Урок 3
Дата: 12.04.2021 р. Підпис вчителя:______________
Тема уроку: Технологія виготовлення виробу. Вибір декору.
Мета уроку: забезпечити формування уявлення про вироби з бісеру, надати практичні можливості проявити творчі здібності, формувати уміння і навички у засвоєнні основних технічних прийомів та способів плетіння, правил роботи з бісером та інструментами.
Обладнання: бісер, проволока або леска для бісера.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Організаційний момент.
Перевірка присутності учнів
ІІ. Актуалізація опорних вмінь та навичок учнів.
БЕСІДА:
1.Які види декоративно-ужиткового мистецтва ви знаєте?
2.Що ви знаєте про бісероплетіння?
3.Що ви знаєте про особливості декоративно-ужиткового мистецтва?
4. Розкажіть які ви ви знаєте правила безпечної праці?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні надзвичайно актуальними є різноманітні аксесуари та прикраси, оскільки вони дають можливість підкреслити унікальність, красу та стиль людини. Етнічний стиль в одязі наразі дуже популярний, що пробуджує інтерес до національного традиційного одягу та аксесуарів, зокрема до нагрудних прикрас.
IV.Вивчення нового матеріалу
Серед українських прикрас із бісеру особливо слід виділити гердани. Гердан являє собою ткану нагрудну прикрасу у вигляді двох смужок бісеру, які спереду з’єднані медальйоном. Орнаменти на гердані зазвичай узгоджували з вишивками певної місцевості на сорочках. Під час виготовлення герданів використовують різні кольори, добираючи їх відповідно до орнаменту та одягу. Етнічний стиль в одязі наразі дуже популярний, що пробуджує інтерес до національного традиційного одягу та аксесуарів, зокрема до нагрудних прикрас. Найкращим вибором для дівчат буде ґердан.
Завдання. Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Правила безпечної праці.
ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ «ҐЕРДАН ІЗ БІСЕРУ» (продовження)
ІІ. Конструкторський етап
1. Аналіз конструкції виробу
Для виготовлення ґердана вибрали схему, в якій поєднано три кольори: червоний, чорний і білий. Ґердан у такій кольоровій гамі буде завжди актуальним та гармоніюватиме з різним одягом. Схему для виготовлення ґердана можна самостійно створити за допомогою спеціальної програми BeadTool4. За основу можна також узяти схеми візерунків для вишивання хрестиком.
2. Добір матеріалів, інструментів та пристосувань
Для виготовлення ґердана необхідні:
• станок для бісероплетіння або дерев’яна дошка;
Станок для плетіння: 1 — дерев'яна дошка, 2 — дерев'яний брусок, 3 — цвяхи
• голка для бісеру;
• капронові нитки білого кольору;
• ножиці;
• чеський бісер № 10: червоного й чорного кольорів — по 20 г, білого кольору — 40 г.
3. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання робіт
ІV. Коментування домашнього завдання.
Опрацювати матеріал даної теми. Підготуватися до 3 технологічного етапу
V. Підбивання підсумку уроку.
Учитель оцінює роботу учнів на уроці, коментує оцінки.
Література
1. Теорія і методика навчання технологій : [навч. посібн.] / І.П. Андрощук, О.М. Коберник, А.Ю. Цина та ін. / За заг. ред. О.М. Коберника. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2015. – 474 с. (з грифом МОН України).
2. Теорія і методика навчання технології: Програма для педагогічних навчальних закладів. - К.: Науковий світ, 2014. - 19 с.
3. Методика трудового навчання: проектно-технологічний підхід: Навч. посібн./ За заг. ред. О. М. Коберника, В. К. Сидоренка. – Умань: УДПУ, 2007.
4. Тхоржевський Д.О. Методика трудового і професійного навчання та викладання загальнотехнічних дисциплін / Д.О. Тхоржевський. – К.: Вища школа, 1992. – 334 с.
5. Державні стандарти базової і повної середньої освіти /Освітня галузь “Технології”//Трудова підготовка в закладах освіти. 2013. №4. С. 1-6.
6. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Трудове навчання 5–9 класи. – К.:Основа, 2017. – 80 с.