Тема: «ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»
Якщо ви достатньо розумний,
то слід подбати про своє здоров’я,
оскільки здоров’я – це не все ,
але без здоров’я – все ніщо.
Сократ
Мета
Відпрацювання навичок мотивування здорового способу життя, постановки та досягнення мети, усвідомлення важливих життєвих принципів. Виховання гідного громадянина.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Волонтери готують сценку про лісоруба.
Плакат з висловом стародавнього філософа Сократа « Якщо ви достатньо розумний, то слід подбати про своє здоров’я, оскільки здоров’я – це не все , але без здоров’я – все ніщо».
Тип уроку узагальнення і систематизація знань
Домашнє завдання
Підручник, § 2. Зошит, проект самовдосконалення, с 12 — 14.
Орієнтовний план
Зворотний зв'язок, актуалізація теми |
3 хв. |
Стартові завдання |
7хв |
Блок 1. Вигоди здорового способу життя |
10 хв |
Блок 2. Життєві принципи, сприятливі для здоров'я |
10 хв. |
Руханка, обговорення |
5 хв. |
Підсумкові завдання, завершення уроку |
5 хв |
Зворотний зв'язок, актуалізація теми
Стартові завдання
1. Мозковий штурм:
• Як ви думаєте, чи багато людей чули про здоровий спосіб життя? (багато, майже всі)
Чи всі вони ведуть здоровий спосіб життя? (ні)
Чому? (учні називають причини, серед яких мають бути: «їм не вистачає часу», «вони не розуміють, для чого це їм потрібно»).
2. Підготовлені волонтери розігрують сценку про невдаху-лісоруба.
Запитання для обговорення:
Чи варто цьому чоловікові тратити час, щоб заточити пилку?
Чи допоможе це швидше спиляти дерево?
Чи варто людям витрачати час на ЗСЖ?
Підсумуйте!
Той, хто веде ЗСЖ, робить вигідну інвестицію у своє майбутнє. Він витрачає час на фізичні вправи, приготування корисних страв, розбудову стосунків тощо. Але завдяки цьому виконує більший обсяг роботи за коротший час і отримує додатковий «прибуток» — міцне здоров'я, хороший настрій, вірних друзів, відчуття повноти життя та успіх.
Блок 1. Вигоди здорового способу ЖИТТЯ
Слово вчителя: «Свідомий вибір на користь здорового способу життя потребує глибокого розуміння його переваг. Уявіть, що ви працюєте на телебаченні і вам треба підготувати рекламні ролики про переваги здорового способу життя».
група 1: раціонального харчування;
група 2: фізичних вправ;
група 3: особистої гігієни;
група 4: повноцінного відпочинку.
3. Презентації груп, обговорення.
Блок 2. Життєві принципи, сприятливі для здоров'я
Міні-лекція, демонстрація: «На уроках фізики вивчають закони природи. Наприклад, якщо підкинути м'яч, він завдяки силі тяжіння обов'язково впаде на землю (продемонструйте). Закони природи незмінні.
Людська поведінка також підпорядковується певним закономірностям — принципам. Вони діють майже як закони: якщо дотримуєшся їх, на тебе чекає успіх, якщо порушуєш — невдачі. Однак, на відміну від законів природи, людина сама обирає, дотримуватися принципів чи ні. Один кінорежисер слушно зауважив: «Принципи не можна розбити, можна лише розбитися об них».
Існує кілька важливих життєвих принципів, сприятливих для здоров'я: принцип керманича, принцип оптимізму, принцип «золотої середини», принцип «бери і давай».
Принцип керманича продемонструйте метафорою керманич і пасажир або колода і риба (колоду несе течія, а риба пливе, куди захоче).
Принцип оптимізму — склянкою води: наполовину повна чи наполовину порожня?
Принцип «золотої середини» — за допомогою терезів.
Принцип «бери і давай» — притчею про два моря (підручник, с 20 — 21).
Руханка «Вище голови не стрибнеш»
Запропонуйте учням взяти стікер і, підстрибнувши якнайвище, наклеїти його на стіну. Потім узяти другий стікер і постаратися наклеїти його ще вище. Так робити доти, доки вдається поліпшувати попередній результат.
Запитання для обговорення:
Чи всі приклеїли стікери на однаковій висоті? (ні).
Чому? (кожен має різні можливості)
• Після якого стікера вже не вдавалося поліпшити результат? (зазвичай після третього-четвертого)
' Який висновок можна зробити з цієї вправи? (треба ставити перед собою конкретні цілі, яких можна досягти).
Підсумкові завдання, завершення уроку
1. Вправа: «Дотягнутись до зірок».
Запропонуйте учням стати в коло, заплющити очі, тричі глибоко вдих
нути і видихнути. Відтак уявити над собою зоряне небо, підвести голову і
роздивитися на ньому яскраву зірку, яка символізує заповітну мрію.
Розплющити очі, простягнути руки якнайвище, "зняти" зірку з неба і
"сховати" її у своєму серці.
Висновок: «Не відмовляйтеся від своїх мрій, йдіть до них крок за кроком».
2. Підведення підсумків уроку
Додаткове і домашнє завдання
Додаток 1
« Якщо ви достатньо розумний,
то слід подбати про своє здоров’я,
оскільки здоров’я – це не все ,
але без здоров’я – все ніщо».
Сократ