Урок 10. клас 4
Тема: Музичний театр у Великій Британії
Мета:
Музичний матеріал: Дж. Талбот, Кр. Уілдон «Чаювання Божевільного Капелюшника», «Червона королева» (із балету «Аліса в Країні Див») К/ф «Аліса в країні Див» (фрагменти). ХТД: «Як з’явився чай?» (музика і вірші А. Бінцаровської) — виконання
Тип уроку: комбінований урок.
Основні поняття: Балет, балетна пачка
Обладнання: музичний інструмент, ноти, фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.
ХІД УРОКУ
Учні входять до класу під музичний супровід
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Музичне вітання.
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
У сонячний день на чаюванні в саду Аліса бачить, як друг її батьків Льюїс Керролл перетворюється на білого кролика. Вона слідує за ним у кролячу нору, і все стає дивнішим та й дивнішим…
Повідомлення теми, мети, завдання уроку.
(Тема семестру та тема уроку записані на дошці)
3. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Пригоди Аліси в Країні чудес - це балет на три дії від Крістофера Уілдон за сценарієм Ніколаса Райта, заснованому на Пригодах Аліси в Країні чудес Льюїса Керролла. Він був замовлений Королівським балетом, Ковент-Гарден, і Національним балетом Канади, і його світова прем'єра відбулася у понеділок, 28 лютого 2011 року.
Робота заснована на відомій дитячій книзі Льюїса Керролла 1865 року Пригоди Аліси в країні чудес. Уілдона привернула фізична форма персонажів і ідеальна центральна роль для балерини: «У Королівському балеті вже є безліч повнокровних балетів. Я хотів створити щось більш легке і доброзичливе ». Він вибрав Лорен Катбертсон на головну роль Аліси як людину, здатну «захопити публіку і змусити її повірити в Алісу». Що стосується музики, Талбот пояснив, що «хотів знайти новий звук, правильний тембр для Країни чудес». У його оркестрової партитури є велика секція ударних і чотири жіночих голоси.
Джоби Талбот (народився 25 серпня 1971 г.) британський композитор. Він писав для самих різних цілей і, відповідно, в широкому діапазоні стилів, включаючи інструментальну і вокальну концертну музику, музику з фільмів і телебачення, аранжування в стилі естради і твори для танців. Тому він відомий іноді розрізненої публіці з абсолютно різних творів.
Серед видатних творів - хорові твори a cappella «Древо бажань» (2002 р) і «Шлях чудес» (2005 р); оркестрові твори Sneaker Wave (2004), Tide Harmonic (2009), Worlds, Stars, Systems, Infinity (2012) і Meniscus (2012); тема і музика для популярного BBC Two комедійного серіалу Ліга джентльменів (1999-2002); оцінки німого кіно Мешканець (1999) .
Балет Крістофера Уілдона «Пригоди Аліси в Країні Чудес» увірвався на сцену в 2011 році у вихорі фарб, сценічного чарівництва та складної, винахідливої хореографії. Музика Джобі Телбота поєднує сучасне звучання з ліричними мелодіями, які переносять до балетів XIX століття. Яскраві, екстравагантні декорації Боба Кроулі використовують всі мислимі засоби, від ляльок-маріонеток до відеопроекцій, щоб вдихнути життя в Країну Чудес.
Аліса зустрічає безліч дивовижних і миттєво впізнаваних персонажів — від навіженої Червової Дами, яка виконує сміховинну пародію на Рожеве адажіо зі «Сплячої красуні», до карткового кордебалету, загадкової Гусениці й Божевільного Капелюшника, який відбиває чечітку. Але балет не цурається й більш похмурих тем із казки Керролла: зловісна кухня, відокремлена від тіла голова Чеширського Кота і шалене чаювання представлені у всіх деталях. Цей чарівний спектакль демонструє найкращі сторони Королівського балету — хореографію світового класу плюс захопливе видовище для всієї родини.
Балет — вид сценічного мистецтва, танцювальна театральна вистава, у якій музика поряд з танцем відіграє важливу роль у розвитку сюжету і створенні відповідного настрою; синтетичний вид сценічного мистецтва, в якому зміст вистави розкривається в основному засобами танцю.
Слухання Дж. Талбот, Кр. Уілдон «Чаювання Божевільного Капелюшника», «Червона королева» (із балету «Аліса в Країні Див»)
К/ф «Аліса в країні Див» (фрагменти).
ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА
Вокально-хорова робота
Розспівування
Розучування. «Як з’явився чай?» (музика і вірші А. Бінцаровської)
4.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Як музика втілила образи героїв твору?
Доведіть, що балет —це синтез різних мистецтв.
5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ