План-конспект уроку з трудового навчання
вчителя вищої категорії КЗ « Раденська ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Олешківської міської ради
Усенка Юрія Миколайовича
Дата: Клас: 6
Тема уроку: Технологічна послідовність виготовлення виробу. Виготовлення виробу із тонкого листового металу.
Мета:
Навчальна: ознайомлення учнів з технологічною послідовностю виготовлення виробу з тонкого листового металу, уміння підбирати інструмент для
технологічних операцій по обробці тонколистового металу.
Розвиваюча: розвиток пізнавальної здібності учнів, комунікативних умінь.
Виховна: виховання вміння самоконтролю та самоаналізу, сприяти екологічному вихованню школярів.
Профорієнтаційна : ознайомлення з професіями людей, які працюють з тонколистовим металом.
Дидактичні засоби: інформаційні довіднички, картки завдання, картки самооцінювання
Обладнання, інструменти, слюсарний верстак,лещата,розмічально-вимірювальні інструменти (лінійка, маркер), ножиці, круглогубці, шило, різець
Матеріали: зразки для показу, тонколистовий метал.
Тип уроку: урок застосування умінь і навичок (урок-практичне заняття )
Структура уроку:
Час проведення: 45 хв.
Очікувані результати: уміння підбирати інструмент для технологічних операцій по обробці тонколистового металу. Виконання технологічних операцій по виготовлення простого виробу з тонколистового металу. Дотримуватись правил техніки безпеки при роботі ручним слюсарним інструментом.
Хід і зміст уроку
І. Організаційний момент
1. Перевірка присутніх , наявності в них спецодягу та готовності їх до уроку(визначення чергових).
На верстаках розміщенні інформаційні картки із завданнями,
2. Створення позитивної атмосфери
Щоб урок минув не марно,
Працювати треба гарно.
Друзі, разом посміхнемось,
До роботи всі візьмемось.
ІІ. Актуалізація опорних знань навчальної діяльності учнів
Завдання
Постановка завдання
На картці розміщені технологічні операції, вказати назву інструменту для даної операції.
Картка-завдання
№ |
Технологічна операція |
інструменти |
1 |
Правлення |
|
2 |
Розмічання |
|
3 |
Різання |
|
4 |
Рубання |
|
5 |
Опилювання |
|
6 |
Гнуття |
|
Підведення підсумків
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів .
Розповідь вчителя.
З давніх давен люди прагнули вдосконалити свою працю , вдосконалити свої знаряддя для виготовлення різних виробів. І незважаючи на стрімкий прогрес техніки сьогодні ручна обробка матеріалів та виготовлення з них корисних речей цінується високо в суспільстві.
3 листовим металом працюють люди різних професій: жерстяники, слюсарі-вентиляційники, покрівельники, штампувальники та багато інших. Без людей названих професій не можуть працювати машинобудівні і приладобудівні підприємства, галузі літакобудування і харчова промисловість. Кожен з вас може назвати чимало виробів з чорного і кольорового листового металу, що використовуються в побуті. Це відра, чайники, самовари, баки для питної води, тази, вентиляційні і водостічні труби та ін.
Усім, хто працює з тонким листовим металом, треба знати види і властивості матеріалів, способи користування інструментами, пристроями, верстатами, правила і способи обробки заготовок, послідовність виготовлення виробів, вимоги до їх якості.
Сьогодні ми з вами долучаємось до виготовлення ялинкової прикраси з бляшанки з під газованих напоїв. Давайте пригадаємо з минулого уроку чому ми обрали даний об’єкт праці.
IV. Повідомлення теми, й завдань уроку
Тема нашого сьогоднішнього уроку: Технологічна послідовність виготовлення виробу. Виготовлення виробу із тонкого листового металу.
V. Cамостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою учителя.
Виготовлення ялинкової прикраси
Інструменти і матеріали необхідні для виготовлення виробу:
№ |
Назва |
Фото |
1 |
Бляшанка |
|
2 |
Алюмінієвий дріт довжиною 150 мм |
|
3 |
Картонна смужка завширшки 10 мм |
|
4 |
Маркер |
|
5 |
Ножиці |
|
6 |
Круглогубці |
|
7 |
Шило |
|
8 |
Дерев’яна підставка |
|
|
Рукавиці |
|
|
Кришечка |
|
Роздаю учням технологічні картки для виготовлення виробу.
№ |
Послідовність виготовлення виробу |
Поопераційні ескізи |
Обладнання, інструменти |
1 |
Вибрати заготовку |
|
|
2 |
Знайти на бляшанці місце з’єднання металу |
|
|
3 |
Прикласти картонну смужку до цього місця й провести по кругу лінії |
|
Картонна смужка, маркер
|
4 |
Обрізати за допомогою косого різця верхню частину бляшанки, підрівняти зріз ножицями |
|
Рукавиці, різець, ножиці |
5 |
Розрізати бляшанку по лініям на смужки |
|
Ножиці, рукавиці
|
6 |
Пробити шилом отвори на відстані 5 мм від краю кожної смужки |
|
Шило, підставка рукавиці |
7 |
Пробити отвір на дні бляшанки (по центру) |
|
Шило, підставка рукавиці
|
8 |
Зробити кільце на одному краю дроту |
|
Круглогубці
|
9 |
Надіти на дріт через одну смужку бляшанки |
|
|
10 |
Надіти на дріт з іншої сторони бляшанки смужки, що залишились |
|
|
11 |
Пробити по центру кришечку бляшанки |
|
Шило, підставка |
12 |
Надіти кришечку на дріт для фіксації смужок, зробити кільце на іншому краю дроту |
|
круглогубці |
13 |
Пофарбувати виріб |
|
Аерозольна фарба |
При роботі з тонколистовим металом необхідно дотримуватись правил безпечної роботи, щоб не отримати травму і не травмувати товаришів:
-- при розмічанні треба бути дуже уважним, щоб правильно виконати операцію , не відволікатися від роботи.
-- при різанні тонкого листового металу необхідно працювати в рукавицях, не можна ставити пальці близько до лінії різання, перевіряти руками якість різання
2. Поточний інструктаж:
2.1 Цільові обходи робочих місць учнів:
- перевірка організації робочого місця;
- перевірка правильності виконання трудових прийомів;
- перевірка правильності виконання трудових операції;
- перевірка вміння користуватися технічною документацією, інструментами;
- перевірка дотримування правил ТБ.
2.2 Індивідуальний інструктаж учнів.
2.3 Додатковий інструктаж при умові однакових помилок значною частиною учнів.
3. Заключний інструктаж:
- аналіз виконуваних робіт;
- аналіз помилок, які найчастіше траплялися;
- аналіз порушень трудової дисципліни;
- аналіз виконання правил ТБ;
- мотивація оцінок;
- демонстрація найкращих робіт.
VI. підсумки уроку;
Що нового дізналися на уроці?
Чого навчилися?
Що сподобалося?
Що було важко виконувати?
Як ви вважаєте, на яку оцінку ви виготовили виріб?
Хто, на вашу думку, зробив найкращий виріб?
На середній рівень: знайти малюнки або намалювати сніжинку для виготовлення з тонколистового металу на наступному уроці.
На високий рівень: виготовити з картону шаблон сніжинки
Необхідно любити те, над чим працюєш, і тоді праця
навіть найважча, перетворюється на творчість.
Картки з правилами безпечної роботи з тонколистовим металом.