6 клас
Урок-змагання «Математична подорож»
Тема: Додавання чисел з різними знаками.
6 клас
Урок-змагання «Математична подорож»
Тема: Додавання чисел з різними знаками.
Мета: узагальнити та систематизувати матеріал з теми «Додавання чисел з різними знаками», продовжувати удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення , культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, виховувати спостережливість, увагу, інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання: підручник; картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організація
ІІ. Перевірка домашнього завдання
№ 1062
1)0;
2)-17+17+(-2)=-2;
3)-4+(-8)+4=-8.
№ 1066
1)-19+11+(-11)+19=0;
2)-41+(-17)+37+17=-4;
3)3,47+(-1,11)+(-8,89)+5,53=9+(-10)=-1;
4)1,5+(-8)+(-1,5)+7+(-2)=-3.
№ 1070(3,4)
3)
ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.
Девіз змагань
Об’єкт математики наскільки серйозний, що не слід пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим(Блез Паскаль)
Помандруємо цікавим полем, у змаганні беруть участь дві команди. Капітан однієї з команд вибирає клітинку на полі гри. Потім обидві команди виконують завдання, що відповідає цій клітинці. Яка команда найшвидше правильно його виконає, то в клітинці ставить позначку своєї команди – хрестик або нулик. Отже І команда «Хрестик», ІІ команда «Нулик». Перемагає та команда, позначок якої на ігровому полі більше. Починає та команда в якої випаде у горі: І команда – Герб; ІІ команда – Цифра, далі продовжує вибирати капітан команди яка перемагає.
Поле гри
Задачі-жарти |
Магічний квадрат |
Математичний ланцюжок |
Естафети |
Цікаве |
Будівельник |
Намалюймо разом |
Число-код |
Конкурс капітанів |
Завдання гри
На дошці записані вправи учасники по черзі виходять до дошки і обчислюють. Хто перший запише результат, той переміг.
І Команда «Хрестик»
(№1037(1,2))
Обчисліть:
1)(-8,92+7,39)+(4,82+(-3,17))=0,12
Розв.
1)-(8,92-7,39)=-1,53
2)4,82-3,17=1,65
3)-1,53+1,65=0,12
ІІ команда «Нулик»
Обчисліть:
2)(4,39+(-5,19))+(-8,13+9,42)=0,49
1)-(5,19-4,39)=-0,8
2)9,42-8,13=1,29
3)1,29-0,8=0,49
3. Цікава тваринка
Учасники команд розв’язують приклади та до кожної відповіді отримують букву. Зіставивши розв’язок та букву, одержують ключове слово. Хто перший складе назву тварини, той і виграв.
Відповідь:Дермохеліс.
Черепаха – Дермохеліс чудово плаває, її кінцівки перетворились у ласти. З її панцира роблять прикраси, а яйця і м’ясо ідуть в їжу. Важить вона 600 кг.
Е |
М |
Х |
Е |
С |
Д |
І |
Р |
О |
Л |
0,66 |
0 |
|
-20 |
-8 |
-2,965 |
-18 |
|
|
11 |
5. Математичний ланцюжок
Учні одержують ланцюжок обчислень.
-3+…-12+…14+…-30+-5=…
Розв.
-3+(-9)-12+26+14+(-44)-30+-5=-35
7. Будівельник
Учасники команди пропонують розв’язати рівняння. Розв’язки записують у схему. Хто перший побудує східці то дістанеться фінішу, той і виграв. (Я малюю поки діти розв’язують)
Фініш
3 3
2 2
Старт
8.Число-код
Команди відтворюють теорію. Завдання таке: записати число-код так, щоб можна було прочитати правило. (Числа записують під диктовку)
Відповідь: 2,4,6,5,3,1(Сума двох протилежних чисел дорівнює нулю)
9. Конкурс капітанів
Капітани виходять до дошки і виконують.
Впр.1083
І команда. 1)9+(-8)+7,3+(-6,7)+(-5)+1,4=2.
Відповідь: 2.
ІІ команда. 2)-9+8+(-7,3)+6,7+5+(-1,4)=2.
Відповідь: 2.
6.Магічний квадрат
Учасникам двох команд пропонують заповнити магічний квадрат. Хто перший заповнить квадрат, той переміг.
-16 |
|
-32 |
-44 |
|
|
-24 |
|
|
-16 |
-36 |
-32 |
-44 |
-28 |
-12 |
-24 |
-20 |
-40 |
Учасники команди розв’язують вправу і складають картинку із розв’язків.
І
1)-2,7+1,9=…-0,8
2)
3)8,3+(-5,2)=…3,1
4)
5)-1,9+(-2,3)=-4,2
6)-6+6=0
Підсумок уроку
Підсумок гри. Виставляємо оцінки залежно від активності учнів на уроці. Учні відповідають чи сподобалась гра.
Домашнє завдання
Параграф 39,40. Впр. 1036; 1038; 1084.