей хімічної промисловості: ліки, одяг, взуття, косметика, миючі засоби, фарби, деяка їжа… Цитуємо слова хіміка М. Ломоносова: «Далеко простирает химия руки свои в дела человеческие».

Хімія: Давайте уявимо, як би сьогодні виглядала сцена зустрічі алхіміка з учнями 7-11-х класів.

1-й юний хімік: Чим зможете здивувати нас алхімік?

Алхімік: Можу зробити дим без вогню. (Показує дослід: опускає скляні палички до концентрованих хлоридної кислоти НСl та аміачного розчину NH4OH, торкається паличками одна до одної – утворюється густий дим).

2-й юний хімік: Зараз цим не здивуєш, цю реакцію може пояснити учень 9 класу, тому що її вивчають на уроках хімії. (Показує на слайді запис рівняння цієї реакції).

  Алхімік: Можу посрібнити пробірку, це чарівна реакція. (Показує дослід: реакція між розчинами аміачного розчину оксиду срібла Аg2О та розчином глюкози С6Н12О6  при нагріванні).

1-й юний хімік: Нічого дивного, дзеркала в наш час є в кожному домі, їх виробляють на фабриках (достає з карману дзеркало та дає алхіміку). Цю реакцію вивчають учні 10-х класів в темі «Альдегіди». (Показує на слайді запис рівняння цієї реакції).

Алхімік: Ну чим вас здивувати? Зараз я на очах у всіх створю молоко та кров! (Показує дослід: молоко: в пробірці змішує 2 розчини барій хлориду BaCl2 та сульфатної кислоти H2SO4, утворюється білий осад; кров: в пробірці змішує 2 розчини  ферум ІІІ хлориду FeCl3 та калій роданіту KCNS, утворюється червоний осад).

2-й юний хімік: А цю реакцію вивчають у 9 класі в темі «Ферум та його сполуки». (Показує на слайді запис рівнянь добування «молока» та «крові»).

Алхімік: А зараз ви покажіть та розкажіть, чому ви навчились у школі на уроках хімії.

Юні хіміки показують та пояснюють досліди.

 1-й юний хімік: Ми можемо за допомогою індикаторів визначити в якій пробірці знаходяться вода, оцет, розчин вапняної води (Показує хімічний дослід з додаванням індикаторів: метилоранжу чи універсального індикаторного паперу до розчинів води, оцету та вапняної води та спостерігають зміни кольору). Індикатори-це речовини з допомогою яких можна визначити тип розчину: кислий, нейтральний, лужний.

2-й юний хімік: Ми можемо пояснювати утворення осадів та газів (Показує хімічний дослід утворення блакитного осаду Купрум ІІ сульфат СuSO4 та Натрій гідроксид NaOH; утворення безбарвного газу: шматочки крейди CaCO3та розчин хлоридної кислоти НСl).

  1-й юний хімік: Можемо запалити метал у воді. (Показує хімічний дослід: до чашки Петрі з водою та розчином фенолфталеїну додає маленький шматочок металу Натрію Na – спостерігаємо яскраве полум’я).

 2-й юний хімік: Ми вивчаємо хімічний посуд та обладнання та вчимося його правильно застосовувати. Демонструє на столі обладнання, дає назви та пояснює призначення.

Хімія: (Заключне слово)

      Друзі, ви трохи подорослішаєте та в 7 класі почнете вивчати чарівну науку хімію та як ми навчитесь новому, незвичайному. Цікаві загадки вас чекають у цьому кабінеті. Гарно вчитесь та вам відкриється багато загадок!

1-й юний хімік: (Звертається до Хімії)

Теперь нам тайны вещества открыты,

И это вы в них посвятили нас!

Мы знаем, например, что от гранита

Немногим отличается алмаз,

Что, если ты допустим жаждешь злата,

Добыть его не так уж и хитро:

Лишь надо выбрать подходящий атом

И изменить слегка его ядро.

 

2-й юний хімік: (Звертається до Хімії)

 

Что за атомы, как деньги, электроны

Шутя взаймы берут и отдают,

Какие образуются ионы,

А сколько мы из опытов узнали

О свойствах, что присущи веществам…

Да, мы в невежестве бы прозябали,

Когда б не химия! Спасибо вам!

 

 

 

 

    

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку