Урок. Тема: «ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»

Про матеріал
розробка уроку на тему «ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ» допоможе відпрацювати навички мотивування здорового способу життя, постановки та досягнення мети, усвідомлення важливих життєвих принципів.
Перегляд файлу

Тема: «ОБИРАЄМО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»

Якщо ви достатньо розумний,

то слід подбати про своє здоров’я,

оскільки здоров’я – це не все ,

 але без здоров’я – все ніщо.

Сократ


D:\литвинова\суперкартинки\m_01dc1cd4.jpg


D:\литвинова\суперкартинки\m_17ea6bf7.jpg



Мета

Відпрацювання навичок мотивування здорового спосо­бу життя, постановки та досягнення мети, усвідомлення важливих життєвих принципів. Виховання гідного громадянина.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  •    називають чотири сприятливі для здоров'я життєві принципи;
  •    наводять аргументи на користь здорового способу життя;
  •    пояснюють значення терміна «життєві принципи».
  •    демонструють уміння обирати мету і розробляти план її до­сягнення, складати індивідуальний план здорового способу життя.

Обладнання і матеріали

  •    Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
  •    М'яч, наполовину наповнена водою склянка, терези з шалька­ми.

Що підготувати заздалегідь

D:\литвинова\суперкартинки\m_9fd06cf4.jpg Волонтери готують сценку про лісоруба.

Плакат з висловом стародавнього філософа Сократа « Якщо ви достатньо розумний, то слід подбати про своє здоров’я, оскільки здоров’я – це не все ,  але без здоров’я – все ніщо».

Тип уроку   узагальнення і систематизація знань

Домашнє завдання

D:\литвинова\суперкартинки\m_391c2d9d.jpgПідручник, § 2. Зошит, проект самовдосконалення, с 12 — 14.

Орієнтовний план


 

Зворотний зв'язок, актуалізація теми

3 хв.

Стартові завдання

7хв

Блок 1. Вигоди здорового способу життя

10 хв

Блок 2. Життєві принципи, сприятливі для здоров'я

10 хв.

Руханка, обговорення

5 хв.

Підсумкові завдання, завершення уроку

5 хв


 


D:\литвинова\суперкартинки\m_fc036b80.jpgЗворотний зв'язок, актуалізація теми

  1.   Привітання учнів, запитайте, що їм запам'яталося з минулого тренінгу.
  2.   Продовжити фразу: «Я вирішив(ла) розвивати життєву навичку...».
  3.   Назвіть тему і завдання уроку: «На цьому уроці ми проаналізуємо ви­годи здорового способу життя, ді­знаємося про деякі важливі життєві принципи і розвиватимемо навички постановки і досягнення мети».

D:\литвинова\суперкартинки\m_d5fdb9d9.jpgСтартові завдання

1. Мозковий штурм:

• Як ви думаєте, чи багато людей чули про здоровий спосіб життя? (багато, майже всі)

Чи всі вони ведуть здоровий спосіб життя? (ні)

Чому? (учні називають причини, серед яких мають бути: «їм не виста­чає часу», «вони не розуміють, для чого це їм потрібно»).

2. Підготовлені волонтери розігрують сценку про невдаху-лісоруба.

Запитання для обговорення:

Чи варто цьому чоловікові трати­ти час, щоб заточити пилку?

Чи допоможе це швидше спиляти дерево?

Чи варто людям витрачати час на ЗСЖ?

Підсумуйте!

Той, хто веде ЗСЖ, робить вигід­ну інвестицію у своє майбутнє. Він витрачає час на фізичні вправи, при­готування корисних страв, розбудову стосунків тощо. Але завдяки цьому виконує більший обсяг роботи за ко­ротший час і отримує додатковий «прибуток» — міцне здоров'я, хоро­ший настрій, вірних друзів, відчуття повноти життя та успіх.

D:\литвинова\суперкартинки\m_68236ba1.jpgБлок 1. Вигоди здорового способу ЖИТТЯ

Слово вчителя: «Свідомий вибір на користь здорового способу життя потре­бує глибокого розуміння його переваг. Уявіть, що ви працюєте на телебаченні і вам треба підготувати рекламні ро­лики про переваги здорового способу життя».

  1.    Об'єднайтесь у 4 групи (дієтологи, тренери, гігієністи, психологи).
  2.    За допомогою мал. 7 у підручнику напишіть сценарії та зіграйте ре­кламні ролики про вигоди від:

група 1: раціонального харчування;

група 2: фізичних вправ;

група 3: особистої гігієни;

група 4: повноцінного відпочинку.

3. Презентації груп, обговорення.

 Блок 2. Життєві принципи, сприятливі для здоров'я

Міні-лекція, демонстрація: «На уро­ках фізики вивчають закони природи. Наприклад, якщо підкинути м'яч, він завдяки силі тяжіння обов'язково впаде на землю (продемонструйте). Закони природи незмінні.

Людська поведінка також підпоряд­ковується певним закономірностям — принципам. Вони діють майже як закони: якщо дотримуєшся їх, на тебе чекає успіх, якщо порушуєш — невда­чі. Однак, на відміну від законів приро­ди, людина сама обирає, дотримуватися принципів чи ні. Один кінорежисер слушно зауважив: «Принципи не мож­на розбити, можна лише розбитися об них».

Існує кілька важливих життєвих прин­ципів, сприятливих для здоров'я: прин­цип керманича, принцип оптимізму, принцип «золотої середини», принцип «бери і давай».

Принцип керманича продемонструй­те метафорою керманич і пасажир або колода і риба (колоду несе те­чія, а риба пливе, куди захоче).

Принцип оптимізму — склянкою води: наполовину повна чи наполо­вину порожня?

Принцип «золотої середини» — за допомогою терезів.

Принцип «бери і давай» — притчею про два моря (підручник, с 20 — 21).

D:\литвинова\суперкартинки\lifestyle.jpg Руханка «Вище голови не стрибнеш»

Запропонуйте учням взяти стікер і, підстрибнувши якнайвище, наклеїти його на стіну. Потім узяти другий стікер і постаратися наклеїти його ще вище. Так робити доти, доки вдається поліпшувати попередній результат.

Запитання для обговорення:

Чи всі приклеїли стікери на однако­вій висоті? (ні).

Чому? (кожен має різні можливос­ті)

    Після якого стікера вже не вдавало­ся поліпшити результат?  (зазви­чай після третього-четвертого)

'    Який висновок можна зробити з цієї вправи? (треба ставити перед собою конкретні цілі, яких можна досягти).

Підсумкові завдання, завершення уроку

1. Вправа: «Дотягнутись до зірок».
Запропонуйте учням стати в коло, заплющити очі, тричі глибоко вдих­
нути і видихнути. Відтак уявити над собою зоряне небо, підвести голову і
роздивитися на ньому яскраву зір­ку, яка символізує заповітну мрію.
Розплющити очі, простягнути руки якнайвище, "зняти" зірку з неба і
"сховати" її у своєму серці.

Висновок: «Не відмовляйтеся від своїх мрій, йдіть до них крок за кроком».

2. Підведення підсумків уроку

Додаткове і домашнє завдання

  1.   Робота в групах. Об'єднатись у 2 групи і назвати якнайбільше «плю­сів» і «мінусів» для здоров'я підліт­ків, які живуть у місті і в селі.
  2.   Мозковий штурм: «Які ще умови можуть вплинути на спосіб життя людини?»

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

« Якщо ви достатньо розумний,

то слід подбати про своє здоров’я,

оскільки здоров’я – це не все ,

але без здоров’я – все ніщо».

Сократ

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 квітня
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку