Мудрий не той, хто знає багато, а той, хто знає потрібне.
Пауло Коельо
6 клас Українська література
Тема: Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. Проблеми, порушені у творі В. Рутківського “На козацьких островах” (із кн. “Джури козака Швайки”)
Мета: - допомогти учням усвідомити глибинний зміст повісті; розкрити образи героїв;
Тип уроку: комбінований.
Види робіт: виконання вікторини на ресурсі learningapps.org , прослуховування аудіокниги, створеної вчителем, самостійне читання наступних розділів.
Матеріально-технічне оснащення: ресурс learningapps.org , власний канал на YouTube, персональний сайт https://ukrland.in.ua/
Перебіг уроку
І. Повторення прочитаних частин.
https://learningapps.org/watch?v=pcunf2hoc20
Розв’язувати тест можна натисканням на варіант відповіді.
Щоб перейти до наступного завдання, натисніть на синій квадратик із галочкою внизу справа. На місці галочки з’явиться стрілочка.
Якщо вам не подобається ваш результат, пройдіть тест ще раз.
ІІ. Новий матеріал.
“Тишкевич”. Аудіозапис. Читає учитель.
Тишкевич - негативний персонаж у повісті. Він служить двом господарям - панові Кобильському та багатому татарину Іслам-беку. У манері його поведінки не одразу можна розпізнати небезпечну людину. Тишкевич вміє знайти у жертви слабке місце, спіймати у хвилину смутку або розгубленості, як Демка, лагідними промовами затьмарити пильність недосвідченої людини. Надзвичайна підступність та вміння вивернутись із будь-якої ситуації робить цього героя безнаказаним та нахабним.
Навіть Сашко та Грицик на острові без допомоги старших козаків ледве не повірили пройдисвіту, але слава, якої зазнав Тишкевич серед людей, усе одно наздоганяє його.
Тишкевич живе грабунками чесних козаків, заради здобичі здатний вбити людину. Гроші, легка нажива - кредо його життя. Тишкевич не усвідомлює провини за вчинки, у його роздумах суцільна брехня і крутійство. Це хижа і злодійкувата людина. Скупість, ницість, перевага власних інтересів, безмежна жорстокість - основні риси його характеру.
https://ukrland.in.ua/archives/1663
ІІІ. Підсумки.
Рефлексія.
ІV. Домашнє завдання.