Урок. Тема : «Міф про Прометея»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з міфом про Прометея, розвивати вміння аналізувати міфи, знаходити моральні уроки та розуміти їхню символіку. План уроку: 1. Організаційний момент (2 хвилини) Привітання учнів, перевірка присутніх. 2. Актуалізація знань (5 хвилин) o Запитати учнів, що вони знають про грецьких богів і міфи. o Обговорити, чому міфи важливі для розуміння культури давніх народів. 3. Оголошення теми та мети уроку (3 хвилини) Сьогодні ми ознайомимося з одним із найвідоміших грецьких міфів — міфом про Прометея, героя, який приніс людям вогонь. 4. Вивчення нового матеріалу (15 хвилин)
Перегляд файлу

Клас: 6-й Урок №5

 Тема уроку: «Міф про Прометея»


Мета: ознайомити учнів з міфом про Прометея, розвивати вміння аналізувати міфи, знаходити моральні уроки та розуміти їхню символіку.

План уроку:

  1. Організаційний момент (2 хвилини)
    Привітання учнів, перевірка присутніх.
  2. Актуалізація знань (5 хвилин)
    • Запитати учнів, що вони знають про грецьких богів і міфи.
    • Обговорити, чому міфи важливі для розуміння культури давніх народів.
  3. Оголошення теми та мети уроку (3 хвилини)
    Сьогодні ми ознайомимося з одним із найвідоміших грецьких міфів — міфом про Прометея, героя, який приніс людям вогонь.
  4. Вивчення нового матеріалу (15 хвилин)
    • Розповідь учителя про Прометея: Прометей був титаном, який любив людей. Він вирішив подарувати їм вогонь, який до цього часу був доступний лише богам. Прометей викрав вогонь з Олімпу і приніс його людям, щоб вони могли зігріватися, готувати їжу і жити краще. Зевс, верховний бог, розгнівався на Прометея за це і вирішив його жорстоко покарати. Він наказав прикувати Прометея до скелі, і щодня орел клював його печінку, яка відновлювалася щоночі. Цей міф має глибокий символічний сенс: Прометей уособлює боротьбу за свободу, знання та допомогу людству, навіть коли це потребує самопожертви.

Ось коротка версія міфу про Прометея для дітей 6 класу:

Прометей був титаном у грецькій міфології, який любив людей і хотів допомогти їм. Одного разу він вирішив зробити великий подарунок людям – подарувати їм вогонь, який вони до того часу не мали. Вогонь був дуже важливим, оскільки давав тепло, світло і можливість готувати їжу.

Але вогонь належав лише богам, і верховний бог Зевс не хотів, щоб люди мали таку силу. Прометей, не дивлячись на заборону Зевса, викрав вогонь з Олімпу і приніс його на землю людям. Завдяки цьому люди змогли жити краще і не боятися холоду та темряви.

Однак Зевс дізнався про вчинок Прометея і дуже розгнівався. За це він покарав Прометея, прикувавши його до скелі. Щодня до Прометея прилітав орел і клював його печінку, яка зцілювалася щоночі, і так тривало дуже довго. Прометей терпів це заради людей, але зрештою його визволив герой Геракл.

Міф про Прометея вчить, що самопожертва заради добра інших – це велика чеснота, і що знання та розвиток роблять життя людей кращим.

 

  1. Читання уривків з міфу (10 хвилин)
    Прочитати адаптований уривок з міфу про Прометея, в якому описано, як він приносить людям вогонь і як його за це покарали.

Прометей був добрим титаном, який дуже любив людей. Він бачив, що вони живуть у холоді та темряві, не мають тепла і не можуть приготувати їжу. Тоді він вирішив допомогти людям — подарувати їм вогонь, який належав лише богам. Прометей знав, що Зевс, верховний бог, не дозволяє людям мати вогонь, але все ж вирішив ризикнути. Він таємно взяв іскру з Олімпу, де живуть боги, і приніс її на землю.

Завдяки Прометею люди навчилися користуватися вогнем: вони могли зігріватися, готувати їжу та освітлювати свої домівки.

Коли Зевс дізнався про це, він дуже розгнівався. Як покарання, він наказав прикувати Прометея до великої скелі високо в горах. Щодня до Прометея прилітав орел і клював його печінку, але вона щоночі відновлювалася, і так продовжувалося довгий час. Прометей терпів ці муки заради того, щоб люди могли жити краще.

Зрештою, відважний герой Геракл визволив Прометея, розірвавши його кайдани і перемігши орла.

Цей міф показує важливість самопожертви, любові до людей і прагнення до знань, навіть якщо це потребує сміливості і терпіння.

 

  1. Обговорення (10 хвилин)
    • Чому Прометей вирішив допомогти людям, навіть знаючи, що це може розлютити Зевса?
    • Які позитивні якості має Прометей?
    • Чого можна навчитися з цього міфу? Як цей міф можна пов'язати з сучасністю?
  2. Фізкультхвилинка (3 хвилини)
    Легка руханка для розслаблення та відпочинку.

Закріплення знань (10 хвилин)
Учні відповідають на питання:

  Що символізує вогонь у міфі про Прометея? Вогонь у міфі про Прометея символізує знання, прогрес і цивілізацію. Він дає людям можливість зігріватися, готувати їжу та створювати інструменти, що дозволяє їм розвиватися і будувати цивілізацію. Також вогонь є символом божественної сили і мудрості, яку Прометей передав людям, навіть незважаючи на заборону богів.

  Чому Зевс був проти того, щоб люди мали вогонь? Зевс був проти того, щоб люди мали вогонь, оскільки він не хотів, щоб вони стали сильнішими і розумнішими. Зевс прагнув зберегти контроль над людьми і вважав, що вогонь дасть їм занадто велику владу. Він хотів тримати людство в підкоренні, щоб вони залежали від богів.

  Як ви думаєте, чи правильно вчинив Прометей? Прометей вчинив правильно з моральної точки зору, оскільки допоміг людям отримати те, що поліпшило їхнє життя. Він проявив самопожертву, навіть знаючи, що його за це покарають. Прометей був захисником людства, тому його дії можна розглядати як героїчні, хоч і викликані непокорою богам.

 

  1. Підсумок уроку (5 хвилин)
    Підведення підсумків: обговорити головну думку міфу та висновки, які можна зробити для себе.
  2. Домашнє завдання
    Написати короткий твір на тему: «Чому Прометей є символом героїзму та самопожертви?».

Очікувані результати:

Учні повинні зрозуміти мораль і символіку міфу, а також важливість таких якостей, як самопожертва, допомога іншим і прагнення до знань.

 

docx
Додано
20 вересня
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку