Урок. Тема. Добір слів для доповнення речення, складання речень зазначеного змісту.

Про матеріал
План-конспект на заявлену тему, мета якого - закріплювати вміння доповнювати речення одним–двома словами за змістом; розвивати спостережливість, усне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Тема. Добір слів для доповнення речення, складання речень зазначеного змісту.

Мета. закріплювати вміння доповнювати речення одним–двома
словами за змістом; розвивати спостережливість, усне мовлення;
збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до навчання.

 

Засоби навчання. Карточки із завданнями

Тип уроку. Комбінований.

 

                                                   Перебіг уроку

 

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

Діалог учителя й учнів

  •                   Як ми будемо слухати?
  •                   Уважно.
  •                   Як ми будемо працювати?
  •                   Старанно.
  •                   Як ми будемо запам’ятовувати?
  •                   Міцно.
  •                   Як ми будемо відповідати?
  •                   Точно.

ІІ. Основна частина.

  1. Актуалізація опорних знань.

-Доберіть до слів – назв ознак, слово – назву предмета.

Яскрава, далека, мерехтлива - … (зірка).

  • Каліграфічна хвилинка.

Записати у зошиті об’єднання   Зі ір ка зірка зорі зірочка.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Відгадування загадок-добавлянок

 

Сонця й зір це хатка-дім,
Місяць теж живе на нім.
У людей завжди потреба
Дотягнутися до…
(Неба)

 

Воду в ріках нагріває,
Матір-Землю зігріває.
Нам всміхається в віконце
Чарівне, гаряче…

(Сонце)

 

Планета блакитна,
Кохана, рідна,
Вона твоя, вона моя,
І називається...

(Земля)

 

Це ракети управитель,
Невагомості любитель.
По-англійськи: "астронавт",
Українською – …

(Космонавт)

 

3.Оголошення теми та завдань уроку.

4.Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

  • Робота в групах.

І група

Доповнити речення словами з довідки.

                                  Самотня Зірочка

Посеред велетенського безмежного Всесвіту народилася маленька беззахисна … . Захоплено …  вона навкруги і бачила безліч інших зірок. Вони були дуже гарними і яскраво … червоним, жовтим, білим сяйвом. Але найголовніше — у них були свої … — сім’ї. Маленька Зірочка відчувала себе такою … і нікому не потрібною…

 

Слова для довідки: Зірочка, роздивлялася, мерехтіли, сузір’я, самотньою.

 

ІІ група

Скласти та записати речення зі слів кожного рядка.

Світить, у, сонце, небі.

Космосі, зірок, у, багато.

В, мріє, полетіти, Дмитрик, космос.

Чудо, саме, планета, велике, Земля, світу.

 

ІІІ група

До порівнянь вибрати та додати потрібне за змістом слово.

Скористайся словами для довідки.

Хитрий, як … .

Великий, як … .

Колючий, як … .

Злий, як … .

Полохливий, як … .

Сильний, як … .

Колючий, як … .

 

Слова для довідки: ведмідь, їжак, лис, вовк, слон, заєць, лев.

 

  • Презентація роботи кожної групи.

 

5.Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності.

 

  • Робота в парах.

-Прочитайте текст.

                      Як сонце і місяць один до одного в гості ходили

     Одного разу Місяць отримав від Сонця запрошення прийти до нього в гості. Він довго думав, що подарувати Сонцю, і нарешті додумався: зібрав кілька найбільш яскравих і гарних зірок, поклав їх на срібну таріль і пішов з ними в гості. Сонце було дуже раде подарунку.

   Вони поїли, попили, поговорили і Місяць повернувся додому.

   Згодом Місяць запросив Сонце до себе в гості.

   Довго думало Сонце, чим Місяць порадувати. Нарешті придумало. Покликало до себе кращого кравця і каже:

– Я збираюся піти до Місяця в гості. Мені потрібен хороший подарунок. Я вирішило, що краще всього подарувати йому новий одяг з хмар. Будь ласка, зший гарний і ошатний одяг щоб Місяцю був до лиця і підходив по розміру.

Кравець Сонцю і відповідає:

– Ні не візьмуся я за таку роботу. Та й ніхто не візьметься. Місяць кожен день змінюється. Сьогодні він круглий, як кулька, а завтра вже з одного боку починає худнути, а тижнів через два і зовсім тоненьким стає, та ще й зігнеться, як серп. За якою міркою шити, сам поміркуй? Я не знаю такої мірки. Що не пошиєш, все буде невлад.

   Засмутилося Сонце, та нічого не поробиш. Довелося йти в гості з порожніми руками.

 

-Доповни речення.

Сонце запросило Місяць до себе … .

Сонце було дуже раде … .

Згодом Місяць запросив Сонце до себе … .

Я вирішило, що краще всього подарувати йому новий одяг з … .

– Ні не візьмуся я за таку … .

Довелося йти в гості з порожніми … .

 

ІІІ, Заключна частина.

Рефлексія. Вправа «Мікрофон».

-Чого навчились на уроці?

-Яке завдання вам було легко виконувати?

- Яке завдання для вас було важке?

-Де ви можете використовувати знання, які отримали на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 січня 2023
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку