Урок Тема Дмитро Павличко. Наш прапор. Наталка Поклад. Гімн. Герб

Про матеріал

Матеріал цього уроку дасть змогу колегам ближче ознайомитися із застосуванням цікавих методів роботи на уроках літературного читання в 4 класі.

Перегляд файлу

Тема

Дмитро Павличко. Наш прапор. Наталка Поклад. Гімн. Герб

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); громадянська компетентність (формувати патріотичне мислення, усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-   культурного середовищ ), літературознавча - формування основ теоретико-літературних знань і вміння ними користуватися.

 

                gend1 Матеріали до уроку

І. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми доторкнемося до скарбниці української поезії. Будемо знайомитися з творами українських поетів-класиків, поетів-сучасників, поетів-земляків.1.Вправа«Гронування»

 

 

                                    класики сучасники 

  

                                                                поети

 

      дитячі                                        земляки

 

2. Вправа «Закінчи слово»

Уточнення  понять:   «поети-класики»     це поети, чиї вірші визнані кращими в літературі і є взірцем: Тарас…(Шевченко), Леся…(Українка), Іван…(Франко)

  «поети-сучасники»     це поети, що пишуть у наш час: Ліна…(Костенко), Дмитро…(Павличко)

  «поети-земляки»   це поети, що живуть поряд з нами, на одній з нами  землі: Леонід…( Полтава), Марія…( Бойко), Наталя…( Май)

3.Виставка книг «Поети - дітям»

( Зі шкільної бібліотеки, діти принесли з домашньої бібліотеки)

 

-А які вірші ми сьогодні будемо читати ви дізнаєтеся, коли розшифруєте речення:

4. Гра «Шифрувальники» ішріВ  орп  інважред  иловмис  инїарк У

(Вірші про державні символи України).

 

ІІ. Актуалізація знань про державні символи України.

5.Вправа «Мозковий штурм»

Коли Верховна Рада прийняла постанову про Державний прапор України? ( 28 січня 1992 року)

Що означає жовтий колір на прапорі?  ( колір золота – могутність, силу, багатство, постійність,справедливість, милосердя. Символ сонця, золотої пшениці)

Що означає блакитна барва?  ( чесність, вірність, бездоганність, символ неба)

6. Вправа «Добери епітет»

Дібрати слова-ознаки, якими можна охарактеризувати наші державні символи:

Прапор   (який?) …              Герб (який?) …         Гімн (який?) …

(красивий, могутній, урочистий,символічний, державний, золотий, жовто-блакитний,історичний, улюблений)

ІІI. Хвилинка відпочинку

Вправа «Прокинься і співай!»

Мелодійний спів заспокоює нервову систему.

Якщо тягнути на одній ноті звук [і] з посмішкою на обличчі - відпочиває мозок.

Звук [а] позитивно впливає на щитовидну залозу. Для серця найкраще наспівувати "о-і-о-і".

7. Виразне читання вірша  учнями.

Читання «Незнайком»

Прапор нашої країни має колір … синьо-жовтий  ( ні,  жовто-синій).

І повинен кожен … бачити   ( ні, знати),

Як два кольори… складати    ( ні, єднати).

Синє небо - … нижня  ( ні , верхня смуга).

Жовте поле – смуга друга  ( так).

Не забудь ніде й ніколи: Україна – небо й … море  ( ні, поле).

А іще запам’ятай – Україна - … рідний  ( ні, мирний)  край!

ІV. ПІДСУМОК  УРОКУ. 1. Бліц – опитування.

Яка тема віршів, що звучали сьогодні на уроці?  ( Державні символи?)

Як ми вчилися читати вірші?    ( Виразно, урочисто)

Яка мета, головна думка цих віршів?      (Повага і пошана до символів держави)

Чи погоджуєтесь ви з такими словами : «Люби і шануй свою країну, її символи! Говори українською! Люби українське

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Чумарна М. І.)
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3368
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку