20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Урок. "Тема: Основні обов’язки в сім’ї. Шанобливе ставлення до старших та інших членів сім’ї. Орнаментальна композиція в колі-подарунок мамі.2

Про матеріал
Тема: Основні обов’язки в сім’ї. Шанобливе ставлення до старших та інших членів сім’ї. Орнаментальна композиція в колі-подарунок мамі. Мета: поглибити знання учнів про сім’ю, основні обов’язки членів сім'ї ; вчити поважати старших; поглибити знання учнів про мозаїку; вдосконалювати навички роботи з природ¬ними матеріалами; продовжити ознайомлення з орнаментом; розвивати творчі зді¬бності, уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук, виховувати шанобливе ставлення до старших та інших членів сім'ї, бажання допомогти їм, тішити їх своїми успіхами, своєю увагою. Обладнання: прислів’я, ребус, завдання в конвертах, крупи, картон, пластилін, серця паперові маленькі і велике на дошці. Тип уроку: інтегрований ( я у світі і трудового навчання)
Перегляд файлу

Тема: Основні обов’язки в сім’ї. Шанобливе ставлення до старших та інших членів сім’ї. Орнаментальна композиція в колі-подарунок мамі.

Мета: поглибити знання учнів про сім’ю, основні обов’язки членів сім'ї ; вчити поважати старших; поглибити знання учнів про мозаїку; вдосконалювати навички роботи з природ­ними матеріалами; продовжити ознайомлення з орнаментом;  розвивати творчі зді­бності, уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук, виховувати шанобливе ставлення до старших та інших членів сім'ї, бажання допомогти їм, тішити їх своїми успіхами, своєю увагою.

Обладнання: прислів’я, ребус, завдання в конвертах, крупи, картон, пластилін, серця паперові маленькі і велике на дошці.

Тип уроку: інтегрований ( я у світі і трудового навчання)

Хід уроку

І. Організація класу.

– Діти, давайте будемо працювати за такими настановами:

Наші очі на уроці … (дивляться і все бачать)

Вуха … (уважно слухають і все чують)

Голова добре … (думає)

Спинки прямі, руки на парті.

Хором: До роботи всім нам час,

 Бо багато її в нас!

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Розгадування ребуса (ключове слово-родина)

                * ід

           Об * в' язок

             Є * нання

        Рідн  * й

Порозумін * я

   Допомог *

-Доберіть синоніми до слова родина.

2. Декламування вірша « Родина»

 “Родина”, “рід”, які слова святі!

Вони потрібні кожному в житті,

 Бо всі ми з вами гілочки на дереві,

 Що вже стоїть віки.

 Це дерево – наш славний родовід,

Це батько, мати, прадід твій і дід.

 Батько і мати – два сонця гарячих,

Що нам дарують надію й тепло,

Батько і мати у долі дитячій

Так необхідні, щоб щастя було !

3.Метод «Мікрофон»

– Сім’я-це….? –Навіщо людині сім'я?

4.Слово вчителя.

– Виростають діти, старіють батьки. Це неминуче, це як невблаганний час. Тільки треба не забувати тих, хто дав нам життя, хто зростив. Треба пам’ятати своє коріння. Сім’я це найрідніші люди, які одне одного шанують і люблять.

 ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

– Сьогодні ми поговоримо про шанобливе ставлення до старших: батьків, бабусі, дідуся. Будемо вчитися бути для них підтримкою і опорою. Адже від того як ми ставимося до рідних і близьких людей залежить і наше майбутнє. Виготовимо подарунок для найріднішої у світі людини-мами.

ІV.Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Вправа «Склади прислів’я» (Робота в групі. Завдання в конверті.)

– Давайте пограємося. Із розсипаних слів складіть прислів’я:

той     гідна     родину     Хто     шанує      людина

Хто шанує родину, той гідна людина

-Як ти розумієш слово шанувати? (Відповіді дітей)

Довідкове бюро (підготовлений учень)

-Шанувати – відчувати або виявляти глибоку повагу, пошану до когось, чогось; поважати.

2. Розповідь вчителя

– Ти ростеш у сім'ї. Поряд із тобою твої рідні. Вони піклуються про тебе. Тяжко страждають, якщо їх дітей спіткало лихо, і розцвітають, стають молодшими, коли бачать, що їх діти виросли порядними людьми. Ти маєш шанувати цих людей.

– Ти маєш любити рідних, бути вдячними їм, оточити турботою, бо ти є частина сім'ї та свого роду. Бо все, що є в нас найкращого, все від них рідненьких. На тебе покладено велика надія, їхня старість. Пройшовши життєвий шлях, вони набрались мудрості. І вони цю мудрість передають нам.

3. Робота за підручником.

– Давайте попрацюємо з підручником на сторінці 49.

а) вислів Г. Тютюнника.

«Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим».

– Як ви розумієте ці слова?

б) народна мудрість.

«Є три біди в людини: смерть, старість і погані діти».

– Про що ця мудрість?

– Чому біда для сім'ї – погані діти?

в) вислів В.О. Сухомлинського.

– Зачитаємо як про це сказав В.О. Сухомлинський, великий педагог і письменник.

«Старість неминуча, смерть невблаганна, перед нею не можна зачинити двері свого дому, а від поганих дітей дім можна вберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батька, а від самих дітей.»

– Ми повинні ці слова завжди пам’ятати. Все залежить від кожного з вас.

4. Робота над оповіданням В.О. Сухомлинського «Протоптали стежку».

  • Оцінить поведінку дітей? Що ви можете сказати про них?
  • Чого вчить нас це оповідання?

– Я впевнена, що ви будете рости чуйними, добрими і з повагою будете ставитися до старших людей.

Фізхвилинка. (Музичний супровід)

-задми свічку;

-понюхай квіточку;

-пий чай з блюдця;

-подми на кульбабку

5.Обговорення вірша Д.Чередниченка « Як ти з матір' ю говориш?»

-А як ви розмовляєте з мамою? (розповіді в парі один одному)

 Ваше добре слово, підтримка просто необхідні мамі. Чим менше ви будете засмучувати її, тим довше мама залишиться молодою та гарною. Розподіліть свій день так, щоб залишився час на хатні справи. Мама дуже зрадіє, коли побачить помите взуття, вичищений одяг

6.Інсценування завчасно підготовленими учнями вірша В.Симоненка

Лесик, Толя й два Володі

Сумували на колоді.

Лесик скаржився: «Хлоп’ята,

Страх як тяжко жить мені —

Слухай маму, слухай тата,

Умивайся день при дні,

Ох і тяжко жить мені!»

Толя теж сидить бідує,

Вилива жалі свої:

«Дуже Тоня вередує —

Розважай весь час її...»

А Володя скиглить: «Тато

Змусив квіти поливати...»

І зітхає вся четвірка:

«Як нам тяжко! Як нам гірко!»

В. Симоненко

- Висловіть свою думку з приводу скарг хлопців.

- А у вас є обов' язки в сім' ї? – Яку сім’ю називають щасливою?

Щоб зберегти щастя і взаєморозуміння у своїй сім'ї у взаєминах членів сім'ї повинні бути чітко усвідомлені певні обов’язки, що необхідні для виконання як з боку батьків, так і з боку дітей.

– Що таке обов’язок ?

 Довідкове бюро(підготовлений учень)

-Обов’язок – це певне зобов’язання перед іншими виконати посильну роботу.

7.Робота в групах

а) об’єднайтесь в групи  і складіть пам' ятки

І група –  «Обов’язки батьків у сім'ї»

ІІ група –  «Обов’язки дітей у сім'ї»

ІІІ група – « Правила зразкової родини»

 – Молодці! Дотримуйтесь цих правил і обов’язково станете вихованими, добрими і чемними дітьми.

V.Осмислення і закріплення знань

1. Вправа-гра «Закінчіть правила».

Розкидав – … (склади).

Насмітив – … (підмети).

Де взяв річ – … (там і поклади).

Розлив – … (витри).

Розсипав – … (збери).

Замастив – … (помий).

2. Вправа «Велике серце».

– Сім’ю кожного з нас можна порівняти з єдиним людським організмом. Якщо всі органи працюють добре, то й весь організм – здоровий. От і в сім'ї, якщо кожний член родини турбується про інших, поважає один одного, то така сім'я щаслива.

– Перед вами зображення серця – це ваша сім'я.

– Чому серце?

– Серце символ любові, ніжності, доброти.

– У кожного на парті – маленькі сердечка. Напишіть на них, що кожен із вас може зробити, аби ваша сім'я була щаслива. Ми приклеїмо в кінці уроку ваші маленькі сердечка на  велике серце (на дошці).

Хто завжди вам допоможе?

Хто все вміє і все може?

Хто все зробить, як годиться?

Хто ця мудра чарівниця?

В цілім світі найдобріша,

Найдорожча, наймиліша?

Лагідна і ніжна сама?

Ну, звичайно, наша...

Діти: Мама

VІ.Виготовлення подарунка для мами

-Сьогодні ми будемо робити  подарунок для найріднішої людини – мами мозаїку на пластиліні ,орнаментальну композицію в колі.

 

1.Довідкове бюро (підготовлений учень)

Мозаїка  — зображення чи візерунок, виконаний з кольорових каменів, скла керамічних плиток та інших матеріалів.

Орнамент  — візерунок або узор, побу­дований на ритмічному повторенні геометричних елементів, с тва­ринних чи рослинних мотивів.

2. Демонстрування та аналіз зразка учителем

3. Інструктаж з виконання роботи

1. Розкладіть перед собою матеріали, що ви приготували до уроку.

2. Візьміть картонне коло та покрийте його шаром пластиліну, колір оберіть за ба­жанням.

3. Починаючи з центра, по колу викладіть орнамент із наявних матеріалів. Проявіть свою фантазію та творчість!

4. Практична робота учнів

5. Виставка робіт

VІІ. Підсумок уроку. Самооцінка на серцях.

Оцініть свою роботу на уроці. Розмалюйте сердечко таким кольором:

Якщо ти відмінно працював на уроці-червоним, добре-зеленим, треба ще краще працювати-жовтим. Прикріпіть свої серця на велике серце ,щоб ваші сподівання здійснилися.

Продовжіть речення.

Тепер я знаю …

Сьогодні на уроці я зрозумів …

До найрідніших людей буду ставитися …

 

1

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку