Урок Тема "Будова слова, Повторення вивченого".

Про матеріал
Мета даного уроку повторити та закріпити вивчене про будову слова, знати та розрізняти значущі частини слова, вміти розбирати слова за будовою. відрізняти префікси та прийменники у словосполученнях.
Перегляд файлу

Тема  Будова слова .Повторення  вивченого.

Мета   узагальнити та закріпити знання учнів з теми «Будова слова»; збагачувати словниковий запас учнів, формувати мовленнєву, соціокультурну компетентності; виховувати в учнів національну свідомість, громадянську позицію.

Обладнання підручник Захарійчук М..цеглинки Lego   ,презентація.

                                    Хід уроку

 І .Вступна частина .

1.Емоційне налаштування на урок.

Ось дзвінок сигнал подав-

До роботи ,час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо!

 ІІ. Основна частина .Повторення вивченого матеріалу.

Сьогодні ми  поринемо у незвичайну подорож та повторимо під час неї будову слова.

Відгадайте загадку і дізнаєтесь ,куди ми відправимось.

Океан бездонний ,

океан безкрайній.

Темний ,загадковий,

Зовсім незвичайний.

Є там зорі і комети,

Нові й вивчені планети.(Космос)

З  чим було порівняно космос у загадці?(З океаном)

Прочитайте речення.

Вода океанів потрапила на Землю з космосу у вигляді величезних шматків льоду.

Визначте граматичну основу данного  речення. Якими частинами мови вони виражені?

До якого слова в реченні відноситься подана схема?

https://learning.ua/content/taskdat/20180516/477538.png        потрапила

Які слова в  реченні складаються тільки  з корення та закінчення?                        ( Вода,космосу ,океанів,льоду ,Землю)

На кожній зупинці подорожі на вас чекатиме завдання. Якщо  впораєтесь із завданням,дізнаєтесь цікаву інформацію про планети Сонячної системи.

Зупинка 1.»Збери пазли».

Змінна частина слова                                закінчення

Спільна частина споріднених слів                  корінь

Частина слова без закінчення                           основа

Частина слова ,що стоїть після кореня            суфікс

Спільнокореневі слова                                                    споріднені

Частина слова ,що стоїть перед коренем                   префікс

Відгадай про яку планету йдеться.

Це червона планета

По сусідству з нами.

Він взимку і влітку

Мерзне треба льодами.

Дивно, що ні говори, -

Лід не зверху, а всередині. (Марс)

Марс – четверта по віддаленості від Сонця (після Меркурія, Венери і Землі) і сьома за розмірами планета Сонячної системи (діаметр її складає 6792 км). Він в два рази більший Місяця і в стільки ж разів менший за Землю.

Зупинка 2  «Спільнокореневі слова»

Запиши спільнокореневі слова до слова Марс.(Марс,марсохід,марсіанський ,марсіанин)

Познач корінь у цих словах.

Відгадай про яку планету йдеться.

В телескоп скоріше погляньте

Він гуляє по орбіті.

Там начальник над усіма,

Більше всіх інших планет.

В нашій сонячній системі

Нікого крупніше немає. (Юпітер)

Юпітер – найбільша планета Сонячної системи.  Один Юпітер важить в два з половиною рази більше, ніж всі інші планети разом. Щоб долетіти до Юпітера потрібно приблизно 2 роки. Назва планети походить від імені верховного бога-громовержця Стародавнього Риму.

Зупинка 3 «Префікси,Суфікси».

Запиши рядок ,у якому всі слова з префіксами.

Побіг,виніс,орел.

Посадка ,загадка, пролісок.

Упав,усна ,урок.

Запиши рядок ,у якому всі слова мають суфікс.

Всесвіт,планета ,комета.

Квітка,верхній,пеньок.

Дощовий ,зірка,сонце.

Відгадай про яку планету йдеться.

Яскрава красуня

Всім планетам подобається.

Вранці світиться без міри,

А звати її... (Венера)

Венера – друга планета Сонячної системи. Названа ім’ям Венери на честь богині кохання. Це єдина з планет, що отримала назву на честь жіночого божества. У той час як день на Землі триває 24 години, день на Венері дорівнює 243 нашим Земним дням. Це найдовший оберт будь-якої планети в Сонячній системі. Рік на Венері коротший за рік на Землі.

Зупинка 4.»Префікси ,Прийменники».

Запиши словосполучення, Познач префікси і прийменники.

(по)бігти  (по)дорозі

(від)пливти (від)берега

(на)клеїти  (на) папір

ІІІ.Підсумок уроку.

-Як називають слова ,що мають спільний корінь?

-Про які планети ви б хотіли дізнатися?

Чи хотіли б ви побувати у космосі?

Рефлексія.

За допомогою цеглинок позначте свій настрій .

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Толстих Олена
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 березня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку