Урок. Тема: Додавання чисел з різними знаками.

Про матеріал

6 клас

Урок-змагання «Математична подорож»

Тема: Додавання чисел з різними знаками.


Перегляд файлу

6 клас

Урок-змагання «Математична подорож»

Тема: Додавання чисел з різними знаками.

Мета: узагальнити та систематизувати матеріал з теми «Додавання чисел з різними знаками», продовжувати удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення , культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, виховувати спостережливість, увагу, інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник; картки із завданнями.

Хід уроку

І. Організація

ІІ. Перевірка домашнього завдання

№ 1062

1)0;

2)-17+17+(-2)=-2;

3)-4+(-8)+4=-8.

№ 1066

1)-19+11+(-11)+19=0;

2)-41+(-17)+37+17=-4;

3)3,47+(-1,11)+(-8,89)+5,53=9+(-10)=-1;

4)1,5+(-8)+(-1,5)+7+(-2)=-3.

№ 1070(3,4)

3)

ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.

       Девіз змагань

Об’єкт математики наскільки серйозний, що не слід пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим(Блез Паскаль)

Помандруємо цікавим полем, у змаганні беруть участь дві команди. Капітан однієї з команд вибирає клітинку на полі гри. Потім обидві команди виконують завдання, що відповідає цій клітинці.  Яка команда найшвидше правильно його виконає, то в клітинці ставить позначку своєї команди – хрестик або нулик. Отже І команда «Хрестик», ІІ команда «Нулик». Перемагає та команда, позначок якої на ігровому полі більше. Починає та команда в якої випаде у горі: І команда – Герб; ІІ команда – Цифра, далі продовжує вибирати капітан команди яка  перемагає.

Поле гри

Задачі-жарти

Магічний квадрат

Математичний ланцюжок

Естафети

Цікаве

Будівельник

Намалюймо разом

Число-код

Конкурс капітанів

 

Завдання гри

  1. Задачі-жарти (Умови завдань роздаю командам, як виконаєте підіймаєте команда гуртом руки і відповідаєте на 6 задач,і відповідає інша команда.)
  1. У сім’ї  5 синів. Кожен має одну сестру. Скільки всього дітей у сім’ї? (6)
  2. Скільки буде десятків, якщо 2 десятки помножити на 3 десятки? (60)
  3. Скільки тупих кутів у квадраті? (Жодного)
  4. Якщо один півень закукурікає в ранці, то одна людина прокинеться. скільки повинно закукурікати півнів, щоб прокинулось 4 людей? (Достатньо одного)
  5. Який знак потрібно поставити між числами 4 і 5, щоб дістати число, більше за 4 і менше від 5? (Кому)
  6. Вітрина, актриса , тритон. Яке число об’єднує всі ці слова? (Три)
  1. Естафета

На дошці записані вправи учасники по черзі виходять до дошки і обчислюють.  Хто перший запише результат, той переміг.

І  Команда «Хрестик»

(№1037(1,2))

Обчисліть:

1)(-8,92+7,39)+(4,82+(-3,17))=0,12

Розв.

1)-(8,92-7,39)=-1,53

2)4,82-3,17=1,65

3)-1,53+1,65=0,12

ІІ команда «Нулик»

Обчисліть:

2)(4,39+(-5,19))+(-8,13+9,42)=0,49

1)-(5,19-4,39)=-0,8

2)9,42-8,13=1,29

3)1,29-0,8=0,49

3. Цікава тваринка

Учасники команд розв’язують приклади та до кожної відповіді отримують букву. Зіставивши розв’язок та букву, одержують ключове слово. Хто перший складе назву тварини, той і виграв.

  1. -3,75+0,785=…-2,965
  2. 2,6+(-1,94)=…0,66
  3. -+1=…
  4. 4,2+(-4,2)=…0
  5. 7)=…11
  6. 20+2=…-18
  7. 8+0=…-8

Відповідь:Дермохеліс.

Черепаха – Дермохеліс чудово плаває, її кінцівки перетворились у ласти. З її панцира роблять прикраси, а яйця і м’ясо ідуть в їжу. Важить вона 600 кг.

Е

М

Х

Е

С

Д

І

Р

О

Л

0,66

0

-20

-8

-2,965

-18

11

 

5. Математичний ланцюжок

Учні одержують ланцюжок обчислень.

-3+…-12+…14+…-30+-5=…

Розв.

-3+(-9)-12+26+14+(-44)-30+-5=-35

7. Будівельник

Учасники команди пропонують розв’язати рівняння. Розв’язки записують у схему. Хто перший побудує східці то дістанеться фінішу, той і виграв. (Я малюю поки діти розв’язують)

Фініш

                                              3                                                                                  3

                               2                                                                                                                   2

  1. 1

Старт

  1. 4,7+2х=8,7;   х=2.
  2. 3х+43,7=52,7;     х=3.
  3. Х-4,93=5,8;      х=10,73.

8.Число-код

Команди відтворюють теорію. Завдання таке: записати число-код так, щоб можна було прочитати правило. (Числа записують під диктовку)

 

  1. Нулю
  2. Сума
  3. Дорівнює
  4. Двох
  5. Чисел
  6. Протилежних

Відповідь: 2,4,6,5,3,1(Сума двох протилежних чисел дорівнює нулю)

9. Конкурс капітанів

Капітани виходять до дошки і виконують.

Впр.1083

І команда. 1)9+(-8)+7,3+(-6,7)+(-5)+1,4=2.

Відповідь: 2.

ІІ команда. 2)-9+8+(-7,3)+6,7+5+(-1,4)=2.

Відповідь: 2.

6.Магічний квадрат

Учасникам двох команд пропонують заповнити магічний квадрат. Хто перший заповнить квадрат, той переміг.

-16

 

-32

-44

 

 

  -24

 

 

-16

-36

-32

-44

-28

-12

-24

-20

-40

 

 

  1. Намалюй разом

Учасники команди розв’язують вправу і складають картинку із розв’язків.

І

1)-2,7+1,9=…-0,8

2)

3)8,3+(-5,2)=…3,1

4)

5)-1,9+(-2,3)=-4,2

6)-6+6=0

Підсумок уроку

Підсумок гри. Виставляємо оцінки залежно від активності учнів на уроці. Учні відповідають чи сподобалась гра.

Домашнє завдання

Параграф 39,40. Впр. 1036; 1038; 1084.

 

docx
Додав(-ла)
Карпук Марія
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 березня 2023
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку