Клас 5 Дата_________
Тема: Пошук інформації в Інтернеті. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
Сьогодні на уроці ми перевіримо домашнє завдання, дізнаємося як правильно здійснювати пошук в Інтернеті та виконаємо практичне завдання.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
IV. Актуалізація опорних знань
Оцінити правильність твердження.
V. Мотивація навчальної діяльності
— В наш час все більше людей стають активними користувачами мережі Інтернет. Сьогодні Інтернет — це сховище великої кількості інформації. Саме тому дуже важливо навчитися правильно формулювати запити для пошуку інформації та оцінити її.
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.
Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.
Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.
Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.
Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.
Всесвітнє павутиння — це сукупність пов'язаних між собою електронних документів, що містяться на комп’ютерах, розташованих у всьому світі.
У такий спосіб формується інформаційний простір ресурсів Інтернету — веб-простір.
WWW(WorldWideWeb) – служба Інтернету, що повязуєвеб-сторінки в усьому світі. Сторінки з’єднані через посилання одна на одну. Це схоже на гігантську павутину.
Для доступу до Інтернету потрібні програми, що встановлюються на комп'ютер. Однією з таких програм є браузер. Наприклад:
Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).
Для перегляду веб-сторінки потрібно в адресний рядок ввести адресу ресурсу.
Найпростіше знайти інформацію, якщо відома адреса потрібного ресурсу. Однак досить часто така адреса невідома. Тоді використовують спеціальні сайти — пошукові системи.
Пошукова система — це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.
Кожна веб-сторінка з пошуковою системою містить рядок для введення пошукової фрази.
У рядок пошуку вводять ключові слова — слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, обирають інструмент Пошук або натискають клавішу Enter.
Ключові слова — слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.
Алгоритм пошуку у мережі Інтернет
VІ. Фізкультхвилинка
VІІ.Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
Завдання 1. Знайди у мережі Інтернет інформацію:
Завдання 2. Визнач, чи є фейком інформація:
VIІІ. Узагальнення та систематизація знань
Вибрати правильну відповідь
ІX. Домашнє завдання
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
X. Підсумки уроку
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
1. Що сьогодні дізналися нового?
2. Чого навчилися?
3. Що сподобалось на уроці, а що ні?
4. Чи виникали труднощі?
XІ. Оцінювання роботи учнів
1