Урок "Технологія виготовлення штучних квітів з фоамирану"

Про матеріал

Під час уроку учні отримують знання з технології виготовлення штучних квітів з фоамирану, знайомяться з матеріалами та інструментами, які потрібні для роботи. Урок сприяє розвитку художнього смаку, творчості; стимулює інтерес учнів до бажання цінувати красу; виховує охайність під час виконання ручних робіт та суворе дотримання правил безпечної праці.

Перегляд файлу

       Тема уроку: «Технологія виготовлення  штучних квітів з фоамирану»

 

     Практична робота: «Виготовлення кульбабки з фоамирану».

     Мета: з’ясувати технологію виготовлення квітів з фоамирану, які матеріали та інструменти потрібні для цього, навчити виготовляти квіти з фоамирану;

сприяти розвитку художнього смаку, творчості; стимулювати інтерес учнів до бажання цінувати красу; виховувати охайність під час виконання ручних робіт та суворе дотримання правил безпечної праці.

     Обладнання та наочність: блок підготовленої інформації щодо виконання проекту (додатки); комп’ютер, мультимедійне устаткування, проектор, презентація до уроку .

     Інструменти та матеріали : фоамиран двох кольорів (жовтий, зелений), ножиці , двобічний скотч , дерев’яні шпажки , лінійка , праска ,  шаблон чашолистика .

     Міжпредметні зв’язки: українська мова, географія, художня культура, образотворче мистецтво, трудове навчання, технології.

     Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

                                                        Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів; підготовленості їх до уроку, призначення чергових.

Вчитель. Добрий день! Давайте зараз, щоб налаштуватись на роботу, проведемо вправу «Позитивне  самооцінювання». Пропоную вам презентувати свої кращі риси та одночасно сприяти створенню позитивного настрою в інших учнів: ви називаєте своє ім’я та позитивну рису, назва якої розпочинається з першої букви вашого імені, а потім висловлюєте побажання для всіх.

Наприклад: «Вітаю всіх! Я -  Ольга, особлива, охайна, окрилена. Бажаю всім гарного настрою!» Відповіді учнів.

Вчитель. Дуже добре! Давайте проведемо наш урок так, щоб ви всі залучилися до творчої праці й досягли успіху.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель . Розгадайте загадку :

      «Горів в траві  розсіяній

Ліхтарик золотий.

Потім зник, згас

І перетворився в пух».   Відповідь  (Кульбаба) (Слайд 2 )

Вчитель. Добре! Тема нашого уроку буде пов’язана з квітами, а саме - з кульбабками.  Сьогодні у нас незвичайний урок. На дворі лютий місяць - зима, а ми вже спробуємо хоч на трішки приблизити весну і виготовити квіточки кульбаби . 

А навіщо люди виготовляють штучні квіти ? Де їх можливо застосувати ?

 ІІІ. Визначення завдань для учнів.

Вправа «Очікування». Дівчата, у вас на партах лежать зелені листочки, подумайте і  запишіть на них , будь ласка , що ви очікуєте  від сьогоднішнього уроку,  а чергові прикрасять ними наше «Дерево очікувань».  Я бажаю всім успіху!

      Вчитель.  Образ – символ сьогоднішнього уроку « Сонце»  ( Слайд 3)

 Саме коли пригріє весняне сонечко , заспівають пташечки із зеленої травички визернуть тисячі жовтеньких ліхтариків , маленьких сонечок – кульбабок.   У народі кульбабку звуть сонячною квіткою.    

 Вчитель. А зараз я пропоную вам переглянути відео «Життя однієї  кульбабки»  (Слайд 4 )

     Вчитель. Як ви побачили на відео, квіточка кульбабки має два зовсім різні обличчя: перше – золотенького сонечка, друге – легкої, пухнастої, білої кульки.  Обидві чудові !!!  Дівчата з  10  класу приготували вам сюрприз,  який, я маю надію, зробить ваш настрій на уроці ще кращим. (Вчитель презентує  гігантську - ростову кульбабку).

IV. Повідомлення теми уроку.

Вчитель. Отже, тема уроку: «Технологія виготовлення штучних квітів з фоамирану».

     На практичній роботі ми будемо виготовляти кульбабки з фоамирану та складемо віночок. Прошу вашої уваги  на екран (Відео слайди з теми).

     Ось такі гарненькі квіточки ми з вами сьогодні навчимося виготовляти.

V. Виявлення знань та вмінь учнів.

Вчитель. Дівчата, а навіщо люди виготовляють штучні квіти ?

Відповіді учнів. Квіти — невичерпне  джерело натхнення! Це окраса нашої планети. Кожна людина має бажання прикрасити себе та свое помешкання. І для цього якнайкраще в наш час можуть підійти   штучні квіти, які мають властивість створювати гарний настрій цілий рік.

Штучні квіти – це оригінальний подарунок, який запам'ятається надовго; чудовий спосіб самовираження.

VI. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Отже, ті знання, які ви вже маєте, вам сьогодні стануть у нагоді.

Дівчата,  які  вже мають певні знання з технології виготовлення штучних квітів, зможуть допомагати та консультувати інших.

VII. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель. Як ви гадаєте,  чому ця квіточка отримала назву - Кульбаба?

Доповідь учнів. « Легенда про кульбабу» : http://ukrlitera.ru/index.php/419-mifi-i-legendi-ukrainciv/3428-kulbaba.

З тих пір і назвали люди цю квітку кульбабою.

     Вчитель. А зараз  давайте познайомимось  з цією квіткою ще ближче.

Демонстрація слайд-шоу:

  • Кульбаба – мовами світу ( Слайд 5)
  •  Нашою рідною українською мовою назва квітки звучить КУЛЬБАБА;
  • Польською –[ дмухавець] ;
  • Німецькою – [левензан ];
  • Французькою –[ льо пісенні];
  • Англійською –[ блоубол];
  • Корейською – [мінділльо];
  • Японською  - [ томпопо];
  • Китайською –[ пхугон йін].
  • Кульбаба- еліксир життя ! (Слайд 6)
  • Кульбаба у живопису . ( Слайд 7)

Вчитель. У якому жанрі живопису написано ці картини?

Відповідь учнів. Натюрморт.

  • Кульбаба у модульних картинах . ( Слайд  8)
  • Кульбабки у вишиванці. (Слайд 9)
  • Кульбаба у декорі тіла - татуажі . По фен - шуй кульбаба благотворна рослина , захищає від нещасть та несе людині міцне здоров’я . (Слайд 10 )
  • Кульбаба у манікюрі . ( Слайд 11)
  • Кульбаба у прінтах в одягу . (Слайд 12 )
  • Стилізовані світильники. (Слайд 13)
  • Стельові світильники ручної роботи. (Слайд 14)
  • Кульбаба у декорі інтер’єру . ( Слайд 15)
  • Алея кульбаб у Дубаї . (Слайд 16 )
  • Народні традиції :
  • У народі кажуть: – « У загибелі кульбаби і є її безсмертя» ;
  • Гадання « Дід чи баба ?» ;
  •  Бачити  кульбабу у снах -  до  вдалого заміжжя в якому народяться  добрі , слухняні дітки .

Вчитель.  Вам сподобалась презентація? (відповіді учнів)

Вправа сенкан  «Кульбаба» ( Слайд 17 )

     Вчитель. З фоамирану можна виготовити практично всі види квітів, в залежності від вподобань та практичних навичок: улюблені троянди, демократичні тюльпани та нарциси, екзотичні орхідеї, загадкові крокуси та багато інших квітів. Квіти, створені з фоамирану, виходять дуже схожі на живі.

      Фоамиран – це м’яка, пориста гума, одержувана шляхом спінювання. Матеріал доступний за ціною буває іранського чи китайського виробництва.  

Властивості фоамирану: формується від тепла рук; витягується;  формує об’єм при використанні гарячої праски; тримає форму при охолодженні; легко ріжеться ножицями; забарвлюється пастельною крейдою, акриловою фарбою; вирубується компостером; з’єднується за допомогою клею сильної фіксації. (Слайд19 )

Щоб переконатися, що це саме так, давайте спробуємо зробити кульбабки і зберемо їх у віночок  , а перед роботою знайдіть правильне закінчення прислів’я.

 ( Слайд 18 )

Вчитель.  Перед виконанням практичної роботи ми ознайомимось  з інструментами та матеріалами, що застосовуються для виготовлення квітів , повторимо правила безпечної праці і санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання роботи .

 

VIII. Формування вмінь і навичок.

Практична робота «Виготовлення кульбабки з фоамирану».

Аналіз завдань практичної роботи

1. Забезпечення необхідними інструментами та матеріалами.

2. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.

3. Виконати тренувальні вправи в обраній техніці.

4. Самостійне виконання завдань практичної роботи. Роботу виконують за   технологічними картками.

5. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

6. Поточний інструктаж (індивідуальний, груповий, якщо необхідно)

7. Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

8. Учні контролюють якість виконання своєї роботи і роботи одно­класників.

9. Підбиття підсумків практичної роботи.

Інструменти і матеріали для виготовлення кульбабки з фоамирану. (Слайд 21).    

 На наступному слайді знайдіть зайвий предмет. ( Слайд 22 )

Вчитель. Для виконання ручних робіт слід правильно організовувати робоче місце. У процесі роботи дотримуватися правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

 Учні виконують практичну роботу, яка супроводжується коментарями вчителя,  а також використовують інструкційну картку. ДОДАТОК.                           

   Музичний супровід – «Весняний спів пташок».

IX. Рефлексія.

Вчитель: Які цілі ви поставили на початку уроку і чи досягли ви їх?
Відповіді  учнів ...

Вчитель.  Сьогодні ми разом з вами навчилися створювати  штучні квіти з фоамирану   своїми руками і, я впевнена,  ми зробили цей світ ще красивішим
Сподіваюся, виготовляючи штучні квіти, ви зрозуміли, як безцінне багатство — природа, її краса і неповторність, тому  необхідно її берегти. 

 

X. Підсумки уроку.

Вчитель. Ви молодці, дуже гарно попрацювали,  результатом роботи  є віночки з кульбабок.

 Мотивація оцінок за роботу на уроці та виставлення їх у журнал і щоденники.

 XI. Домашнє завдання.

Підготувати інструменти і матеріали для виготовлення штучних квітів.

Хочу закінчити урок віршем: (Слайд 32)

Природа – фея створить все сама:

То помирає, а то знов воскресне.

Ось закінчується вже  зима,

І ми  розмріялись про весну.

Терпляче дожидаємось пори,

Коли сніги збіжать струмками з лану.

Проснеться все, заграє сонце промінцями,

І справжні розцвітуть кульбабки.

Та довго ждати неспроможні ми,

Це ж, вдуматись, чекати нам до травня.

Ось сталось диво…

Створили  ми весну самі,

І   розцвіли в руках кульбабки. 

 

Вчитель. Ми дуже старалися, і в наших руках розцвіли ось такі гарні кульбабки. 

Дякую за  урок! До зустрічі!

XII. Прибирання робочого місця.

Додаток

Інструкційна карта

Практична робота «Виготовлення кульбабки з фоамирану»

№п/п

Послідовність виконання роботи

Графічне зображення

1

Інструменти та пристосування:

  • Фоамиран жовтого та зеленого кольорів;
  • Двобічний скотч;
  • Ножиці;
  • Лінійка;
  • Шаблон для чашолистиків;
  • Деревяні шпажки;
  • Праска.

IMG_4792.JPG

2

 

  1. Відрізати дві смужки фоамирану :
  •  жовтого кольору - шириною 2,5см, довжиною 30см;
  • зеленого кольору -шириною 2,5см, довжиною 10см.
  1. Вздовж жовтої смужки з фоамирану наклеїти стрічку двобічного скотчу,                       (обкантовуючи її).

 

IMG_4796.JPGC:\Users\Пользователь\Pictures\2018-01-21\298.JPG

 

3

1.Смужку жовтого кольору дрібно надрізати до стрічки зі скотчу

2.Зняти захистний папір з двобічного скотчу

 

C:\Users\Пользователь\Pictures\2018-01-21\301.JPG C:\Users\Пользователь\Pictures\2018-01-21\303.JPGC:\Users\Пользователь\Pictures\2018-01-21\302.JPG

 

4

Порізану смужку закрутити равликом

навколо дерев’яної шпажки

 

IMG_4805.JPG

 

 

5

Шаблони для чашолистиків порізати парканчиком

 

 

IMG_4807.JPGIMG_4806.JPG

 

 

6

Формування квітки теплом від праски

 

C:\Users\Пользователь\Pictures\2018-01-21\313.JPGIMG_4811.JPG

7

Формування чашолистиків

 

C:\Users\Пользователь\Pictures\2018-01-21\317.JPG C:\Users\Пользователь\Pictures\2018-01-21\318.JPG

8

 

Зібрати кульбабку, приєднавши чашолистики

до квітки двобічним скотчем

 

 

IMG_4822.JPG

9

Чергові збирають віночок, приєднуючи квітки до обруча

за допомогою клейового пістолету

 

  images (22).jpg

 

 

 

Презентація до уроку знаходиться у розділі «Презентації»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела.

1. http://ukrlitera.ru/index.php/419-mifi-i-legendi-ukrainciv/3428-kulbaba.

2. http://fitoapteka.org/herbs-k/1097-taraxacum-officinale.

3. https://www.youtube.com/watch?v=bTea0nfa-os.

4. http://www.flagistrany.ru/.

1

 

docx
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку