Урок СПО: "Збереження продуктів харчування"

Про матеріал
Про гігієнічні вимоги приготування їжі, ознайомити з правилами зберігання продуктів, сприяти формуванню уявлення про зберігання продуктів при наявності холодильника і без нього, визначення терміну придатності продуктів, способах визначення доброякісності продукції ;
Перегляд файлу

Тема:Зберігання продуктів і готової їжі. Визначення терміну придатності.

Мета: Закріпити знання учнів про гігієнічні вимоги приготування їжі, ознайомити з правилами зберігання продуктів,  сприяти формуванню уявлення про зберігання продуктів при наявності холодильника і без нього, визначення терміну придатності продуктів, способах визначення доброякісності продукції ;

 виховувати: акуратність, дотримуваня  навичок  санітарії та гігієни, обережне ставлення до свого здоровя.

Обладнання: ПК,

методи: словесний (сторітелінг, бесіда);

наочний (демонстрація, розмальовка)

практичний (вправи по визначенню терміну придатності продуктів, демонстрація правильних прийомів зберігання продуктів, квестові завдання).

Хід уроку

1. Організаційний момент.

Мета: підготувати учнів до роботи на уроці.

Сьогодні ви, як завжди, в класі,

Веселі, радісні, здорові.

Не допускайте, щоб хвороби

Украли дні життя чудові!

І знайте: ви самі

Повинні дбати про своє здоровя

Давайте зробимо коло и кожен  вибере слово-помічника для роботи.  Я почну… я буду працювати…класно… добре… старанно… уважно… відмінно… швидко…дружньо… гарно… погано…
активно…

Залиште собі ці слова в кінці уроку вони нам будуть в нагоді.

Повторення.

А чи любите ви слухати різні цікаві історії?

Так

А, про що вам цікавіше за все?

Назвіть мені героїв ваших улюблених історій.

Чи хочете ви самі скласти історію? А допоможуть вам знання, які ви придбали на попередньому уроці і я. А ще у нас будуть працювати художники( Бильдін Е. Казакова Н.), вони нашу історію розмалюють.

В одному королівстві жила собі принцеса на імя Нісоль

Король та королева дуже любили свою дочку. Вони купували для неї іграшки, балували смачними  солодощами і дозволяли їй все.

А ПРИНЦЕСА БУЛА ВРЕДНЮЩА!

Вона викидала  солодощі, сварилася з батьками, не хотіла чепуритися, ходила нечесана.  Якось у палаці було свято. Всі кімнати гарно прикрасили, приїхали гості у каретах – красиві панянки та кавалери.  І тільки Нісоль прийшла  на свято у старій сукні і навіть туфель не взула. Король дуже розгнівався на неї.

Тебе покарано!!! Іди на кухню будеш там працювати.

Кухар подивився на неї і каже: « Ой яка неохайна дівчина!. Я не дозволю тобі працювати на кухні, поки ти не виконаєш правила гігієни. Але наша Нісоль не знала тих правил.  Давайте допоможемо принцесі.

« бліцопитування про гігієну на кухні»

  • Що треба одягати для роботи на кухні?(фартух и косинку))
  • Що робимо з руками?( миємо з милом)
  • Що робимо с продуктами перед приготуванням?(чистимо, миємо, нарізаємо)
  • Що робимо з посудом після роботи?( миємо і ставимо у шафу)
  • І останнє….( виносимо сміття)

 Ось і наша принцеса одягнула фартух, хустку і стала оглядати кухню. На плиті готувались страви. Давайте вгадаємо…які?

РОБОТА З МАЛЮНКОМ « ВГАДАЙ СТРАВУ»

Питання до малюнка

1.Вгадай, що вариться в кожній каструлі.

2.До кожного блюда питання ( що вариться, як підготувати продукти, що треба зробити після приготування - кожну страву представляє одна дитина… потім учень робить висновок.

Діти, як ви гадаєте наша принцеса вже знає правила гігієни?.

Тепер їй кухар дозволить приготувати обід?.

І Нісоль приготувала королівський обід ( малюнок)

Гості куштували її страви і дуже хвалили Нісоль  називали її принцеса – кухарка, господарка.

Вам сподобалась наша  історія? А допомогли її скласти ваші знання про гігієну приготування  їжі. Все що не встигли розмалювати  художники, ми розмалюємо  разом. Зараз вони складуть малюнки так, як ми складали історію. МОЛОДЦІ!

Для того щоб ми придумали  іншу історію нам треба дізнатися, як зберігають продукти харчування і готову їжу і для чого це потрібно.

2. Повідомлення теми і мети уроку

Мета: повідомити нову тему, поставити перед учнями мету.

- Тема сьогоднішнього уроку « Зберігання продуктів і готової їжі. Визначення терміну придатності ». (Запис теми уроку в зошит).

ФІЗХВИЛИНКА.

Вправа  « наведи порядок» розкладають на дві частини картки з готовими стравами і продуктами харчування.--- ЗРОБИТИ КАРТКИ.

3. Виклад нового матеріалу.

У раціон харчування людини входить безліч різноманітних продуктів, які ми можемо вживати відразу або через якийсь час. Правильне зберігання продуктів дозволяє зберегти харчову цінність, оберегти від псування, має велике значення для профілактики харчових отруєнь.

Зберігання продуктів

Всі продукти можна умовно розділити на дві великі групи. Які?

Нешвидкопсувні продукти (з тривалим терміном зберігання):

Борошно і сухі вироби з борошна

Цукор, сіль, чай

Засушені овочі та фрукти

Прянощі, спеції, оцет

Консерви банкові

Швидкопсувні продукти:

Молочні продукти

Ковбасні, м'ясні вироби

напівфабрикати

Кондитерські вироби з кремами

Солодкі сири вершкові ( завдання- знайдина картинках )

Збереження смакових і поживних якостей у нескоропортящихся продуктів визначається правильними умовами зберігання.

А як у вас вдома зберігають продукти?

Вправа « Ланцюжок» Вчитель називає продукт, учні по черзі називають місце, де він зберігається вдома.

(Крупа, молоко, овочі, мясо,цукерки, олія, хліб).

Демонстрація видів посуду для збереження продуктів. ПК.

Ви згадали, що деякі продукти зберігаєте в холодильнику.

Холодильник - це електроприлад, призначений для охолодження, заморожування і зберігання швидкопсувних продуктів.

НА ЕКРАНІ ПУСТИЙ ХОЛОДИЛЬНИК.

Холодильник є велика або маленька   шафа з однією або декількома дверцями. Всередині можна побачити ряди полиць, де лежать продукти.

Опис малюнку на екрані.

Давайте подивимось, як правильно розміщати продукти в холодильнику.

ВІДЕОРОЛІК.

Слід пам'ятати, що готові страви можна зберігати в холодильнику не більше 72 годин. Після цього продукти стають небезпечними для здоровя

 

Уважно подивіться на зображення слайда і скажіть, чи правильно розміщені продукти в даному холодильнику?

Вправа « Розмісти правильно» ( СКЛАСТИ КАРТИНКУ)

 Правила експлуатації холодільніка

Забороняється: 1. Залишати холодильник відкритим, інакше він зламається.

                           2. Вмикати і вимикати холодильник мокрими рукамі.

                           3. Чіпати внутрішню сторону холодильника гострими предметами: ви   можете пошкодити механізм утворення холоду.    

                          4. Ставити в холодильник гарячі блюда.

Вправа «Так чи не так»

- Готові страви бережи в холодильнику …ТАК

- Холодильник  мити не треба… НІ

.- Заморожені продукти бережи в морозильній камері…ТАК

- Всі продукти повинні бути щільно закритимі…ТАК

- Зберігати продукти в теплі, без холодильника небезпечно для життя…ТАК

Також небезпечно для життя купувати і їсти продукти у яких закінчився термін зберігання.

У вас на столі лежить пачка печива, вибираємо собі їх і починаємо з ними працювати. Знаходимо на етикетці, де вказано термін придатності. Читаємо, з'ясовуємо, чи не прострочений товар, дивимося про правила зберігання даного продукту.

Діти, чого ви сьогодні дізнались на уроці?  Скажіть це важливі знання?

Для чого вони нам потрібні? Що може статися, якщо не виконувати правила зберігання продуктів?

Давайте станемо знову в коло. Візьміть слова-помічники, які ви вибрали на початку уроку. Давайте разом вирішим, чи працювали ви так я збирались. Знову починаю я.

…Я хотіла працювати  класно…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

. Знайомство – вправа « Ти – молодець». Усі стоять у колі, один виходить у центр називає своє ім’я і те, що він любить чи вміє робити ( малювати, танцювати, грати у футбол…). У відповідь усі промовляють : «Ти – молодець» і піднімають великий палець вгору. Кінець уроку.

Ланцюжок» - по черзі учні називають

Тож я пропоную кожному назвати своє ім’я і продовжити речення «Для мене здоров’я – це…»

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
20 січня 2019
Переглядів
3394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку