«Усмішка-запорука здоров’я.»

Про матеріал
Мета:вчити учнів диференціювати внутрішній психічний стан;формувати уявлення про вплив настрою на здоров’я людини та її оточення,комунікативні навички та вказати на значення усмішки для збереження здоров’я;активізувати відчуття,що виникають після природної доброзичливої усмішки;розвивати в учнів комунікативні вміння та вміння налагоджувати контакти з людьми,виховувати уважність,спостережливість,фантазію;коригувати пізнавальну діяльність учнів за допомогою вправ;виховувати прагнення до пізнання й самовдосконалення,дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.
Перегляд файлу

«Усмішка-запорука здоров’я.»

          Мастер клас тренінгового заняття

з основ  здоров’я.

   Мета:вчити учнів диференціювати внутрішній психічний стан;формувати уявлення про вплив настрою на здоров’я людини та її оточення,комунікативні навички та вказати на значення усмішки для збереження здоров’я;активізувати відчуття,що виникають після природної доброзичливої усмішки;розвивати в учнів комунікативні вміння та вміння налагоджувати контакти з людьми,виховувати уважність,спостережливість,фантазію;коригувати пізнавальну діяльність учнів за допомогою вправ;виховувати прагнення до пізнання й самовдосконалення,дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.

   Обладнання: дзеркало,портрети дітей із різним настроєм та відповідні маски,ватман,ножиці,клей,фломастери,фотографії усмішок друзів та знайомих,іграшковий мікрофон,релаксаційна музика.

                        Хід заняття.

1.Ознайомлювально-підготовчий етап.

Мета: зняти емоційне напруження,створити позитивну ауру для проведення заняття. /лунає спокійна музика./

 1.Релаксація «Веселка»

Сядьте так, як вам зручно. Заплющіть очі та слухайте мій голос. Уяви собі,що ти лежиш на зеленій травичці під чистим небом,гріє ясне сонечко,тобі спокійно і тепло./Пауза./Ти дивишся вгору і бачиш велику райдугу,вона виблискує різними кольорами: червоним,оранжевим,жовтим,зеленим,блакитним,синім,фіолетовим. Ця веселка не проста,а чарівна.Вона спускається з неба на землю і ось вона біля тебе випромінює чарівне світло,яке наповнює твоє тіло теплом і спокоєм.Відчуй,як це світло зігріває тебе і ти заспокоюєшся./Пауза./Із цим світлом ти відчуваєш себе

сильним,веселим,щасливим,найкращим…

У кожного своя веселка.Може твоя пахне квітами,а може,шоколадом…

Привітайся з нею,усміхнися до неї./Пауза./ І запам’ятай,що тепер у тебе є власна веселка.Ти можеш повернутися до неї,коли тобі знадбиться її допомога і підтримка. А зараз потягнися,розплющ очі й усміхнися собі й мені.

  2.Повідомлення теми та мети заняття.

  3.Бесіда.

  -Поглянь будь ласка на моє чарівне дзеркальце.А знаєш,чому воно чарівне?/Відповідь дитини./

 -Бо в ньому можна побачити найцінніший скарб нашої планети./Дитина дивиться у дзеркальце./

 -І кого ти там побачив? /Себе./

 -А ти хто? /Людина./

 -Отже,найцінніший скарб нашої планети-людина.А чи знаєш ти,який найцінніший скарб людини?/Відповідь дитини./

 -Можливо,гроші,цукерки,автомобілі,будинки… А чому ти так думаєш?/Міркування дитини./

 -Я також із тобою згодна,що міцне здоров’я- найцінніший скарб людини.

   4. Слухання й аналіз вірша  «Хто здоровий,той сміється…»

    Хто здоровий,той сміється.                           Він уміє працювати,

    Все йому завжди вдається,                           Вчитись і відпочивати.

    Радість б’ється в нім щоднини –

    Це ж чудово для людини!                             Бо здоров’я – це прекрасно.

                                                                                    Здорово,чудово,ясно!

     Хто здоровий,той не плаче.                          І доступні для людини

     Жде його в житті удача.                                 Всі дороги і стежини!

  Бесіда.

  • А ти згодний зі словами із вірша,що хто здоровий,той сміється?
  •  А чому?/Міркування дитини./
  • Давай візьмемо наше чарівне дзеркальце й усміхнемось.
  • Легко тобі було усміхатись?
  • А може боляче?

ІІ. Інформаційний етап.

Мета:формувати уявлення учнів про вплив настрою на здоров’я людини та її оточення; указати на значення усмішки для збереження здоров’я.

1.Відгадування загадки.

Вихователь. «Її не можна оцінити,бо вона безцінна.Вона збагачує тих,хто її отримує,не збіднюючи тих,хто її дарує.Вона триває одну мить,а пам’ять про неї часто зберігається надовго. Немає таких багатих,які могли б прожити без неї, і немає таких бідних,які не могли її дарувати. Вона створює щастя в домі,доброзичливу атмосферу на роботі і є паролем для друзів. Разом із цим її не можна ні купити,ні випросити,ні позичити,ні вкрасти,бо вона втратить свою цінність,якщо не буде йти від чистого серця.»

  • Так що ж це?/Відповідь дитини./
  • Звичайно,це усмішка!Отже поговоримо про неї.

 2.Розповідь вихователя про значення усмішки для здоров’я людини.

 - Коли людина сміється,у неї добре працює весь організм.Насамперед змінюється дихання:воно стає коротким,переривчастим і глибоким.Відбувається повна вентиляція легень,а отже,більше кисню надходить у мозок.Поліпшується настрій, з’являється почуття блаженства,утіхи.Крім того,у крові збільшується кількість так званого «гормона радості».Отже,завдяки сміху організм звільнюється від перенапруження,знімається головний біль,нормалізується тиск,серце починає працювати у нормальному ритмі. Щоб бути спокійним,розсудливим,енергійним,сміятися варто хоча б- 10 хвилин щодня,що ми зараз і зробимо.

3.Читання дитячих усмішок.

Ідея.                                                                 Творчий.

Каже вчитель учню:                              - Я,напевно,дуже творчий,-           

  • Пишеш гірше й гірше!                     Каже Владік Олі.
  • Є помилок грубих                             -Мати кожен день торочить:
  • В тебе значно більше.                     Що ти витворив у школі?
  • Грубих буде менше! –

Є ідея в Міші.

  • Певно, треба букви                                  Більше.

Всі писать дрібніші.                        – Дайте нам горішків жменю,-

                                                             просить внук дідуся.

                                                                    -Он,горішки на столі є.

                                       Хлопче,не лінуйся.

                                                             Дідо каже:-Сам візьми-но ти,онучку,ліпше.

                                                        -Краще ви,дідусю,дайте.Ваша жменя більша.

 

4.Практикум.

Вихователь.Усмішка має бути щирою,сердечною,сповненою доброти.Вона не має бути лукавою,сердитою,зрадливою,нещирою…

Якщо ти не відчуватимеш бажання усміхатися,то на такий випадок я тобі запропоную кілька вправ.

Вправа1. «Мугикання улюбленої мелодії.»

Якщо ти наодинці,можеш мугикати улюблену мелодію.Слова не вимовляєш,губи не розмикаєш,а мугикаєш із закритим ротом./Демонстрація вихователем./

Вправа2. «Щасливий вихід із дому.»

Людина з природною,приємною усмішкою стає бадьорою,веселою.Вона поліпшує настрій не тільки собі,але й оточуючим.Отже,коли ти виходиш із дому,то поводься так,ніби ти найщасливіший у світі.Це поліпшить тобі настрій і обов’язково зробить тебе щасливим.Подивися в дзеркало,підніми голову,розпрям плечі,усміхнися і кілька разів скажи: «Я – щасливий!» - ще раз усміхнися і виходь із дому./Тренування./

Вправа3.»  «Вгадай настрій.»

Настрій може виникати повільно,поступово,а може охопити людину швидко й раптово.Він буває позитивним чи негативним,стійким,або тимчасовим,добрим чи поганим…

Позитивний настрій робить людину енергійною,бадьорою,веселою й активною.Будь яка справа з хорошим настроєм вдається.Із поганим настроєм – усе навпаки./Демонстрація емоцій дітей./

Вправа4. «Ха-ха,хо-хо,хи-хи.»

Щоб виконати цю вправу,потрібно встати і промовити кілька разів звуки сміху «ха-ха,хо_хо,хи-хи…»,дихаючи під час цього переривчасто.замість одного вдиху-видиху робити три-чотири./Демонстрування вихователем./

Наші пращури вважали,що ці звуки виганяють духів різних хвороб.

Вправа5. «Добери до кожної маски відповідний портрет.»

/Учні добирають маски до облич дітей./

5.Значення компліменту для людини.

Вихователь. А чи знаєш ти,що таке комплімент?/Відповідь дитини./

Комплімент-це особлива форма похвали,вираз схвалення,поваги,визнання або захоплення;люб’язності,приємні слова,утішний відгук.КОМПЛІМЕНТ-це простий,але сильний засіб,що допомагає встановлювати гарні відносини з іншими людьми.Компліменти говорять із різних причин,але всі вони здебільшого приносять задоволення і піднімають настрій людини.Важливо бути чесними і відвертими,кажучи компліменти,тоді він буде щирим.Крім того,уважність і вміння помічати хороші якості в інших допомагає помічати більше хорошого у нас самих.

6.Гра «Так чи ні.»

Вихователь.Я буду читати речення,а ви скажете-є вони компліментами чи ні?

1.Ольго Іванівно,які у вас красиві очі!

2.Толю,які в тебе довгі вуха!

3.Ніно,ти струнка,як берізка!

4.Друже,ти ходиш,як ведмідь!

5.Світланко,ти працьовита,як бджілка!

6Вікторе,ти впертий,як віслюк!

7.Сестричко,яке у тебе гарне та довге волосся!

ІІІ.Підбиття підсумків.

1.Вправа «Створення колажу.»

Вих-ль. «Колаж»походить від французького слова,що означає «наклеювання.»Колаж-це технічний прийом в образотворчому мистецтві,коли на будь-яку основу наклеюють різні за кольором і фактурою шматочки матеріалів.Здебільшого використовуються вирізані картинки,фотографії,папір різного кольору і фактури,а також тканина,фольга тощо- залежить лише від фантазії творця.У колажах чудово виглядають різні підписи і дотепні коментарі.Справжній колаж-це створений уручну.Справа ця абсолютно нехитра.Фотографії,вирізки з глянцевих журналів,кольоровий і обгортковий папір різних забарвлень і фактур,однотоний папір для фону,шпалери,ножиці,клей і ФАНТАЗІЯ-от і все,що нам знадобиться.А перед тим,як почнемо створювати колаж,повторимо правила користування ножицями та клеєм.

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ НОЖИЦЯМИ.

1.Ножиці-це небезпечний інструмент.Поводитись із ним треба обережно.

2.На робочому місці поклади ножиці так,щоб вони не виступали за край парти.

3.Не тримай ножиці вістрями догори.

4.Не ріж на ходу.Під час різання не вставай із місця.

5.Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6.Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так,щоб він не потрапляв на лінію різання.

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ КЛЕЄМ.

1.Клей слід наносити пензликом від середини до країв.

2.При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3.Для притискання елементів аплікації і витирання рук варто користуватися серветкою.

4.Завершивши роботу,клей потрібно щільно закрити,пензлик і посуд помити.

Колективне виготовлення колажу «УСМІШКА-ЗАПОРУКА ЗДОРОВ’я.»

Учениця1.Як зробити день веселим.

Ти прокинься рано-вранці,лиш над світом сонце встане,

Привітайся з ластівками,з кожним променем ласкавим.

Сам гарнесенько умийся,сам швиденько одягнися,

Підійди до тата й мами і скажи їм: -Добрий ранок!

Усміхнися всім навколо:небу,сонцю,квітам,людям –

І тоді обов’язково день тобі-веселим буде.                А.Костецький.

Учень2.Здрастуй,сонечко!

Я всміхаюсь сонечку:-Здрастуй,золоте!

Я всміхаюсь квіточці: -Хай вона цвіте.

Я всміхаюсь дощику:-Лийся,мов з відра.

Гостям усміхаюся,зичу їм добра.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Kulkina Elena
Пов’язані теми
Основи здоров’я, 5 клас, Майстер-класи
Інкл
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку