Урок . Тема"Мережа Інтернет та її використання.Правила безпеки в інтернеті "

Про матеріал
Урок. Використання мережі Інтернет .служба Інтернету, що повязуєвеб-сторінки в усьому світі. Сторінки з’єднані через посилання одна на одну. Це схоже на гігантську павутину. Для доступу до Інтернету потрібні програми, що встановлюються на комп'ютер. Однією з таких програм є браузер.Кожна веб-сторінка з пошуковою системою містить рядок для введення пошукової фрази.
Перегляд файлу

 Клас 5  Дата_________

Тема: Пошук інформації в Інтернеті. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету

Мета:

  • навчальна: сформувати вміння наводити приклади пошукових систем; удосконалювати вміння дотримуватися правил безпеки під час використання Інтернету; формувати вміння шукати дані в Інтернеті;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

 Сьогодні на уроці ми перевіримо домашнє завдання, дізнаємося як правильно здійснювати пошук в Інтернеті та виконаємо практичне завдання.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

IV. Актуалізація опорних знань

Оцінити правильність твердження.

  1. Комп’ютерна мережа може складатися з одного комп’ютера
  2. Комп’ютерна мережа складається не лише з комп’ютерів, але й інших пристроїв
  3. Комп’ютери з’єднується між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв
  4. Локальна мережа — це завжди маленька мережа, яка об’єднує невелику кількість комп’ютерів
  5. Глобальна мережа об’єднує весь світ
  6. Модем — це зовнішній пристрій, що приєднується до комп’ютера

V. Мотивація навчальної діяльності

— В наш час все більше людей стають активними користувачами мережі Інтернет. Сьогодні Інтернет — це сховище великої кількості інформації. Саме тому дуже важливо навчитися правильно формулювати запити для пошуку інформації та оцінити її.

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.

Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.

Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.

Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.

Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.

Всесвітнє павутиння — це сукупність пов'язаних між собою електронних документів, що містяться на комп’ютерах, розташованих у всьому світі.

У такий спосіб формується інформаційний простір ресурсів Інтернету — веб-простір.

WWW(WorldWideWeb) – служба Інтернету, що повязуєвеб-сторінки в усьому світі. Сторінки з’єднані через посилання одна на одну. Це схоже на гігантську павутину.

Для доступу до Інтернету потрібні програми, що встановлюються на комп'ютер. Однією з таких програм є браузер. Наприклад:

 Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).

Для перегляду веб-сторінки потрібно в адресний рядок ввести адресу ресурсу.

 

 

Найпростіше знайти інформацію, якщо відома адреса потрібного ресурсу. Однак досить часто така адреса невідома. Тоді використовують спеціальні сайти — пошукові системи.

Пошукова система — це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.

Кожна веб-сторінка з пошуковою системою містить рядок для введення пошукової фрази.

У рядок пошуку вводять ключові слова — слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, обирають інструмент Пошук або натискають клавішу Enter.

Ключові слова — слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.

Алгоритм пошуку у мережі Інтернет

 

   

 

 

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ.Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Завдання 1. Знайди у мережі Інтернет інформацію:

  • Прогноз погоди на завтра
  • Що таке фейк?
  • Яку назву мав першийукраїнський штучний супутник Землі?

Завдання 2. Визнач, чи є фейком інформація:

  • Вага Марсу приблизно вдесятеро менше Землі
  • Перший політ людини на Марс заплановано на березень 2020 року.
  1. Вправи для очей.

VIІІ. Узагальнення та систематизація знань

Вибрати правильну відповідь

  1. Пошукові системи – програми, що:
    1. Призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами
    2. Використовуються для пошуку лише зображень
    3. Використовуються лише для пошуку музики
  2. Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають:
    1. Визначними
    2. визначальними
    3. Пошуковими
    4. Ключовими
  3. Для того шоб отримати відомості про видатного вченого в галузі інформатики В. Глушкова, у рядку пошуку слід ввести ключові слова:
    1. Відомості про видатного вченого
    2. В. Глушков
    3. Інформатика
  4. Загальновідомими є пошукові системи:
    1. Яндекс
    2. Твітер
    3. Фейсбук
    4. Google
    5. Instagram

ІX. Домашнє завдання

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

X. Підсумки уроку

Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.

1. Що сьогодні дізналися нового?

2. Чого навчилися?

3. Що сподобалось на уроці, а що ні?

4. Чи виникали труднощі?

XІ. Оцінювання роботи учнів

1

 

docx
Додано
7 січня 2022
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку