Матеріал цього уроку дасть змогу колегам ближче ознайомитися із застосуванням цікавих методів роботи на уроках літературного читання в 4 класі.
Тема
Дмитро Павличко. Наш прапор. Наталка Поклад. Гімн. Герб
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); громадянська компетентність (формувати патріотичне мислення, усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально- культурного середовищ ), літературознавча - формування основ теоретико-літературних знань і вміння ними користуватися.
Матеріали до уроку
І. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми доторкнемося до скарбниці української поезії. Будемо знайомитися з творами українських поетів-класиків, поетів-сучасників, поетів-земляків.1.Вправа«Гронування»
класики сучасники
поети
дитячі земляки
2. Вправа «Закінчи слово»
Уточнення понять: «поети-класики» – це поети, чиї вірші визнані кращими в літературі і є взірцем: Тарас…(Шевченко), Леся…(Українка), Іван…(Франко)
«поети-сучасники» – це поети, що пишуть у наш час: Ліна…(Костенко), Дмитро…(Павличко)
«поети-земляки» – це поети, що живуть поряд з нами, на одній з нами землі: Леонід…( Полтава), Марія…( Бойко), Наталя…( Май)
3.Виставка книг «Поети - дітям»
( Зі шкільної бібліотеки, діти принесли з домашньої бібліотеки)
-А які вірші ми сьогодні будемо читати ви дізнаєтеся, коли розшифруєте речення:
4. Гра «Шифрувальники» ішріВ орп інважред иловмис инїарк У
(Вірші про державні символи України).
ІІ. Актуалізація знань про державні символи України.
5.Вправа «Мозковий штурм»
Коли Верховна Рада прийняла постанову про Державний прапор України? ( 28 січня 1992 року)
Що означає жовтий колір на прапорі? ( колір золота – могутність, силу, багатство, постійність,справедливість, милосердя. Символ сонця, золотої пшениці)
Що означає блакитна барва? ( чесність, вірність, бездоганність, символ неба)
6. Вправа «Добери епітет»
Дібрати слова-ознаки, якими можна охарактеризувати наші державні символи:
Прапор (який?) … Герб (який?) … Гімн (який?) …
(красивий, могутній, урочистий,символічний, державний, золотий, жовто-блакитний,історичний, улюблений)
ІІI. Хвилинка відпочинку
Вправа «Прокинься і співай!»
Мелодійний спів заспокоює нервову систему.
Якщо тягнути на одній ноті звук [і] з посмішкою на обличчі - відпочиває мозок.
Звук [а] позитивно впливає на щитовидну залозу. Для серця найкраще наспівувати "о-і-о-і".
7. Виразне читання вірша учнями.
Читання «Незнайком»
Прапор нашої країни має колір … синьо-жовтий ( ні, жовто-синій).
І повинен кожен … бачити ( ні, знати),
Як два кольори… складати ( ні, єднати).
Синє небо - … нижня ( ні , верхня смуга).
Жовте поле – смуга друга ( так).
Не забудь ніде й ніколи: Україна – небо й … море ( ні, поле).
А іще запам’ятай – Україна - … рідний ( ні, мирний) край!
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ. 1. Бліц – опитування.
Яка тема віршів, що звучали сьогодні на уроці? ( Державні символи?)
Як ми вчилися читати вірші? ( Виразно, урочисто)
Яка мета, головна думка цих віршів? (Повага і пошана до символів держави)
Чи погоджуєтесь ви з такими словами : «Люби і шануй свою країну, її символи! Говори українською! Люби українське!»