Презентація до уроку "Будова вантажного автомобіля" в цій презентації викладений матеріал який стосується занять з вивчення загальної будови вантажних автомобілів.
Будова і експлуатація вантажного автомобіля. Тема: Загальна будова автомобіля. План1. Класифікація та технічна характеристика автомобілів.2. Загальна будова автомобіля.3. Функціональні властивості автомобілів.4.Європейська класифікація автомобілів
Номер слайду 2
1. Класифікація та технічна характеристика автомобілів. Автомобіль — це транспортна безрейкова машина на колісному або напівгусеничному ходу, що приводиться в рух власним двигуном і призначається для перевезень вантажів, людей та виконання спеціальних завдань. Автомобільний рухомий склад за призначенням поділяють на:- вантажний;- пасажирський;- спеціальний. До вантажного автомобільного рухомого складу належать:- вантажні автомобілі;- автомобілі-тягачі;- причепи;- напівпричепи. Вантажні автомобілі за характером використання бувають:- загального призначення;- спеціалізовані. За конструктивною схемою розрізняють:- одиночні вантажні автомобілі;- автопоїзди. За вантажопідйомністю вантажні автомобілі поділяють на класи:- особливо малої вантажопідйомності (до 0,5 т);- малої (0,5...2 т); 4 середньої (2...5 т); + великої (5... 15 т);- особливо великої (понад 15 т — позадорожній автомобіль).
Номер слайду 3
2. Загальна будова автомобіля. Автомобіль складається з трьох основних частин:- двигуна- шасі- кузова
Номер слайду 4
перетворює теплоту, що виділяється під час згоряння палива, на механічну роботу руху. Двигун. Шасістановить основу для розміщення двигуна, кузова, мостів з колесами, підвісок і систем керування. До складу шасі входять:- трансмісія;- ходова частина;- механізми керування. Трансмісіяавтомобіля слугує для передавання зусилля обертання від двигуна до ведучих коліс та зміни цього зусилля. До трансмісії належать:- зчеплення;- коробка передач;- карданна передача;- головна передача;- диференціал;- приводні вали коліс (півосі).
Номер слайду 5
Ходова частина автомобіля —візок, що складається з рами, переднього й заднього мостів, підвісок та коліс. До механізмів керування належать:- рульове керування;- гальмова система.
Номер слайду 6
Кузов автомобіля призначається дляозміщення вантажів, водія та пасажирів. Кузов вантажних автомобілів складається з кабіни та вантажної платформи, а кузов легкових автомобілів-суцільнометалевий. У вантажних автомобілів поширені компонування:- капотне;- безкапотне.
Номер слайду 7
3. Функціональні властивості автомобілів. Надійністю називаєтьсявластивість автомобіля виконувати перевезення вантажів або пасажирів, зберігаючи свої експлуатаційні показники у межах, що відповідають заданим режимам і умовам експлуатації, технічного обслуговування, ремонту та зберігання. Безвідмовністьце властивість автомобіля (його агрегатів, вузлів) зберігати працездатність протягом певного часу в заданих умовах експлуатації. Довговічністьце властивість автомобіля (його частин) зберігати працездатність до настання граничного стану. Граничним називається стан автомобіля, коли його дальша експлуатація має бути припинена через несправності. До показників довговічності автомобіля належать:- середній термін служби (до КР, списання);- ресурс, тобто тривалість роботи від початку експлуатації (або після КР) до настання граничного стану.
Номер слайду 8
Збереженість— властивість автомобіля зберігати експлуатаційно-технічні показники протягом певного часу простою, транспортування та експлуатації. Збереженістю визначаються доцільні терміни зберігання, консервації та допустимі відстані (проміжки часу) транспортування, після чого автомобіль залишається придатним для подальшої експлуатації без ремонту. Ремонтопридатність— властивість автомобіля (агрегатів, вузлів, деталей), що полягає в його пристосованості до запобігання, виявлення та усунення причин і наслідків пошкоджень (відмов) проведенням технічного обслуговування й ремонтів. Ремонтопридатність характеризується затратами праці, часу й коштів на підтримання та відновлення працездатності.
Номер слайду 9
4.Європейська класифікація автомобілів. Клас АКомпактні «міні» автомобілі, які використовують у межах містаі. Довжина – не більше 3,6 м, ширина – 1,6 м. Клас BМалогабаритний автомобіль особливо малого класу. Годиться для міських і приміських поїздок. Довжина кузова – до 4 м. Машини цього класу мають великий попит у Європі. Клас CЦе – нижчий середній клас (гольф-клас), найбільш популярний в Європі. Довжина кузова – від 3,9 до 4,4 м, ширина – від 1,6 до 1,75 м. Клас DМісткі автомобілі європейського класу, у авто класу D можуть подорожувати чотири або п’ять чоловік з багажем. Клас EАвтомобіль вищого середнього класу (люкс) з широким і містким салоном. Популярний у колі заможних людей і вищих державних чиновників різних країн. Клас FДуже дорогі авто представницького характеру. Рівень потужності, комфорту і місткість - на «п’ятірку» з плюсом. Довжина – більше 4,6 м, ширина перевищує 1,7 м. Клас М - мінівенів і УПВ (універсалів підвищеної місткості) користується популярністю в США і Європі. Вони незамінні для великих сімей і подорожей, але у нас поки не мають великого попиту. Клас J - позашляховик (джип)популярний в США. З розмірних підгруп виділяють:- малий (Suzuki Jimny, Daihatsu Terios);- середній (Honda CR-V);- великий позашляховик (Chevrolet Tahoe або Jeep Grand Cherokee).