Урок Тема: «Ключі від здоров’я»

Про матеріал
Тема: «Ключі від здоров’я» довести доцільність ведення здорового способу життя; орієнтування учнів на формування, збереження і зміцнення як індивідуального, так і суспільного здоров’я, збільшення рухової активності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з фізичного виховання та основ здоров’я

 

Тема: «Ключі від здоров’я»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             

                                                                               Підготував вчитель                                

                                                                              Ладичинської гімназії          

                                                                              Теребовлянського району

                                                                               Тернопільської обл.

                                                                               Дичковський В. М.

 

                                        

 

 

                                                   2021 р.

 

 

 

 

 

Тема: “Ключі від здоров’я”

 

Мета: довести доцільність ведення здорового способу життя; орієнтування учнів на формування, збереження і зміцнення як індивідуального, так і суспільного здоров’я, збільшення рухової активності.

 

Обладнання: плакати, афоризми та вислови, роздаткові картки, м’ячі, скакалки.

 

 

 

Хід уроку

 

І. Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку.

 

Вступне слово вчителя.

“Людина – досконалий витвір природи” – вам мабуть не раз доводилося чути цей афоризм. Проте людська досконалість не абсолютна, її слід розвивати, її можна порівняти, скажімо, зі шматочком заліза з якого ще потрібно виготовити складну деталь. Скільки часу, зусиль, бажання й уміння треба докласти до цього! Так само і наш організм – над його досконалістю потрібно працювати, стежити за собою, дотримуватись певних правил.

 

ІІ. Ходьба і біг.

 

1. Загально розвивальні вправи.

Вправи на розвиток м’язів рук:

  • розрив кільця;
  • ножниці;
  • колові рухи руками.

        2. Стрибки на місці.

        Присідання

3. Робота в групах.

І група: стрибки через скакалку;

ІІ група: розтяжка;

ІІІ група: віджимання від лавки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основна частина

 

Вчитель:

Кожен із нас отримав особливий дар - життя.

Життя – це дар Божий. Як ми ним скористаємось – залежить тільки від нас.

Щоб жилось нам легко, щоб щоранку ми прокидались з посмішкою, - треба бути здоровим. Здоров’я це радість, бажання жити, творити, працювати, творити добро.

        Здоров’я – це можливість милуватися красою природи, радіти зустрічі з друзями, відчувати любов рідних і близьких людей, дізнаватися щось нове про навколишній світ.

        Здоров’я – найдорожчий скарб.

Діти! Всі ви добре знаєте, що основними складовими здоров’я є:

  • збалансоване харчування;
  • відсутність шкідливих звичок;
  • фізична активність.

         Готуючись до даного уроку ви працювали в групах. Зараз учасники груп повинні дати відповідь на ті проблемні питання, що були поставленні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І група.         Харчування.

1. Що таке раціональне харчування?

2. Вимоги до харчування, питного режиму, при інтенсивному фізичному тренуванні.

3. Спортивно – теоретичний конкурс “Які ви знаєте вітаміни і в яких продуктах харчування вони містяться?”

 

Виконавши спортивну вправу, потрібно взяти аркуш із назвою продукти і прикріпити його біля символу вітаміну. Переможе команда, яка впорається швидше із завданням і зробить найменше помилок.

 

ІІ група.        Куріння.

1. Визначення причини виникнення проблеми куріння?

2. Вплив тютюнового диму на організм людини?

3. Робота з газетою.

4. Вікторина.

 

Учням пропонується повітряні кульки на вибір, у середині якої лежить папірець із запитанням. Необхідно лопнути кульку, дістати запитання і дати правильну відповідь.

 

ІІІ група.        Алкоголь і наркотики.

1. Причини виникнення підліткового алкоголізму?

2. Дія алкоголю та наркотиків на організм підлітка?

3. Робота над плакатом “Ключі від здоров’я”.

4. Змагання.

 

Учасники команд, мають по черзі називати прислів’я та приказки про здоров’я, а разом з тим виконувати спортивну вправу.

 

 

 

 

 

Заключна частина

 

  • Вправи на відновлення дихання.
  • Підбиття підсумків змагань (визначення переможців).
  • Легенда.
  • Виставлення оцінок.
  • Домашнє завдання.

 

 

 

 

Запитання вікторини.

 

  1. 1.Як називається отруйний газ, що вдихає курець під час куріння? (нікотин)
  2. Прізвище французького дипломата, що завзято пропагував тютюн, не знаючи про його шкоду? (Нікотин)
  3. Який орган, поряд з легенями, найбільше уражається від наслідків куріння? (серце)
  4. Чи правильно, що фізичні вправи зводять нанівець шкідливий вплив куріння? (ні)
  5. Що найбільше забруднює повітря? (тютюновий дим)
  6. Якщо людина викурює пачку цигарок у день протягом року, скільки смоли осідає в її легенях? (1 літр)
  7. Чи правильно, що куріння спричиняє звикання?
  8. Назвіть принаймі три причини через які підлітки намагаються не курити?
  9. Як називається слабкий наркотик тютюну? (нікотин)
  10.                      Існують чутки, що існують хороші цигарки, якщо їх курити – і приємно, і шкоди здоров’ю не буде. Чи це так?
    11. Пасивний курець… Хто він?
  11.                      Підрахуйте скільки грошей витрачає курець за один рік (якщо він викурює 1 пачку сигарет в день, по ціні 5 гривень.) (1825 грн.)
  12.                      На планеті щорічно від хвороб, спричинених курінням, помирає…? (1,5 млн. чол..)
  13.                      У вагітних жінок – курців шанс народити хвору дитину становить? (100%)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Людина повинна їсти, щоб жити, а нежити щоб їсти”

Учень 1. Одним з дуже важливих чинників збереження здоров’я є раціональне харчування. Під час харчування до організму мають надходити різноманітні поживні речовини в кількостях, необхідних для нормальної життєдіяльності.

Раціональне харчування передбачає вживання до 600 різноманітних харчових речовин. Усі вони поділяються на 6 основних груп: білки, жири, вуглеводи, мінеральні речовини, вітаміни, вода.

Білки є основним матеріалом для розвитку, ремонту та збереження тканин тіла. Також вони є джерелом енергії під час навантажень. Рекомендовані норми споживання білків залежить від маси та складу тіла людини і повинні становити 0,8 г/кг маси тіла.

Жири підвищують смакові якості їжі, адсорбуючи та затримуючи запах. Саме тому вони повинні бути присутні в нашому раціоні. Надмір жирів в організмі затримує ріст, знижує стійкість до інфекційних захворювань, порушує обмін речовин, може призвести й до ожиріння.

Важливий компонент їжі й вуглеводи. Тому їх потрібно у 4 рази більше, ніж білків чи жирів. Прості вуглеводи (глюкоза, сахароза, фруктоза) мають головним чином енергетичне значення, складні – крохмаль, клітковина – сприяють нормальному травленню їжі і обміну речовин.

5 % тіла – це мінеральні компоненти: кальцій, калій, натрій, магній, залізо, фосфор, йод, цинк. Вони головним чином є будівельним матеріалом кісток.

Вітаміни А, В, С, Д, Е, К, Р та інші відіграють важливу роль у збереженні здоров’я, а тому необхідно збагачувати і урізноманітнювати їжу.

 

2. Люди, які мають великі фізичні навантаження (спортсмени ігрових видів спорту, бігуни, велосипедисти), повинні споживати в 1,5-2 рази більше їжі і відповідно харчуватися. Калорійність їжі не повинна перевищувати 200-250 ккал. І вона має складатися, головним чином з продуктів, що містять вуглеводи, які легко засвоюються. Вуглеводи є основним джерелом енергії, особливо при виконанні фізичних навантажень, високої інтенсивності. Основним джерелом вуглеводів є фрукти, овочі, молоко, зернові й солодощі.

Їсти треба принаймі за дві години перед початком навантаження.

В жарку пору року особлива увага повинна надаватися питному режиму. Сучасна точка зору така: тільки достатнє споживання рідини здатне забезпечити теплову адаптацію організму при фізичних вправах. Найбільш оптимальними є фруктові напої, соки, мінеральні води.

Вода, яка знаходиться в людському організмі, сприяє віддачі тепла, яке утворюється під час виконання фізичного навантаження. Вона також транспортує кисень, вуглеводи, білки до різних тканин, підтримує нормальний тиск крові, що забезпечує нормальне функціонування серцево – судинної системи.

Вода становить понад 65% загальної маси людського тіла. Щодоби цей “резервуар” у тілі належить поповнювати 2-2,5 літрами рідини у вигляді напоїв і з різними продуктами.

Без води людина вмирає значно швидше ніж без будь – якої іншої поживної речовини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Куріння

 

Учень  1.Чому підлітки тягнуться до цигарки?

Насамперед тому, що це “заборонений плід”.

Крім того, вони вважають, що це їм надає дорослого вигляду. Цигарка – зовнішня ознака того, що вони перестали бути дітьми.

Учені з’ясували, що діти швидше піддаються цій спокусі:

  • коли батьки курять;
  • коли друзі курять;
  • коли підлітки вступають до вузу;
  • коли вони йдуть працювати (в критичному віці), і переймають погану звичку від дорослих.

За даними незалежних соціальних досліджень, в Україні курять більше половини чоловіків, майже 30 % жінок і майже 40% дітей та підлітків.

 

2. У тютюновому листі міститься більше як 3800 хімічних речовин. Серед них смоли, органічні кислоти, ефірні масла, вуглеводи, білки, солі важких металів. Та найбільш біологічно активними і досить отруйними є нікотин.

 

А зараз ми пропонуємо вам казку – феєрію “Коли б ми могли говорити”. В ній показано негативний вплив куріння на організм людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Що змушує підлітків вживати алкоголь?

Вживаючи алкогольні напої, хлопець чи дівчина намагається таким чином втекти від труднощів. Часто діти не вміють вирішувати конфліктних ситуацій, не вірять у свої сили, у них знижена самооцінка. Це проблема батьків, адже їхній обов’язок – підтримати сина чи доньку, навчити їх давати собі раду.

Сучасні батьки надто зайняті своїми справами й намагаються компенсувати брак уваги матеріальними благами, які підліток сприймає як належне, але почувається самотнім.

Усе те, чого не додали батьки, дитина шукає в компанії однолітків. Тут отримують досвід та “виливають душу”. Якщо в компанії підлітків прийнято вживати алкоголь – всі її члени рано чи пізно стануть заручниками зеленого змія.

 

Це потрібно знати…

  1. Під дією алкоголю у підлітка:
    •           порушується функція головного мозку, тому переоцінюються можливості й недооцінюється складність ситуації;
    •           порушується розумова і фізична працездатність, увага, маскується втома;
    •           порушується координація рухів, їх точність, різко збільшується час і знижується швидкість рухової реакції;
    •           відбуваються зміни у структурі статевих клітин;
    •           спостерігається дратівливість, емоційна нестабільність, поганий сон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Алкоголь належить до групи наркотиків – специфічних отрут.

Алкоголь, як і наркотики – це зло, що негативно діє як на суспільство в цілому, на розвиток економіки, культури, так і на кожну людину зокрема.

Скільки б вишуканих страв не стояло на святковому столі, якщо на ньому не буде пляшки вина чи горілки, забава вважається невдалою.

Але останнім часом звеселяючі душу напої стали для багатьох не доповненням, а основним компонентом свята. В Україні офіційно зареєстровано 700 тисяч залежних від алкоголю людей. Насправді ж їх значно більше. Та найгірше, що до полону зеленого змія потрапляють діти. За результатами досліджень, які провела всесвітня організація охорони здоров’я, 40% українських підлітків щонайменше раз на місяць вживають алкогольні напої. А близько 25% немовлят всмоктують алкоголь з молоком матері. Від так, Україна стала світовим лідером за масштабами підліткового алкоголізму!

Підлітки у яких ще не сформовані психіка і фізична статура, спиваються значно швидше за дорослих. Якщо ж чоловікові або жінці, старшим за 20 років, щоб стати залежним, потрібно від 3 до 7 років, то дитині достатньо 12 місяців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Термін “наркоманія” походить від двох грецьких слів: “нарке” – оціпеніння, оніміння і “манія” – безумство, божевілля. Наркотики – це вкрай небезпечні збадьоруючі засоби. Одні палять цигарки з “травкою”, інші п’ють саморобні коктелі, треті роблять ін’єкції, четверті… Цей перелік можна було б продовжити, та фінал у всіх любителів наркотиків один – зруйноване здоров’я, скалічене життя…

90% хворих, які лікуються від наркоманії, стверджують, що ніколи б не ступили на цю стежку, якби знали, що їх чекає в майбутньому.

Наркотики цілком виправдовують свою другу назву, яка закріпилася за ними в цілому світі – “біла смерть”. Адже від наркотичних засобів людина деградує у 15-20 разів швидше, ніж від алкоголю.

Вони атрофують мозок, руйнують кров, у тих, хто вдихає їх разом із цигарковим димом, виникають злоякісні пухлини дихальних шляхів.

Людина, яка раз спробувала наркотики, як правило, повертається до цього заняття ще і ще, постійно втішаючи себе ілюзією, що при першому ж бажанні зможе покінчити з цією згубною пристрастю. Але з тенет “білої смерті” вирватись дуже і дуже нелегко.

 

Позбавитись залежності від нікотину, алкоголю, наркотиків можна лише спільною наполегливою роботою залежного від цих речовин, лікаря, психолога і родини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наш урок я б хотів закінчити такою дуже повчальною історією – легендою.

 

Легенда “Ти ж знав”

В одному індіанському племені монахів випробовували на зрілість самотністю. Цим  вони мали довести самі собі та спільноті, що готові стати справжніми воїнами.

У часи випробування один з цих юнаків опинився посеред гарної квітучої долини. Оглядаючи гори, які оточували цю долину, юнак побачив одну стрімку вершину, вкриту сліпучо – білим снігом. “Поміряюся з тією вершиною” – подумав він.

Юнак одягнув сорочку зі шкіри зубра, на плече накинув плащ і почав спинатися на гору.

Діставшись вершини, юнак побачив під собою цілий світ: прекрасні краєвиди, безмежний простір. Його серце сповнилося гордості.

Раптом він почув біля своїх ніг якесь шелестіння. Подивився і побачив змію. Хотів відскочити, але змія заговорила:

– Вмираю… Тут надто зимно для мене і немає поживи… Візьми мене під свою сорочку і занеси в долину.

– Ні, відповів юнак, – знаю вашу породу. Ти – гримуча змія. Якщо візьму тебе, ти вкусиш мене – і я помру.

– Ні! Навіть не думай так! – відповіла змія.

– З тобою я не буду так поводитися. Якщо мені допоможеш, не вчиню тобі жодного зла.

Юнак і далі відмовлявся, але змія вміла добре переконувати. Врешті – решт він узяв її під сорочку і поніс із собою. Коли вони вже спустилися в долину, юнак обережно поклав її на землю. Несподівано змія скрутилася, кинулася на хлопця і вкусила його в ногу.

– Ти ж мені обіцяла! – закричав він.

– Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене з собою, – сказала змія й поповзла собі геть.

Ця історія присвячується всім, хто піддається таким спокусам, як наркотики, алкоголь, сигарети. “Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене з собою”.

Одна приказка каже: “Є каяття, та нема вороття”. А друга: “Що посієш, те й пожнеш”, – і це насправді так!

 

Вчитель   Отже, любі діти, пам’ятайте, ваше здоров’я – у ваших руках:

  • уникайте шкідливих звичок;
  • дотримуйтесь основних правил здорового способу життя.

 

 

А ще я хочу побажати всім здоров’я і щастя!!!

 

 

 

 

 

І група

Харчування

 

 

 

 

 

 

 

ІІ група

Куріння

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ група Алкоголь і наркотики

 

 

doc
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку