Комунальний заклад
«Харківська спеціальна школа №8»
Харківської обласної ради
ВИХОВНА ГОДИНА
«Здоров'я збережи. Палінню скажи НІ!»
Підготувала:
вихователь,
спеціаліст І категорії
Брусенко Л.В.
м. Харків - 2020 р.
Мета:
Хід заходу
І Організація групи
Вихователь. Подивіться мені в очі, погляньте одне на одного, посміхніться. І з цих промінчиків добра, що заіскрились на ваших обличчях, ми розпочнемо виховну годину.
- А працювати ми будемо за таким девізом:
Не просто слухати, а чути.
Не прости дивитися, а бачити
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно і плідно працювати (Хто згодний, той поплескає в долоні).
ІІ Основна частина
Вихователь. Уявіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами з'явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов:
Вправа 1. Дискусія «Яка дорога є найкращою?»
1) Першою дорогою підеш - велике багатство знайдеш, та здоров'я втратиш.
2) Другою дорогою підеш - половину багатства знайдеш, та половину здоров'я втратиш.
3) Третьою дорогою підеш - нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.
- Якою дорогою ви підете? (Відповіді дітей)
Отже, сьогодні поговоримо з вами про здоров'я.
Вправа 2 «Склади прислів’я» (Робота в групах)
"Здоров'я - це найдорожчий скарб"
"Здоров'я за гроші не купиш"
- Як поводиться дитина коли вона здорова?
- Який висновок ви можете зробити? (Здоров'я – це найдорожче, що має людина. Його потрібно берегти з дитинства, тобто дотримуватися здорового способу життя).
Вихователь. А що ж таке здоровий спосіб життя? (це сукупність звичок людини, наприклад вранці ми чистимо зуби, прибираємо ліжко, робимо ранкову зарядку, і всі ці справи ми робимо автоматично, майже не замислюючись; можна сказати що у нас сформувались певні звички)
Вправа 3. «Мікрофон»
Вихователь. В кожного з вас якась є звичка, згадайте її і назвіть. (Відповіді дітей)
- Тобто, звички бувають корисні і шкідливі. Шкідливі звички назвали так тому, що вони небезпечні для здоров'я, наприклад, деякі діти мають погану звичку смоктати і гризти дрібні предмети, пальці й нігті. Не гарно човгати ногами. Шкідливою також є звичка горбитись. Та найбільше зашкоджують здоров'ю людей: паління, вживання алкогольних напоїв.
Вихователь. Зараз ми більше з вами поговоримо про шкідливу звичку - паління. Тобто звичку що шкодить особистому здоров'ю, та здоров'ю інших людей. І мета нашого заходу - усвідомити, що здоров'я треба берегти, а палінню сказати НІ!"
Інформаційна хвилинка. Паління цигарок – одна з найшкідливіших звичок, що негативно впливає на здоров’я не тільки самих курців, але й оточуючих. В одній цигарці міститься дуже багато шкідливих речовин: нікотин, клей, миш'як, чадний газ, метанол та інші отрути.
Вихователь. За допомогою наступної вправи ми спробуємо утворити асоціативний кущ та зрозуміти, на що впливає паління. Яку шкоду завдає організму. (Вихователь дітям роздає пелюстки з написами понять шкоди від паління.
Кожна дитина по черзі читає напис пелюстки та прикріплює її до дошки, утворюючи асоціативний кущ. Вихователь разом з дітьми підсумовує зміст негативного впливу паління на організм).
Вправа 4. «Асоціативний кущ»
Ще паління забруднює повітря. А чисте повітря – дуже корисне для нашого організму. Зараз ми в цьому переконаємося.
Дихальна гімнастика.
Вправа 4. «Запахи лісу».
В.П.: встати прямо, ноги на ширину плечей. Підняти голову до гори – вдихнули аромат ялинок, видихнули; опустити голову – вдихнули аромат травички – видихнули; повернути голову вправо – вдихнули аромат квітів, повернули голову вліво – вдихнули аромат духмяних лісових ягід.
Гра 5. «Так чи Ні».
Інструкція. Діти обирають сигнальну картку, згідно звичкам: синя картка – шкідлива звичка, червона – корисна звичка.
Вихователь. Шкідливі звички-це:
а)мити руки з милом перед їдою;
б)палити;
в)вранці і ввечері чистити зуби;
г)вживати алкогольні напої;
д)піклуватися про чистоту свого одягу;
е)човгати ногами;
є)смоктати пальці;
ж)самостійно чистити взуття;
з)класти всі речі на свої місця;
и)грати в рухливі ігри;
і)гризти нігті.
Фізкультхвилинка.
А ми зовсім не втомились!
Вправо, вліво подивились.
Встали. Спину розігнули.
Руки вгору підтанули.
Опустили їх на боки
Та надули свої щоки.
Видихнули та присіли,
Підстрибнули і на місце сіли.
Вправа 6. «9 способів сказати НІ»
Вправа 7. «Шлях до здоров'я»
Вихователь. Ми з вами ще у лісі. Щоб вийти з нього потрібно зробити декілька кроків. На підлозі розкладені сліди у формі стежки. На кожному слідочку записані слова, що означають фактор зміцнення здоров'я. Будемо крокувати з вами по цих слідах, проговорювати фактори та усвідомлювати, що потрібно для того, щоб бути здоровим.
Загартування.
Здорове харчування.
Дотримання режиму дня.
Рухливі ігри.
Свіже повітря.
Не курити.
Не вживати алкоголь.
Підсумок.
Вихователь.
Сьогодні ми вели розмову
Як всім здоров'я зберегти:
І щоб життя було чудовим,
Зоровим треба бути, щоб рости.
Здоровям бачу сяють ваші личка,
Тож дайте відповідь мені:
Що скажете шкідливим звичкам?
Діти. Шкідли вим звичкам скажем Ні!